Nad komunikační strategii Red Bullu nezbývá než se pousmát. Daniel Ricciardo v Montrealu uvádí, že má dostatek motorových dílů, aby se v na startovním roštu o víkendu vyhnul penalizaci.
Australský jezdec během Velké ceny Monaka zaznamenal poruchu motorgenerátoru rekuperujícího kinetickou energii (MGU-K) při brzdění na zadní nápravě, proto měl podle svého šéfa Christiana Hornera k dispozici až o 25 % výkonu méně.
Ředitel Renaultu Cyril Abiteboul ale po průzkumu motoru v továrně ve Viry na druhý den informoval Red Bull o tom, že MGU-K je v pořádku, protože šlo o závadu elektroinstalace (vlivem odbyté montáže do vozu), což potvrdil jejich odborný poradce Helmut Marko. Jenže vše tento týden popřel technický ředitel rakouské stáje Adrian Newey s tím, že se jejich pilot penalizaci nevyhne, protože z jeho MGU-K po Monaku zbyla jen spálená troska.
Včera ale Red Bull předvedl další obrat: Ricciardo novinářům oznámil, že slyšel různé povídačky, ale že on za výměnu motorových dílů potrestán v Montrealu nebude: "Bylo mi řečeno, že na penalizaci nedojde, to je všechno, co vím."
"Pokud se něco stane v tréninku a my budeme nuceni něco měnit, penalizaci dostanu. Ale zatím máme stále dostatek dílů, abychom mohli jezdit. A bude-li vše celý víkend spolehlivé, tak si s nimi vystačíme," pokračuje pilot Red Bullu. Potvrdil však, že penalizace v jeho případě bude v dalším průběhu sezóny nevyhnutelná, možná již ve Francii.
"Může na ní dojít už v Paul Ricard. Slyšel jsem povídačky o tom, že ji dostanu už tady. Řekl jsem si: 'Vyberu si ji v Paul Ricard, ale ne zde.' Když jsme tak rozjetí, tak by nám trest vzal trochu vítr z plachet. Raději ji dostanu někde jinde.
Cítíme, že tento okruh by nám měl papírově sedět více, než některé další, jež přijdou na řadu. Vyhrát dvakrát po sobě by bylo hezké, takže se o to pokusíme. Po startu z 15. místa by to bylo velmi nepravděpodobné." říká Ricciardo.
Renault přivezl do Kanady novou, výkonnější specifikaci pohonné jednotky, kterou Red Bull i McLaren ve svých vozech použijí. Podle výrobce by měl dosahovat až o 20 koní více, podle Red Bullu to však bude méně - rozdíl na dráze podle něj dosáhne jednu desetinu sekundy.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.