Co očekává od víkendové Velké ceny Británie šéf závodního týmu Haas Günther Steiner a proč je jejich monopost VF-18 lepší spíše na rychlejších okruzích? Jak pomáhají pilotům dostat se na limit a jak se připravují na britské proměnlivé počasí?
Haas dosáhl svůj nejlepší výsledek v roce na okruzích, kde je důležitý výkon motoru - čtvrté místo v Rakousku, páté v Bahrajnu a pár šestých míst ve Španělsku a ve Francii. Zvyšují tyto výkony vaše očekávání před tím, jak si tým povede v Silverstone?Günther Steiner: Naše auto se zdá být nejlepší na rychlých okruzích a Silverstone patří mezi ně. Určitě tam také doufáme v dobrý výsledek.
Co činí Haas VF-18 tak dobrým na okruzích kladoucích důraz na výkon proti kratším, kompaktnějším tratím?GS: Myslím, že to je zkrátka vlastnostmi aerodynamiky. Některá auta mají ráda pomalé okruhy, jiná rychlé zatáčky. A to naše má mnohem raději rychlé zatáčky než ty pomalé.
Silverstone je rychlou tratí, kde mohou piloti jezdit delší časové úseky s plným plynem. Jak jim pomáháte najít limit, kdy mohou jet naplno a kdy ne?GS: Tu hranu si nacházejí sami. Pokud jim inženýři poskytnou dobré, stabilní auto, tak se nebojí jet naplno. Ale musí věřit, že vůz udělá to, co chtějí - a to je na inženýrech.
Počasí bývá v Silverstone často proměnlivé, horko se střídá s chladem, větrem a ještě s horšími podmínkami. Jak se připravujete na změny teplot a počasí, ať už jde o Silverstone či jakékoliv jiné místo?GS: Kromě toho, abychom měli data o pneumatikách a věděli, jak fungují za různých teplot, to je upřímně těžké se připravit. To nejlepší, co můžeme udělat, je sledovat to a brát to, co nám počasí dává.
Vzhledem k tomu, že se evropská základna Haasu nachází v Banbury v Anglii přibližně 30 min od Silverstone, jak velkou pomocí je toto místo pro lidi a logistiku, když se blížíme ke konci těch tří závodních víkendů v řadě za sebou?GS: Většina kluků bydlí kousek od okruhu nebo mají své domovy poblíž Banbury, takže to je pro ně vlastně příjemné, protože mohou spát ve svých vlastních postelích.
Nicméně musí brzo vstávat, aby se dostali do Silverstone, a pozdě se vracejí. Vzhledem k šňůře tří podniků po sobě to je fajn, že jde o ten poslední. Alespoň jsou blízko domova.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.