McLaren prožil v Belgii další náročný víkend, podle svého jezdce Stoffela Vandoornea v průběhu letošní sezóny neučinil žádný pokrok a horší to už ani být nemůže.
Belgický pilot dojel doma ve Spa patnáctý jako poslední klasifikovaný. Rychlost scházela i jeho týmovému kolegovi Fernandovi Alonsovi, jenž byl vyřazen již v první zatáčce. McLaren bodoval pouze ve třech z posledních osmi závodů a mezi konstruktéry se propadl na šestou příčku za Renault i Haas poté, co Force Indii byly odebrány body z předchozích velkých cen.
"Těžko zažijete horší víkend. Viděli jsme, že výkonnost je na míle vzdálená dobrému stavu. Není pro to ve skutečnosti vysvětlení. Realita je taková, že jsme se od počátku roku nezlepšili, nedosáhli jsme ve srovnání s ostatními vůbec žádného pokroku," stěžuje si Vandoorne.
Alonso již dříve poukázal na to, že McLaren kromě Velké ceny Španělska letos nenasadil zatím žádné větší vylepšení. Tým se v aerodynamickém tunelu Toyoty stále trápí s odtrhávání proudění na voze MCL33, což jim brání v dalším rozvoji. V Belgii o víkendu během kvalifikace zaostával za Ferrari o 2,3 sekundy, v součtu nejlepších sektorů to dokonce bylo ještě o sekundu více. Část z toho připadá na vrub špatně zvolených převodových poměrů, které týmy musí nahlásit před prvním závodem pro celou sezónu.
"Nedá se zakrýt to, že jde pro nás zatím o náročný rok. S tímto autem to je těžké a obzvlášť tento víkend odhalil spoustu našich slabin, zejména maximální rychlost na rovinkách. Auto má i další potíže, ale tento velký zde byl naprosto zřejmý," uznává sportovní ředitel Gil de Ferran.
Tento víkend se pojede Velká cena Itálie v Monze, která obsahuje ještě více rovinek. Vandoorne přesto doufá, že by si tam mohli vést lépe než ve Spa.
"Tento víkend toho k povzbuzení moc nebylo. Nešlo o ten nejpříjemnější závod roku. Monza bude opět velmi náročná. Opět jde o okruh s mnoha rovinkami. Uvidíme. Možná budeme mít pár příležitostí ke skórování později v tomto roce, například v Singapuru," dodává pilot McLarenu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.