Force India možná nedostane celý balík peněz, který od Formule 1 původně očekávala. Po převzetí novými majiteli a s novou licencí to vyžadovalo souhlas všech týmů. K tomu nedošlo, jak mylně informovala některá média - Haas je totiž proti.
Terčem kritiky je bonus ("Sloupec 1 v systému odměn") ve výši 42,75 milionů dolarů, který je vyplácen tehdy, pokud tým skončí ve dvou sezónách po sobě do 10 místa. Force India však začala po letní přestávce po záchraně konsorciem investorů s novou licencí a bez bodů - všechny, jež získala v první části sezóny, ji byly odebrány.
Haas nechápe, proč by jako nový tým měla zdědit tyto peníze, když oni se první dva roky museli také obejít bez těchto odměn. A bez jeho souhlasu je neobdrží. "Nepodepsali jsme to, vzhledem k té nové licenci," přiznává šéf týmu Günther Steiner.
"Stále nerozumíme tomu, proč by to mělo být jiné," pokračuje s tím, že očekávají další vysvětlení od FOM a FIA. "To, v čem potřebujete mít jasno, je nová licence. Proč by měl existovat důvod, aby s nimi nebylo zacházeno jako s novou licencí? To potřebujeme pochopit. Nedokážeme si to vysvětlit, někdo nám to musí objasnit - a to se zatím nestalo."
Force India je po anulování bodů po úspěšné Velké ceně Belgie opět před Williamsem. Tam získala 18 bodů, zatímco stáj z Grove jich má na svém kontě pouze čtyři. Haasu po ní zdědil pátou příčku, na čtvrtý Renault mu ale schází jen šest bodů. Americký tým je rozjetý a ve zbytku sezóny je odhodlaný francouzský tým porazit.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.