Nad komunikační strategii Red Bullu nezbývá než se pousmát. Daniel Ricciardo v Montrealu uvádí, že má dostatek motorových dílů, aby se v na startovním roštu o víkendu vyhnul penalizaci.
Australský jezdec během Velké ceny Monaka zaznamenal poruchu motorgenerátoru rekuperujícího kinetickou energii (MGU-K) při brzdění na zadní nápravě, proto měl podle svého šéfa Christiana Hornera k dispozici až o 25 % výkonu méně.
Ředitel Renaultu Cyril Abiteboul ale po průzkumu motoru v továrně ve Viry na druhý den informoval Red Bull o tom, že MGU-K je v pořádku, protože šlo o závadu elektroinstalace (vlivem odbyté montáže do vozu), což potvrdil jejich odborný poradce Helmut Marko. Jenže vše tento týden popřel technický ředitel rakouské stáje Adrian Newey s tím, že se jejich pilot penalizaci nevyhne, protože z jeho MGU-K po Monaku zbyla jen spálená troska.
Včera ale Red Bull předvedl další obrat: Ricciardo novinářům oznámil, že slyšel různé povídačky, ale že on za výměnu motorových dílů potrestán v Montrealu nebude: "Bylo mi řečeno, že na penalizaci nedojde, to je všechno, co vím."
"Pokud se něco stane v tréninku a my budeme nuceni něco měnit, penalizaci dostanu. Ale zatím máme stále dostatek dílů, abychom mohli jezdit. A bude-li vše celý víkend spolehlivé, tak si s nimi vystačíme," pokračuje pilot Red Bullu. Potvrdil však, že penalizace v jeho případě bude v dalším průběhu sezóny nevyhnutelná, možná již ve Francii.
"Může na ní dojít už v Paul Ricard. Slyšel jsem povídačky o tom, že ji dostanu už tady. Řekl jsem si: 'Vyberu si ji v Paul Ricard, ale ne zde.' Když jsme tak rozjetí, tak by nám trest vzal trochu vítr z plachet. Raději ji dostanu někde jinde.
Cítíme, že tento okruh by nám měl papírově sedět více, než některé další, jež přijdou na řadu. Vyhrát dvakrát po sobě by bylo hezké, takže se o to pokusíme. Po startu z 15. místa by to bylo velmi nepravděpodobné." říká Ricciardo.
Renault přivezl do Kanady novou, výkonnější specifikaci pohonné jednotky, kterou Red Bull i McLaren ve svých vozech použijí. Podle výrobce by měl dosahovat až o 20 koní více, podle Red Bullu to však bude méně - rozdíl na dráze podle něj dosáhne jednu desetinu sekundy.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.