Šéf Haasu Günther Steiner se podivuje nad stížnostmi soupeřů týkajícími se velkého nárůstu výkonu pohonné jednotky Ferrari, kterou krom jeho a továrního týmu využívá ještě Sauber.
Scuderia letos dokázala hodně zlepšit svou pohonnou jednotku a poprvé v hybridní éře výkonnostně překonává Mercedes. To pochopitelně pomohlo ke zvýšení konkurenceschopnosti Haasu uprostřed pole a Sauberu, který se z konce roštu prokousává výše - během letní přestávky je devátý se ztrátou 10 bodů na Toro Rosso.
Občas se objevily stížnosti zpochybňující legálnost motoru Ferrari a jeho systému pro rekuperaci energie, podle šetření FIA a speciálního měření je ale vše v pořádku.
Steiner ale občasné nářky soupeřů nechápe: "Zákazníci Mercedesu by si neměli stěžovat, protože v posledních čtyřech letech měli velmi dobrý motor. Když jste v prvním roce těchto pravidel neměli motor Mercedes, tak jste byli v háji."
"Nyní je Ferrari předstihlo a všichni s motorem Ferrari jsou kritizováni: 'Ach, máte dobrý motor!' Jo, máme. Stejně tak jste ho měli i vy v posledních čtyřech letech a nevyužili jste toho. Takže co s tím mám dělat? Já jsem moc spokojený. Pokud ostatní nejsou, tak jim nemohu pomoci," rozebírá šéf Haasu.
Rivalové občas zpochybňují i technickou spolupráci stáje z Maranella s Haasem, jehož vůz označují jako pouhou loňskou kopii Ferrari. Ten těží z pravidel maximum a zatím je úspěšný, na rozdíl od předchozích třech týmů, které před ním v roce 2010 vstoupily do F1 a zkrachovaly - HRT, Virgin (později Marussia a Manor) a Lotus (později Caterham).
"Ti lidé nebyli hloupí. Jde zkrátka o velmi náročný sport. Zkoušeli jsme odlišný způsob, protože to pravidla umožňují a zdá se, že funguje lépe než ostatní. Pokud teď někdo napodobí náš obchodní model, tak fajn, nic proti tomu nemám. Může to udělat každý a je to dobré. Sport to zlepšuje. Jsem spokojený, nemám s tím problém," vysvětluje Steiner.
Haasu patří mezi týmy pátá příčka a na čtvrtý Renault ztrácí jen 16 bodů. Letos v Rakousku dosáhl svého nejlepšího výsledku, když Romain Grosjean projel cílem jako čtvrtý. "Lidé by se smáli při pomyšlení, že ve třetím roce bude tým bojovat o čtvrté místo v šampionátu konstruktérů. A jsme tady!" těší francouzského jezdce.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.