Patřím mezi ty, kteří pamatují spanilou jízdu stáje, která se poprávu počítá mezi legendy. Zejména éra Ayrtona Senny a Alaina Prosta je fanouškům víc než dobře známá. Ale žádné stromy nerostou do nebe a s poklesem výkonnosti za poslední roky doléhají na McLaren trable.
A nejen ty závodní. Jakkoli se zpočátku sezóny zdálo, že přechod na motory Renault vytáhl tým z nelichotivých pozic, poslední tři závody si parta z Wokingu ani neškrtla a proto není divu, že se zvedají hlasy nevole. Ale nejen mezi věrnými fanoušky - podle svědectví jednoho z nespokojených pracovníků se revolta šíří i z vlastních řad. Jedním z důvodů, na kterém si smlsla s velkým gustem média, bylo odměňování pracovníků ze strany managementu za dlouhé přesčasy čokoládovými tyčinkami Cadbury Freddo. Závažnější byl požadavek na výměnu vedení a zpráva, že se mnozí v týmu vyslovili za návrat někdejšího šéfa Martina Whitmarshe.
Boullier: Bouře ve sklenici vody
"Některá média přinesla nějaké zvěsti o případu, který bychom mohli nazvat »chocolategate«. Bylo docela vtipné si to přečíst. Myslím, že to je akce několika lidí, kteří nemají dost etiky. Možná jich mezi námi pár je - v každé organizaci jsou osoby, které buď souhlasí nebo nesouhlasí. Pozvali jsme je, aby přišli a pohovořili o problémech než aby o nich mluvili za našimi zády. Faktem je, že pro nás pracuje 800 lidí a ze strany inženýrů a zaměstnanců máme dost podpory. Ve skutečnosti se cítíme dobře, dostalo se nám velké zpětné vazby. Přišlo nám mnoho e-mailů, ve kterých lidé píší, že to je dobrý vtip," pokusil se čokoládový případ vysvětlit závodní ředitel McLarenu Eric Boullier s tím, že se jedná o bouři ve sklenici vody, ale přímo k "chocolategate" hovořit nechtěl.
Jonathan McEvoy z britského Daily Mail, který informaci zveřejnil, položil Boullierovi otázku, zda nezvažuje s ohledem na dlouhodobě špatné výsledky týmu rezignaci. "Ne, nebudu rezignovat. K vaší otázce, vím, že jste napsal několik článků. Já jsem vyhrával závody a šampionáty s každým týmem, ve kterém jsem působil, včetně F1. To je něco, co mi nemůžete upřít," adresoval Boullier svůj názor novináři z Daily Mail.
Kroky k nápravě
Záležitost, ke které uvnitř McLarenu došlo, nevrhá na tým nijak pozitivní světlo, zvláště když Boullier na tiskové konferenci nechtěl dovolit McEvoyovi, aby mu pokládal otázky. Když se na celou věc podíváme v širším kontextu, tak je pravdou, že ve Francii se týmu nedařilo, ale ještě to neznamená, že sezóna pro wokingské skončila. V neděli se podle Stoffela Vandoornea konala v mobilhomu McLarenu krizová porada.
"Nemohu vám přesně říci, oč šlo a co bylo řečeno, ale pro celý tým šlo o akt povzbudivé povahy. Byli tam všichni zaměstnanci, víme, že časy jsou pro nás nyní velmi těžké, ale všichni se snaží a doufáme, že brzy se dočkáme zlepšení," vypověděl belgický pilot pro stanici RTBF.
Přetřásá se i přístup Fernanda Alonsa, který několikrát dal najevo svou nespokojenost s výkonem vozu a otevřeně se vyjadřoval ke své účasti ve Formuli 1. Také jeho si novináři našli a položili mu otázku, jestli by nebylo lepší zůstat doma než se marně snažit na konci startovního pole.
"Ne, preferuji být tady. Jsem jedním z dvaceti pilotů, kteří dělají nejlepší práci na světě. Je pravda, že jsme nebyli konkurenceschopní, ale snažíme se tu, o něco se pokoušíme. Je pravda, že jsme tu byli velmi, velmi špatní, ale jsem sedmý nebo osmý v průběžné klasifikaci, takže se musím o něco snažit. Pořád týmu věřím," uvedl dvojnásobný mistr světa pro zástupce španělských médií.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.