Technický ředitel Toro Rosso James Key je na cestě z Faenzy do Wokingu. Vzhledem k jeho postavení a znalostem technických detailů jej čeká nucená dovolená a ještě to bude chvíli trvat, než se s McLarenem objeví na závodech. Italská stáj odpoledne vše popřela s tím, že jejich pracovník má uzavřenou platnou, dlouhodobou smlouvu.
Šestačtyřicetiletý Key nastoupí k McLarenu na pozici technického ředitele. V týmu totiž rezignoval na funkci ředitele inženýringu Matt Morris, který by jedním z členů technického vedení týmu, který založil Eric Boullier. Ten ale tým kvůli špatným výkonům na trati opustil už po Velké ceně Rakouska.
Hlavní technický ředitel Tim Goss odešel v dubnu a Morris jej nyní následuje, zřejmě se objeví u Williamsu. Ve své pozici tak zůstává pouze šéf aerodynamiky Peter Prodromou, kterého McLaren získal před několika lety z Red Bullu.
Britský tým se snaží zjednodušit svou strukturu poté, co odešel Boullier. Andrea Stella byl jmenován ředitelem výkonnosti a bývalý šampion IndyCar Gil de Ferran se stal sportovním ředitelem.
McLaren příchod Keye brzy potvrdí, zatím jeho příchod nechce komentovat. Funkce technického ředitele u tohoto týmu neexistovala a tím v podstatě uznává, že předchozí struktura nefungovala. Loni se rozloučili s Hondou a přešli na silnější Renault, jenže se jim nepodařilo postavit tak kvalitní šasi, které v minulé sezóně patřilo ke špičce. Tento krok je přišel na přibližně 100 milionů dolarů, letos ale místo útoku na pódia ztrácejí přes 1,5 sekundy i na Red Bull se stejnou pohonnou jednotkou.
Toro Rosso, které po technické stránce vedl Key, si i přes přechod na Hondu zachovalo přibližně stejnou konkurenceschopnost a k japonskému výrobci se příští rok přidá také Red Bull.
McLaren teď bude s Red Bullem vyjednávat o možnosti nástupu Keye co nejdříve. Takto vysoce postavení lidé musí obvykle čekat šest měsíců až rok. Pokud se obě strany ale domluví, mohl by se ve Wokingu objevit dříve. Je však otázkou jestli Helmut Marko bude svolný poté, co jim McLaren v červnu odmítl poskytnout svého rezervního jezdce Landa Norrise na místo Brendona Hartleyho.
Key kdysi pracoval pro Jordan, následnickou Force Indii (1998 - 2010) či Sauber (2010 - 2012). V padoku je ceněný jako velmi schopný technický lídr. Před rokem měl blízko k podpisu smlouvy s Williamsem, místo toho se ale rozhodl prodloužit svou smlouvu s Red Bullem a zůstat u Toro Rosso.
McLaren is pleased to confirm that James Key will join the team in the role of technical director. pic.twitter.com/A7HtBqS5zo
— McLaren (@McLarenF1) July 26, 2018Aktualizace: James Key je náš a ještě dlouho bude!
Toro Rosso vše popírá. Jeho šéf Franz Tost dnes odpoledne uvedl: "James Key má s týmem platnou dlouhodobou smlouvu. Její obsah je důvěrný, proto nebudeme žádné detaily komentovat."
Franz Tost: "James Key has a long term valid contract with the team. The contents of the contract are confidential, therefore we won’t comment on any of the details." pic.twitter.com/RUkmdrFtKj
— Toro Rosso (@ToroRosso) July 26, 2018McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.