Red Bull by mohl podle Cyrila Abiteboula dělat se větší pokroky, kdyby používal stejná paliva jako Renault, který mu dodává pohonné jednotky.
Renault se svým zákazníkem McLarenem používají paliva a maziva společnosti BP/Castrol, Red Bull má ale smlouvu s Exxon/Mobil. To znamená, že ve Viry musí na dynamometru testovat pohonné jednotky pro rakouský tým zvlášť, a proto jim nevěnují tolik času jako těm, které jsou určeny pro jejich tovární tým.
Poslední vylepšení paliva nasadil BP/Castrol během Velké ceny Španělska, těžil z nich pouze Renault a McLaren, zatímco Red Bull se kvůli tomu trochu propadl. Red Bull kvůli tomu ztrácel trochu výkonnosti také u poslední specifikace motoru, které Francouzi přivezli do Montrealu.
"Tajně jsem doufal v to, že Red Bull bude mít rychlost na vítězství. Byli velmi, velmi blízko, ale na špičku nakonec úplně neměli. Máme toho v zásobě ještě více a oni by toho mohli z paliva dostávat více. To je naprosto jasné," popisuje šéf Renaultu Abiteboul.
"Můžeme zajistit rovnost ve výkonnosti toho, co máme pod svou kontrolou - a to se týká hardwaru a softwaru. Nic kromě toho, jako je palivo, protože si ze strategických a komerčních důvodů vybrali svého vlastního partnera, což oceňujeme a podporujeme homologací jejich produktů," pokračuje Francouz.
"Jsem si jistý tím, že Exxon má schopnosti a kapacity na to, aby manko stáhnul, jsou však o kus pozadu. Instalace se také trochu liší. Proto dochází k drobným rozdílům. Já to akceptuji," vysvětluje Abiteboul.
Hodnocení nové specifikace motoru: plníme své slibyJak byl spokojený s výkonem jejich nového motoru v Kanadě, který podle zákazníků nepřinesl avizovaných 20 koní navíc? "Na chvíli jsem přestal dýchat, když jsem viděl, že si Alonso stěžuje na svůj ERS. Ale chápu, že šlo o jiný problém [než o problém s díly Renaultu]."
"Bylo to tedy dobré, velmi zajímavé nasazení specifikace B. Z maximálních rychlostí jsme viděli, že jsme byli velmi konkurenceschopní. Tak jsme mohli pozorovat nějaký pokrok u Hondy. Víme přesně, co poskytují naše motory - a že poskytují to, co jsme avizovali před několika týdny, ne-li měsíci," dodává šéf Renaultu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.