Šéf Haasu Günther Steiner se podivuje nad stížnostmi soupeřů týkajícími se velkého nárůstu výkonu pohonné jednotky Ferrari, kterou krom jeho a továrního týmu využívá ještě Sauber.
Scuderia letos dokázala hodně zlepšit svou pohonnou jednotku a poprvé v hybridní éře výkonnostně překonává Mercedes. To pochopitelně pomohlo ke zvýšení konkurenceschopnosti Haasu uprostřed pole a Sauberu, který se z konce roštu prokousává výše - během letní přestávky je devátý se ztrátou 10 bodů na Toro Rosso.
Občas se objevily stížnosti zpochybňující legálnost motoru Ferrari a jeho systému pro rekuperaci energie, podle šetření FIA a speciálního měření je ale vše v pořádku.
Steiner ale občasné nářky soupeřů nechápe: "Zákazníci Mercedesu by si neměli stěžovat, protože v posledních čtyřech letech měli velmi dobrý motor. Když jste v prvním roce těchto pravidel neměli motor Mercedes, tak jste byli v háji."
"Nyní je Ferrari předstihlo a všichni s motorem Ferrari jsou kritizováni: 'Ach, máte dobrý motor!' Jo, máme. Stejně tak jste ho měli i vy v posledních čtyřech letech a nevyužili jste toho. Takže co s tím mám dělat? Já jsem moc spokojený. Pokud ostatní nejsou, tak jim nemohu pomoci," rozebírá šéf Haasu.
Rivalové občas zpochybňují i technickou spolupráci stáje z Maranella s Haasem, jehož vůz označují jako pouhou loňskou kopii Ferrari. Ten těží z pravidel maximum a zatím je úspěšný, na rozdíl od předchozích třech týmů, které před ním v roce 2010 vstoupily do F1 a zkrachovaly - HRT, Virgin (později Marussia a Manor) a Lotus (později Caterham).
"Ti lidé nebyli hloupí. Jde zkrátka o velmi náročný sport. Zkoušeli jsme odlišný způsob, protože to pravidla umožňují a zdá se, že funguje lépe než ostatní. Pokud teď někdo napodobí náš obchodní model, tak fajn, nic proti tomu nemám. Může to udělat každý a je to dobré. Sport to zlepšuje. Jsem spokojený, nemám s tím problém," vysvětluje Steiner.
Haasu patří mezi týmy pátá příčka a na čtvrtý Renault ztrácí jen 16 bodů. Letos v Rakousku dosáhl svého nejlepšího výsledku, když Romain Grosjean projel cílem jako čtvrtý. "Lidé by se smáli při pomyšlení, že ve třetím roce bude tým bojovat o čtvrté místo v šampionátu konstruktérů. A jsme tady!" těší francouzského jezdce.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.