Žádný pilot tuhle situaci nemá rád, aby jezdil na svého týmového kolegu a umetal mu cestu k mistrovskému titulu. Zvláště u Mercedesu je tahle situace o to nepříjemnější, že do nedávné doby sváděli o mistrovskou korunu souboj pouze jeho piloti mezi sebou.
V táboře reprezentantů třícípé hvězdy se doposud uplatňovala u obou pilotů neutralita a měli mít stejné šance. Jenže tlak ze strany Sebastiana Vettela může tým se základnou v Brackley přinutit ke změně svých předsevzetí. Přispěla k tomu i spanilá jízda Vettela a vítězství v belgické Grand Prix.
Bottas momentálně ztrácí na vedoucího Hamiltona 87 bodů, přičemž zbývajících osm závodů ještě nabízí 200 "vítězných" bodů. Obhájce titulu sice má náskok 17 bodů na Vettela, ovšem na oba rivaly ještě čekají závody, které mohou výhodu s ohledem na povahu trati přelévat tu k jednomu, tu k druhému.
"Nerad dělám taková rozhodnutí, je to proti mému závodnímu instinktu. Chceme být co nejvíce neutrální k oběma našim pilotům, zatím jsme neudělali žádné rozhodnutí, ani o něm nediskutovali. Uvidíme, jak dopadneme na Monze, jak se nám tam bude dařit, a potom zodpovíme otázku, jestli bude třeba zaměřit pozornost na jednoho konkrétního pilota. Ale neradi bychom ovlivňovali závody F1 nebo do nich nějak zasahovali," odpověděl po GP Belgie šéf Mercedesu Toto Wolff na otázku, zda stuttgartský tým chystá zavedení týmové režie.
Wolff rovněž přiznává, že si je vědom určitého deficitu v souboji s Ferrari a dodává, že je tím pádem jasné, že navzdory svému náskoku nebude Hamiltonova cesta k pátému titulu hladká a bez potíží. "Mám dojem, že nás ještě čekají těžké chvíle. Některé trati nám budou vyhovovat, na jiných budeme mít k vítězství blíže. Pak tu jsou okruhy, které pro nás budou velkou výzvou: určitě Singapur a možná Mexiko. Taková je skutečnost. Pořád je tu ale osm závodů, mnoho bodů před námi a nyní asi nastal čas si položit některé otázky a najít na ně odpověď," dodává Wolff.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.