Co očekává od víkendové Velké ceny Británie šéf závodního týmu Haas Günther Steiner a proč je jejich monopost VF-18 lepší spíše na rychlejších okruzích? Jak pomáhají pilotům dostat se na limit a jak se připravují na britské proměnlivé počasí?
Haas dosáhl svůj nejlepší výsledek v roce na okruzích, kde je důležitý výkon motoru - čtvrté místo v Rakousku, páté v Bahrajnu a pár šestých míst ve Španělsku a ve Francii. Zvyšují tyto výkony vaše očekávání před tím, jak si tým povede v Silverstone?Günther Steiner: Naše auto se zdá být nejlepší na rychlých okruzích a Silverstone patří mezi ně. Určitě tam také doufáme v dobrý výsledek.
Co činí Haas VF-18 tak dobrým na okruzích kladoucích důraz na výkon proti kratším, kompaktnějším tratím?GS: Myslím, že to je zkrátka vlastnostmi aerodynamiky. Některá auta mají ráda pomalé okruhy, jiná rychlé zatáčky. A to naše má mnohem raději rychlé zatáčky než ty pomalé.
Silverstone je rychlou tratí, kde mohou piloti jezdit delší časové úseky s plným plynem. Jak jim pomáháte najít limit, kdy mohou jet naplno a kdy ne?GS: Tu hranu si nacházejí sami. Pokud jim inženýři poskytnou dobré, stabilní auto, tak se nebojí jet naplno. Ale musí věřit, že vůz udělá to, co chtějí - a to je na inženýrech.
Počasí bývá v Silverstone často proměnlivé, horko se střídá s chladem, větrem a ještě s horšími podmínkami. Jak se připravujete na změny teplot a počasí, ať už jde o Silverstone či jakékoliv jiné místo?GS: Kromě toho, abychom měli data o pneumatikách a věděli, jak fungují za různých teplot, to je upřímně těžké se připravit. To nejlepší, co můžeme udělat, je sledovat to a brát to, co nám počasí dává.
Vzhledem k tomu, že se evropská základna Haasu nachází v Banbury v Anglii přibližně 30 min od Silverstone, jak velkou pomocí je toto místo pro lidi a logistiku, když se blížíme ke konci těch tří závodních víkendů v řadě za sebou?GS: Většina kluků bydlí kousek od okruhu nebo mají své domovy poblíž Banbury, takže to je pro ně vlastně příjemné, protože mohou spát ve svých vlastních postelích.
Nicméně musí brzo vstávat, aby se dostali do Silverstone, a pozdě se vracejí. Vzhledem k šňůře tří podniků po sobě to je fajn, že jde o ten poslední. Alespoň jsou blízko domova.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.