Red Bull by mohl podle Cyrila Abiteboula dělat se větší pokroky, kdyby používal stejná paliva jako Renault, který mu dodává pohonné jednotky.
Renault se svým zákazníkem McLarenem používají paliva a maziva společnosti BP/Castrol, Red Bull má ale smlouvu s Exxon/Mobil. To znamená, že ve Viry musí na dynamometru testovat pohonné jednotky pro rakouský tým zvlášť, a proto jim nevěnují tolik času jako těm, které jsou určeny pro jejich tovární tým.
Poslední vylepšení paliva nasadil BP/Castrol během Velké ceny Španělska, těžil z nich pouze Renault a McLaren, zatímco Red Bull se kvůli tomu trochu propadl. Red Bull kvůli tomu ztrácel trochu výkonnosti také u poslední specifikace motoru, které Francouzi přivezli do Montrealu.
"Tajně jsem doufal v to, že Red Bull bude mít rychlost na vítězství. Byli velmi, velmi blízko, ale na špičku nakonec úplně neměli. Máme toho v zásobě ještě více a oni by toho mohli z paliva dostávat více. To je naprosto jasné," popisuje šéf Renaultu Abiteboul.
"Můžeme zajistit rovnost ve výkonnosti toho, co máme pod svou kontrolou - a to se týká hardwaru a softwaru. Nic kromě toho, jako je palivo, protože si ze strategických a komerčních důvodů vybrali svého vlastního partnera, což oceňujeme a podporujeme homologací jejich produktů," pokračuje Francouz.
"Jsem si jistý tím, že Exxon má schopnosti a kapacity na to, aby manko stáhnul, jsou však o kus pozadu. Instalace se také trochu liší. Proto dochází k drobným rozdílům. Já to akceptuji," vysvětluje Abiteboul.
Hodnocení nové specifikace motoru: plníme své slibyJak byl spokojený s výkonem jejich nového motoru v Kanadě, který podle zákazníků nepřinesl avizovaných 20 koní navíc? "Na chvíli jsem přestal dýchat, když jsem viděl, že si Alonso stěžuje na svůj ERS. Ale chápu, že šlo o jiný problém [než o problém s díly Renaultu]."
"Bylo to tedy dobré, velmi zajímavé nasazení specifikace B. Z maximálních rychlostí jsme viděli, že jsme byli velmi konkurenceschopní. Tak jsme mohli pozorovat nějaký pokrok u Hondy. Víme přesně, co poskytují naše motory - a že poskytují to, co jsme avizovali před několika týdny, ne-li měsíci," dodává šéf Renaultu.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.