Ředitel F1 týmu Renault Cyril Abiteboul přiznal, že jej Ferrari s navýšením výkonu u své nové specifikace překvapilo. Takový nárůst ve Viry nečekali.
I když Renault připravil pro Velkou cenu Kanady v červnu znatelné vylepšení, tak se na okruzích nezdá, že by Ferrari s Mercedesem nějak stáhl. Velkého zisku dosáhla také Honda, která je těsně za ním.
Mercedes svou specifikaci 2.1 přivezl až do Francie, zatímco Ferrari svou specifikaci č. 2 představilo o závod dříve v Montrealu. Vyšší výkon byl hned viditelný, oproti předchozí verzi motoru se jednalo o dvě desetiny k dobru. Scuderia však po ověření základních spolehlivostních faktorů v Rakousku použila ještě agresivnější mapování a v Silverstone již bylo zřejmé, že předstihla i Stříbrné šípy.
Renault takových zisků nedosáhl ani s nasazením nového MGU-K. V Británii jezdil stále v podstatě se stejnými parametry jako v Montrealu, k agresivnějšímu využití své pohonné jednotky se chystá.
V Silverstone, kde se letos projížděly některé zatáčky naplno díky vyššímu přítlaku současné generace monopostů a vyšší přilnavosti pneumatik, byly rozdíly mezi výrobci motorů ještě patrnější.
Po kvalifikaci, v níž se projíždělo 82 % okruhu na plný plyn, si Red Bull na deficit Renaultu nahlas postěžoval. Maxovi Verstappenovi kvůli tomu připadal jeho vůz jako z nižší Formule 2, na rovinkách ztrácel kolem jedné sekundy, proto odhadoval, že jim na Ferrari chybí "70 - 80 koní."
Obvykle měl před zbytkem pole náskok osmi desetin až jedné sekundy, tentokrát byl za ním Haas poháněný Ferrari jen o 0,2 s za rakouskou stájí. Nepomohlo jí ani to, že Ricciardo s Verstappenem volili nižší přítlak (zadní křídlo z Baku, přední křídlo z Montrealu).
"Naši soupeři na mě zkrátka zapůsobili. Působí na mě to, co děláme, ale také to, co dělají ostatní, protože je faktem, že se ztráta ve skutečnosti nesnižuje. Dosahujeme pouze to, že se nemění," připouští zklamaně Abiteboul.
"Myslím, že obzvlášť Ferrari udělalo důležitý krok v posledních závodech se svým továrním týmem i se svými zákazníky. Je to velmi jasně viditelné a my to musíme zohlednit v tom, co děláme, a při stanovování priorit. Musíme pokračovat v poskytování toho, co se u nás od poskytování výkonu očekává," uznává Francouz.
"Je to fakt úžasné, jak se okruhy mění. Obzvlášť letos s dodatečným efektem normální vývoje aerodynamiky a pneumatik s vyšší přilnavostí. Hodně tratí ale bylo také přeasfaltováno. Vždycky nevíme, co od nového povrchu očekávat, a množství přilnavosti nabízené tímto novým Silverstonem bylo fakt překvapením, stejně jako procento okruhu, které teď jezdíte naplno," říká šéf Renaultu.
"Udělalo to z něj jeden z nejcitlivějších okruhů na výkon, který jsem zatím viděl. Před několika lety všichni měli takto v pamětech jako nejcitlivější Montreal. Teď to vypadá vlastně jako vtip, když ho porovnáme s Rakouskem nebo se Silverstone," vysvětluje Abiteboul.
A na zmíněnou kritiku pilotů na závěr reaguje slovy: "Myslím si tedy, že některé komentáře jezdců by měly být zahrnuty do kontextu vývoje dráhy. Od Silverstone to nezbytně nečekáte, ale tohle je ve skutečnosti nový Silverstone."
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.