McLaren prožil v Belgii další náročný víkend, podle svého jezdce Stoffela Vandoornea v průběhu letošní sezóny neučinil žádný pokrok a horší to už ani být nemůže.
Belgický pilot dojel doma ve Spa patnáctý jako poslední klasifikovaný. Rychlost scházela i jeho týmovému kolegovi Fernandovi Alonsovi, jenž byl vyřazen již v první zatáčce. McLaren bodoval pouze ve třech z posledních osmi závodů a mezi konstruktéry se propadl na šestou příčku za Renault i Haas poté, co Force Indii byly odebrány body z předchozích velkých cen.
"Těžko zažijete horší víkend. Viděli jsme, že výkonnost je na míle vzdálená dobrému stavu. Není pro to ve skutečnosti vysvětlení. Realita je taková, že jsme se od počátku roku nezlepšili, nedosáhli jsme ve srovnání s ostatními vůbec žádného pokroku," stěžuje si Vandoorne.
Alonso již dříve poukázal na to, že McLaren kromě Velké ceny Španělska letos nenasadil zatím žádné větší vylepšení. Tým se v aerodynamickém tunelu Toyoty stále trápí s odtrhávání proudění na voze MCL33, což jim brání v dalším rozvoji. V Belgii o víkendu během kvalifikace zaostával za Ferrari o 2,3 sekundy, v součtu nejlepších sektorů to dokonce bylo ještě o sekundu více. Část z toho připadá na vrub špatně zvolených převodových poměrů, které týmy musí nahlásit před prvním závodem pro celou sezónu.
"Nedá se zakrýt to, že jde pro nás zatím o náročný rok. S tímto autem to je těžké a obzvlášť tento víkend odhalil spoustu našich slabin, zejména maximální rychlost na rovinkách. Auto má i další potíže, ale tento velký zde byl naprosto zřejmý," uznává sportovní ředitel Gil de Ferran.
Tento víkend se pojede Velká cena Itálie v Monze, která obsahuje ještě více rovinek. Vandoorne přesto doufá, že by si tam mohli vést lépe než ve Spa.
"Tento víkend toho k povzbuzení moc nebylo. Nešlo o ten nejpříjemnější závod roku. Monza bude opět velmi náročná. Opět jde o okruh s mnoha rovinkami. Uvidíme. Možná budeme mít pár příležitostí ke skórování později v tomto roce, například v Singapuru," dodává pilot McLarenu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.