Max Verstappen byl nejrychlejší i ve druhém tréninku na Velkou cenu Kanady. Kimi Räikkönen s Ferrari na něj ztratil 0,13 s, týmový kolega Daniel Ricciardo zaostal o 4 desetiny.
Jako první se odhodlal na dráhu až po dvou min od rozsvícení zelených světel Kimi Räikkönen, který zajel hned měřené kolo - 1:16,158 min, Sainz s Renaultem byl o půl sekundy pomalejší.
Po 18 min se do čela dostal Hamilton s časem 1:13,347 min, Bottas zaostával o 0,463 s. Zatímco většina pilotů zajížděla v úvodu svá kola na super-měkké směsi, Alonso a Räikkönen nasadili ultra-měkké a dostali se na čtvrté a páté místo. "Hezké kolo," pochválil McLaren Alonsa.
Po 25 ale Sainze na výjezdu z šikany č. 6/7 havaroval a na chvíli byly vyvěšeny červené vlajky. "Dotkl jsem se zdi. Pokusím se dostat zpět, ale mám poškození," varoval Renault. Poté, co se odrazil zády od zdi, se mu podařilo se dostat do boxů.
A big shunt for @Carlossainz55 saw his FP2 come to a premature end 💥#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/XJUWpqoW3o
— Formula 1 (@F1) June 8, 2018Po 35 mim se na hyper-měkkých pneumatikách objevil Leclerc a dostal se na čtvrtou příčku. Na stejné směsi se opět na první místo propracoval Räikkönen - 1:12,328 min.
Po 50 min vyjel mimo v zatáčce č. 1 Magnussen, Vandoorne o chvíli později přišel k defektu: "Dotkl jsem se zdi a zlomil zavěšení," hlesl. Na trati byl použit virtuální safety car.
Stříbrné šípy si nechaly přivézt pouze pět sad hyper-měkkých pneumatik, zatímco Ferrari a Red Bull jich mají k dispozici osm. Vettel má za zády nový motor Ferrari, ale po tréninku uznal: "Ještě tam úplně nejsme." Vylepšené motory dovezl i Renault a nasadil je u svého továrního týmu i u zákazníků: Red Bullu s McLarenem.
Vandoorne limps away with a puncture, before stopping at the side of the track near the hairpin #CanadianGP #F1 pic.twitter.com/mm09V1JWzv
— Formula 1 (@F1) June 8, 2018Naplno se začalo znovu jezdit až 28 min před koncem. Alonso se dostal i na tvrdších (ultra-měkkých) pneumatikách mezi nejlepších deset, Hartley s vylepšenou Hondou na hyper-měkkých něj ztratil ale jen 23 tisícin sekundy, Gasly skončil až osmnáctý. Nejhorší je evidentně Williams potýkající se s nedostatkem přilnavosti, jeho piloti uzavřeli druhou desítku.
Ferrari překonal Verstappen, který byl nejrychlejší i dopoledne, Hamilton s Mercedesem byl o 0,579 s, Vettel dokonce o 0,787 s zpět. Red Bull je tedy ve formě, ale Ferrari a Mercedes naplno své karty odhalí až zítra v kvalifikaci. Dokážou rakouský tým překonat?
#F1 #CanadianGP FP2 Best Sectors vs. Fastest laptimes set 📊:- Magnussen in Top10, Alonso outside- Top3 drivers nailed it- Verstappen beaten only in 2nd sector by Raikkonen pic.twitter.com/HuFhvKrmG5
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 8, 2018"Auto funguje dobře, ale stále nám schází maximální rychlost. Ale nejsme daleko a obecně to byl pozitivní den," shrnul spokojený Verstappen. Ricciardovi se ale zdá být Mercedes i se starým motorem velmi rychlý a v Kanadě bude podle něj těžko porazitelný.
#F1 #CanadianGP FP2 Max. speeds 📊:- Vettel over 336kph, Leclerc 2nd- Gasly with upgraded Honda 3rd- McLaren with upgraded Renault engine still slowest pic.twitter.com/WFln8UIfCd
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 8, 2018Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.