Co očekává od víkendové Velké ceny Británie šéf závodního týmu Haas Günther Steiner a proč je jejich monopost VF-18 lepší spíše na rychlejších okruzích? Jak pomáhají pilotům dostat se na limit a jak se připravují na britské proměnlivé počasí?
Haas dosáhl svůj nejlepší výsledek v roce na okruzích, kde je důležitý výkon motoru - čtvrté místo v Rakousku, páté v Bahrajnu a pár šestých míst ve Španělsku a ve Francii. Zvyšují tyto výkony vaše očekávání před tím, jak si tým povede v Silverstone?Günther Steiner: Naše auto se zdá být nejlepší na rychlých okruzích a Silverstone patří mezi ně. Určitě tam také doufáme v dobrý výsledek.
Co činí Haas VF-18 tak dobrým na okruzích kladoucích důraz na výkon proti kratším, kompaktnějším tratím?GS: Myslím, že to je zkrátka vlastnostmi aerodynamiky. Některá auta mají ráda pomalé okruhy, jiná rychlé zatáčky. A to naše má mnohem raději rychlé zatáčky než ty pomalé.
Silverstone je rychlou tratí, kde mohou piloti jezdit delší časové úseky s plným plynem. Jak jim pomáháte najít limit, kdy mohou jet naplno a kdy ne?GS: Tu hranu si nacházejí sami. Pokud jim inženýři poskytnou dobré, stabilní auto, tak se nebojí jet naplno. Ale musí věřit, že vůz udělá to, co chtějí - a to je na inženýrech.
Počasí bývá v Silverstone často proměnlivé, horko se střídá s chladem, větrem a ještě s horšími podmínkami. Jak se připravujete na změny teplot a počasí, ať už jde o Silverstone či jakékoliv jiné místo?GS: Kromě toho, abychom měli data o pneumatikách a věděli, jak fungují za různých teplot, to je upřímně těžké se připravit. To nejlepší, co můžeme udělat, je sledovat to a brát to, co nám počasí dává.
Vzhledem k tomu, že se evropská základna Haasu nachází v Banbury v Anglii přibližně 30 min od Silverstone, jak velkou pomocí je toto místo pro lidi a logistiku, když se blížíme ke konci těch tří závodních víkendů v řadě za sebou?GS: Většina kluků bydlí kousek od okruhu nebo mají své domovy poblíž Banbury, takže to je pro ně vlastně příjemné, protože mohou spát ve svých vlastních postelích.
Nicméně musí brzo vstávat, aby se dostali do Silverstone, a pozdě se vracejí. Vzhledem k šňůře tří podniků po sobě to je fajn, že jde o ten poslední. Alespoň jsou blízko domova.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.