McLaren prožil v Belgii další náročný víkend, podle svého jezdce Stoffela Vandoornea v průběhu letošní sezóny neučinil žádný pokrok a horší to už ani být nemůže.
Belgický pilot dojel doma ve Spa patnáctý jako poslední klasifikovaný. Rychlost scházela i jeho týmovému kolegovi Fernandovi Alonsovi, jenž byl vyřazen již v první zatáčce. McLaren bodoval pouze ve třech z posledních osmi závodů a mezi konstruktéry se propadl na šestou příčku za Renault i Haas poté, co Force Indii byly odebrány body z předchozích velkých cen.
"Těžko zažijete horší víkend. Viděli jsme, že výkonnost je na míle vzdálená dobrému stavu. Není pro to ve skutečnosti vysvětlení. Realita je taková, že jsme se od počátku roku nezlepšili, nedosáhli jsme ve srovnání s ostatními vůbec žádného pokroku," stěžuje si Vandoorne.
Alonso již dříve poukázal na to, že McLaren kromě Velké ceny Španělska letos nenasadil zatím žádné větší vylepšení. Tým se v aerodynamickém tunelu Toyoty stále trápí s odtrhávání proudění na voze MCL33, což jim brání v dalším rozvoji. V Belgii o víkendu během kvalifikace zaostával za Ferrari o 2,3 sekundy, v součtu nejlepších sektorů to dokonce bylo ještě o sekundu více. Část z toho připadá na vrub špatně zvolených převodových poměrů, které týmy musí nahlásit před prvním závodem pro celou sezónu.
"Nedá se zakrýt to, že jde pro nás zatím o náročný rok. S tímto autem to je těžké a obzvlášť tento víkend odhalil spoustu našich slabin, zejména maximální rychlost na rovinkách. Auto má i další potíže, ale tento velký zde byl naprosto zřejmý," uznává sportovní ředitel Gil de Ferran.
Tento víkend se pojede Velká cena Itálie v Monze, která obsahuje ještě více rovinek. Vandoorne přesto doufá, že by si tam mohli vést lépe než ve Spa.
"Tento víkend toho k povzbuzení moc nebylo. Nešlo o ten nejpříjemnější závod roku. Monza bude opět velmi náročná. Opět jde o okruh s mnoha rovinkami. Uvidíme. Možná budeme mít pár příležitostí ke skórování později v tomto roce, například v Singapuru," dodává pilot McLarenu.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.