Force India možná nedostane celý balík peněz, který od Formule 1 původně očekávala. Po převzetí novými majiteli a s novou licencí to vyžadovalo souhlas všech týmů. K tomu nedošlo, jak mylně informovala některá média - Haas je totiž proti.
Terčem kritiky je bonus ("Sloupec 1 v systému odměn") ve výši 42,75 milionů dolarů, který je vyplácen tehdy, pokud tým skončí ve dvou sezónách po sobě do 10 místa. Force India však začala po letní přestávce po záchraně konsorciem investorů s novou licencí a bez bodů - všechny, jež získala v první části sezóny, ji byly odebrány.
Haas nechápe, proč by jako nový tým měla zdědit tyto peníze, když oni se první dva roky museli také obejít bez těchto odměn. A bez jeho souhlasu je neobdrží. "Nepodepsali jsme to, vzhledem k té nové licenci," přiznává šéf týmu Günther Steiner.
"Stále nerozumíme tomu, proč by to mělo být jiné," pokračuje s tím, že očekávají další vysvětlení od FOM a FIA. "To, v čem potřebujete mít jasno, je nová licence. Proč by měl existovat důvod, aby s nimi nebylo zacházeno jako s novou licencí? To potřebujeme pochopit. Nedokážeme si to vysvětlit, někdo nám to musí objasnit - a to se zatím nestalo."
Force India je po anulování bodů po úspěšné Velké ceně Belgie opět před Williamsem. Tam získala 18 bodů, zatímco stáj z Grove jich má na svém kontě pouze čtyři. Haasu po ní zdědil pátou příčku, na čtvrtý Renault mu ale schází jen šest bodů. Americký tým je rozjetý a ve zbytku sezóny je odhodlaný francouzský tým porazit.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.