Šéf Haasu Günther Steiner po závodním víkendu v Silverstone přiznává rozčarování z výkonu Romaina Grosjeana, jenž měl být tahounem amerického týmu.
Francouz letos poprvé dosáhl na body až před 2 týdny v Rakousku, kde dojel na výborným čtvrtém místě, v Silverstone však spíše navázal na předchozí nezdary.
Nejprve v tréninku roztřískal svůj vůz v zatáčce Abbey takovým způsobem, že tým musel sáhnout po novém šasi, v závodě poté narazil do vedle něj jedoucího Carlose Sainze, když korigoval nedotáčivost. Hned po startu navíc kolidoval se svým týmovým kolegou Kevinem Magnussenem.
Not the ideal start to the race for Haas at Silverstone 😩#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/r6Fbx48Hti
— Formula 1 (@F1) July 9, 2018"Tohle bych už nenazýval smůlou. Začíná to být frustrující. Všichni jsme mu věřili, že se zvedáme, ale teď opět klesáme dolů a potřebujeme se z toho dostat vzhůru," popisuje Steiner na účet svého pilota.
"Všichni se z toho dostaneme, vždy jde o tvrdou práci, tu bychom ale měli přetavovat v body místo toho, abychom se opět zvedali. Měli bychom nahoře a dosahovat skvělých výsledků, ale momentálně naši energii používáme zkrátka jen na to, abychom se odrazili od země. Stále něco doháníme místo toho, abychom se posouvali kupředu," lituje šéf Haasu.
Grosjeana hodlá nadále podporovat, brzdy ale může nastat bod zlomu, kdy mu dojde trpělivost: "Musím ho podporovat, protože potřebujeme jako tým uspět. Nevím, kde je hranice trpělivosti. Ještě jsem ji nedosáhl. Ale v určité fázi, jak jsem řekl dříve, musíme přestat ztrácet body. A to je ten vrchol."
"Nemůžeme takto pokračovat. Jsme v polovině sezóny a musíme přestat ztrácet body kvůli svým vlastním chybám. Tohle je ve skutečnosti nepřijatelné," varuje Steiner Grosjeana, jenž od loňské GP Japonska bodoval pouze v Rakousku, kde ukončil svůj půst trvající 12 závodů. Jeho týmový kolega Magnussen letos skóroval v šesti podnicích a na svém kontě má více než trojnásobek bodů (39 vs. 12).
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.