Žádný pilot tuhle situaci nemá rád, aby jezdil na svého týmového kolegu a umetal mu cestu k mistrovskému titulu. Zvláště u Mercedesu je tahle situace o to nepříjemnější, že do nedávné doby sváděli o mistrovskou korunu souboj pouze jeho piloti mezi sebou.
V táboře reprezentantů třícípé hvězdy se doposud uplatňovala u obou pilotů neutralita a měli mít stejné šance. Jenže tlak ze strany Sebastiana Vettela může tým se základnou v Brackley přinutit ke změně svých předsevzetí. Přispěla k tomu i spanilá jízda Vettela a vítězství v belgické Grand Prix.
Bottas momentálně ztrácí na vedoucího Hamiltona 87 bodů, přičemž zbývajících osm závodů ještě nabízí 200 "vítězných" bodů. Obhájce titulu sice má náskok 17 bodů na Vettela, ovšem na oba rivaly ještě čekají závody, které mohou výhodu s ohledem na povahu trati přelévat tu k jednomu, tu k druhému.
"Nerad dělám taková rozhodnutí, je to proti mému závodnímu instinktu. Chceme být co nejvíce neutrální k oběma našim pilotům, zatím jsme neudělali žádné rozhodnutí, ani o něm nediskutovali. Uvidíme, jak dopadneme na Monze, jak se nám tam bude dařit, a potom zodpovíme otázku, jestli bude třeba zaměřit pozornost na jednoho konkrétního pilota. Ale neradi bychom ovlivňovali závody F1 nebo do nich nějak zasahovali," odpověděl po GP Belgie šéf Mercedesu Toto Wolff na otázku, zda stuttgartský tým chystá zavedení týmové režie.
Wolff rovněž přiznává, že si je vědom určitého deficitu v souboji s Ferrari a dodává, že je tím pádem jasné, že navzdory svému náskoku nebude Hamiltonova cesta k pátému titulu hladká a bez potíží. "Mám dojem, že nás ještě čekají těžké chvíle. Některé trati nám budou vyhovovat, na jiných budeme mít k vítězství blíže. Pak tu jsou okruhy, které pro nás budou velkou výzvou: určitě Singapur a možná Mexiko. Taková je skutečnost. Pořád je tu ale osm závodů, mnoho bodů před námi a nyní asi nastal čas si položit některé otázky a najít na ně odpověď," dodává Wolff.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.