Red Bull by mohl podle Cyrila Abiteboula dělat se větší pokroky, kdyby používal stejná paliva jako Renault, který mu dodává pohonné jednotky.
Renault se svým zákazníkem McLarenem používají paliva a maziva společnosti BP/Castrol, Red Bull má ale smlouvu s Exxon/Mobil. To znamená, že ve Viry musí na dynamometru testovat pohonné jednotky pro rakouský tým zvlášť, a proto jim nevěnují tolik času jako těm, které jsou určeny pro jejich tovární tým.
Poslední vylepšení paliva nasadil BP/Castrol během Velké ceny Španělska, těžil z nich pouze Renault a McLaren, zatímco Red Bull se kvůli tomu trochu propadl. Red Bull kvůli tomu ztrácel trochu výkonnosti také u poslední specifikace motoru, které Francouzi přivezli do Montrealu.
"Tajně jsem doufal v to, že Red Bull bude mít rychlost na vítězství. Byli velmi, velmi blízko, ale na špičku nakonec úplně neměli. Máme toho v zásobě ještě více a oni by toho mohli z paliva dostávat více. To je naprosto jasné," popisuje šéf Renaultu Abiteboul.
"Můžeme zajistit rovnost ve výkonnosti toho, co máme pod svou kontrolou - a to se týká hardwaru a softwaru. Nic kromě toho, jako je palivo, protože si ze strategických a komerčních důvodů vybrali svého vlastního partnera, což oceňujeme a podporujeme homologací jejich produktů," pokračuje Francouz.
"Jsem si jistý tím, že Exxon má schopnosti a kapacity na to, aby manko stáhnul, jsou však o kus pozadu. Instalace se také trochu liší. Proto dochází k drobným rozdílům. Já to akceptuji," vysvětluje Abiteboul.
Hodnocení nové specifikace motoru: plníme své slibyJak byl spokojený s výkonem jejich nového motoru v Kanadě, který podle zákazníků nepřinesl avizovaných 20 koní navíc? "Na chvíli jsem přestal dýchat, když jsem viděl, že si Alonso stěžuje na svůj ERS. Ale chápu, že šlo o jiný problém [než o problém s díly Renaultu]."
"Bylo to tedy dobré, velmi zajímavé nasazení specifikace B. Z maximálních rychlostí jsme viděli, že jsme byli velmi konkurenceschopní. Tak jsme mohli pozorovat nějaký pokrok u Hondy. Víme přesně, co poskytují naše motory - a že poskytují to, co jsme avizovali před několika týdny, ne-li měsíci," dodává šéf Renaultu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.