Šéf Haasu Günther Steiner by si přál, aby měl jeho tým v nadcházejících závodech více štěstí než doposud. Ani jeho soupeři podle něj nemůžou uvěřit, jak velkou smůlu v letošní sezóně mají.
Byť americká stáj měla v některých podnicích čtvrté nejrychlejší auto, tak ji v šampionátu po sedmi závodech patří až osmá příčka - horší je pouze Sauber a Williams.
O body se připravovala sérií chyb jako při zastávkách v Austrálii, zbytečnými haváriemi svých jezdců či za bizarních okolností jako v Kanadě, kde Romain Grosjean nejprve trefil v tréninku sviště a zničil nové přední křídlo, a pak mu při výjezdu do kvalifikace selhal motor. Francouz je společně s nováčkem Sergejem Sirotkinem jediným pilotem, jenž dosud nebodoval.
Chtělo by to trochu více štěstí, ale Steiner si uvědomuje, že na to spoléhat nelze: "Nikdy se nezastavíte, neřeknete: 'Potřebujeme pauzu' a nečekáte, až budete mít štěstí. Vždy se snažíme o to nejlepší, podáváme co nejlepší výkon."
"Ukázali jsme to v Kanadě, kde se Kevin v pátek trápil, ale stále se dokázal kvalifikovat na 11. místě. A to, co se nakonec přihodilo Romainovi, na to nemáme vliv. Nechceme tímto hledat výmluvy. Jde o jednu z okolností. Když v 3. tréninku zažijete takový problém, co s tím naděláte. Sami k sobě jsme velmi upřímní," pokračuje šéf Haasu.
Zaslouží si tedy Haas kvůli nevydařenému vstupu do sezóny více štěstí? "Neřekl bych, že si ho zasloužíme, protože to by trochu zavánělo troufalostí. Ale přáli bychom si ho, protože ostatní týmy za mnou přicházejí a říkají: 'Co jste komu udělali, že se vám tohle všechno děje?'
Pro mě je nejdivnější svišť, který si naběhl na naše auto. Po dráze se prohání 20 aut, žije tam svišť a my ho trefíme. A rovnou nosem, nikoliv křídlem. Kdybyste se o to pokoušeli, tak se vám to nepodaří ani za 1000 let. Je to jedna z těch divných věcí. Nezasloužíme si to, musíme ale tvrdě pracovat a ono se to otočí. Doufáte, že se k vám štěstí obrátí," říká Steiner.
I když v posledních dvou velkých cenách americký tým neskóroval, tak obavy o výkonnost svého vozu VF-18 nemá: "Přes ta zklamání vám pomáhá dostat se to, že jsme v Barceloně před čtyřmi týdny byli s náskokem nejlepším týmem ze zbytku [za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem]. O to jsme nepřišli. Bylo to dáno okolnostmi? Vždy se to snažíte analyzovat a v příštím podniku se zlepšit," dodává šéf Haasu.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.