Nad komunikační strategii Red Bullu nezbývá než se pousmát. Daniel Ricciardo v Montrealu uvádí, že má dostatek motorových dílů, aby se v na startovním roštu o víkendu vyhnul penalizaci.
Australský jezdec během Velké ceny Monaka zaznamenal poruchu motorgenerátoru rekuperujícího kinetickou energii (MGU-K) při brzdění na zadní nápravě, proto měl podle svého šéfa Christiana Hornera k dispozici až o 25 % výkonu méně.
Ředitel Renaultu Cyril Abiteboul ale po průzkumu motoru v továrně ve Viry na druhý den informoval Red Bull o tom, že MGU-K je v pořádku, protože šlo o závadu elektroinstalace (vlivem odbyté montáže do vozu), což potvrdil jejich odborný poradce Helmut Marko. Jenže vše tento týden popřel technický ředitel rakouské stáje Adrian Newey s tím, že se jejich pilot penalizaci nevyhne, protože z jeho MGU-K po Monaku zbyla jen spálená troska.
Včera ale Red Bull předvedl další obrat: Ricciardo novinářům oznámil, že slyšel různé povídačky, ale že on za výměnu motorových dílů potrestán v Montrealu nebude: "Bylo mi řečeno, že na penalizaci nedojde, to je všechno, co vím."
"Pokud se něco stane v tréninku a my budeme nuceni něco měnit, penalizaci dostanu. Ale zatím máme stále dostatek dílů, abychom mohli jezdit. A bude-li vše celý víkend spolehlivé, tak si s nimi vystačíme," pokračuje pilot Red Bullu. Potvrdil však, že penalizace v jeho případě bude v dalším průběhu sezóny nevyhnutelná, možná již ve Francii.
"Může na ní dojít už v Paul Ricard. Slyšel jsem povídačky o tom, že ji dostanu už tady. Řekl jsem si: 'Vyberu si ji v Paul Ricard, ale ne zde.' Když jsme tak rozjetí, tak by nám trest vzal trochu vítr z plachet. Raději ji dostanu někde jinde.
Cítíme, že tento okruh by nám měl papírově sedět více, než některé další, jež přijdou na řadu. Vyhrát dvakrát po sobě by bylo hezké, takže se o to pokusíme. Po startu z 15. místa by to bylo velmi nepravděpodobné." říká Ricciardo.
Renault přivezl do Kanady novou, výkonnější specifikaci pohonné jednotky, kterou Red Bull i McLaren ve svých vozech použijí. Podle výrobce by měl dosahovat až o 20 koní více, podle Red Bullu to však bude méně - rozdíl na dráze podle něj dosáhne jednu desetinu sekundy.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.