Šéf Haasu Günther Steiner po závodním víkendu v Silverstone přiznává rozčarování z výkonu Romaina Grosjeana, jenž měl být tahounem amerického týmu.
Francouz letos poprvé dosáhl na body až před 2 týdny v Rakousku, kde dojel na výborným čtvrtém místě, v Silverstone však spíše navázal na předchozí nezdary.
Nejprve v tréninku roztřískal svůj vůz v zatáčce Abbey takovým způsobem, že tým musel sáhnout po novém šasi, v závodě poté narazil do vedle něj jedoucího Carlose Sainze, když korigoval nedotáčivost. Hned po startu navíc kolidoval se svým týmovým kolegou Kevinem Magnussenem.
Not the ideal start to the race for Haas at Silverstone 😩#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/r6Fbx48Hti
— Formula 1 (@F1) July 9, 2018"Tohle bych už nenazýval smůlou. Začíná to být frustrující. Všichni jsme mu věřili, že se zvedáme, ale teď opět klesáme dolů a potřebujeme se z toho dostat vzhůru," popisuje Steiner na účet svého pilota.
"Všichni se z toho dostaneme, vždy jde o tvrdou práci, tu bychom ale měli přetavovat v body místo toho, abychom se opět zvedali. Měli bychom nahoře a dosahovat skvělých výsledků, ale momentálně naši energii používáme zkrátka jen na to, abychom se odrazili od země. Stále něco doháníme místo toho, abychom se posouvali kupředu," lituje šéf Haasu.
Grosjeana hodlá nadále podporovat, brzdy ale může nastat bod zlomu, kdy mu dojde trpělivost: "Musím ho podporovat, protože potřebujeme jako tým uspět. Nevím, kde je hranice trpělivosti. Ještě jsem ji nedosáhl. Ale v určité fázi, jak jsem řekl dříve, musíme přestat ztrácet body. A to je ten vrchol."
"Nemůžeme takto pokračovat. Jsme v polovině sezóny a musíme přestat ztrácet body kvůli svým vlastním chybám. Tohle je ve skutečnosti nepřijatelné," varuje Steiner Grosjeana, jenž od loňské GP Japonska bodoval pouze v Rakousku, kde ukončil svůj půst trvající 12 závodů. Jeho týmový kolega Magnussen letos skóroval v šesti podnicích a na svém kontě má více než trojnásobek bodů (39 vs. 12).
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.