McLaren prožil v Belgii další náročný víkend, podle svého jezdce Stoffela Vandoornea v průběhu letošní sezóny neučinil žádný pokrok a horší to už ani být nemůže.
Belgický pilot dojel doma ve Spa patnáctý jako poslední klasifikovaný. Rychlost scházela i jeho týmovému kolegovi Fernandovi Alonsovi, jenž byl vyřazen již v první zatáčce. McLaren bodoval pouze ve třech z posledních osmi závodů a mezi konstruktéry se propadl na šestou příčku za Renault i Haas poté, co Force Indii byly odebrány body z předchozích velkých cen.
"Těžko zažijete horší víkend. Viděli jsme, že výkonnost je na míle vzdálená dobrému stavu. Není pro to ve skutečnosti vysvětlení. Realita je taková, že jsme se od počátku roku nezlepšili, nedosáhli jsme ve srovnání s ostatními vůbec žádného pokroku," stěžuje si Vandoorne.
Alonso již dříve poukázal na to, že McLaren kromě Velké ceny Španělska letos nenasadil zatím žádné větší vylepšení. Tým se v aerodynamickém tunelu Toyoty stále trápí s odtrhávání proudění na voze MCL33, což jim brání v dalším rozvoji. V Belgii o víkendu během kvalifikace zaostával za Ferrari o 2,3 sekundy, v součtu nejlepších sektorů to dokonce bylo ještě o sekundu více. Část z toho připadá na vrub špatně zvolených převodových poměrů, které týmy musí nahlásit před prvním závodem pro celou sezónu.
"Nedá se zakrýt to, že jde pro nás zatím o náročný rok. S tímto autem to je těžké a obzvlášť tento víkend odhalil spoustu našich slabin, zejména maximální rychlost na rovinkách. Auto má i další potíže, ale tento velký zde byl naprosto zřejmý," uznává sportovní ředitel Gil de Ferran.
Tento víkend se pojede Velká cena Itálie v Monze, která obsahuje ještě více rovinek. Vandoorne přesto doufá, že by si tam mohli vést lépe než ve Spa.
"Tento víkend toho k povzbuzení moc nebylo. Nešlo o ten nejpříjemnější závod roku. Monza bude opět velmi náročná. Opět jde o okruh s mnoha rovinkami. Uvidíme. Možná budeme mít pár příležitostí ke skórování později v tomto roce, například v Singapuru," dodává pilot McLarenu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.