McLaren tuší, že okruh Gillese Villeneuva jeho vozu MCL33 moc sedět nebude. Přesto chce podat co nejlepší výsledek a pomocí dalších novinek podpořit úsilí svých pilotů. Obzvlášť, když Fernanda Alonsa čeká významné jubileum.
McLaren vyhrál v Kanadě celkem 13krát, z toho 9krát v Montrealu, v této zemi je tedy nejúspěšnějším týmem v historii F1. V Mont Tremblant v roce 1968 si dokonce Denny Hulme se zakladatelem Brucem McLarenem dojeli pro double.
Tentokrát to na vítězství ale nevypadá, protože aerodynamický balík vozu MCL33 na rovinkách generuje stále moc odporu. "Pro nás půjde rozhodně o těžký okruh, s naším balíkem ale závod po závodu dosahujeme pokrok. Nějaké to drama nebo proměnlivé podmínky počasí, které jsme v minulosti v Kanadě už tolikrát viděli, by nám mohli nabídnout nějaké příležitosti. Je na nás, abychom využili každou možnost," popisuje Alonso.
"Po zklamání v Monaku se do Kanady už těším. Jde o skvělou trať a skutečný test pro jezdce a vůz. Mnoho špičkový jezdců se podepsalo pod 'Zeď šampionů' a safety car často ovlivňuje výsledek závodu," uvědomuje si španělský pilot.
"Já jsem si závodění v Montrealu vždy užíval. Má tu nejlepší kombinaci skvělého okruhu, náročných vlastností městských okruhů a při návštěvě jde o zábavné město. V Kanadě jsem zažil několik skvělých závodů a v roce 2006 jsem v ní vyhrál. Pro mě tedy jde o zvláštní místo. Obzvlášť tento víkend, kdy budu slavit svou 300. velkou cenu," upozorňuje veterán Alonso, který pak hned zamíří k vytrvalostnímu závodu do Le Mans, kde během nedělního testování zajel nejrychlejší kolo.
Jeho týmový kolega Stoffel Vandoorne vnímá, že se s týmem po horším vstupu do sezóny pomalu zvedají: "Cítím, že se krok za krokem zlepšujeme, a doufám, že to v Kanadě dokážeme. V Monaku jsme zažili nešťastnou situaci, kdy jsme v kvalifikaci neměli jinou možnost, než vyrazit s drobným problémem v autě, což ovlivnilo naší pozici na roštu a zbytek víkendu. Kromě solidní přípravy tento víkend budeme potřebovat i trochu štěstí, já i Fernando."
Závodní ředitel Eric Boullier k očekáváním McLarenu před Kanadou říká: "Víme, že pro nás nepůjde o jednoduchý víkend. Je však důležité, abychom se soustředili na to, abychom získali ty nejreprezentativnější pozice na roštu, a mohli tak v neděli bojovat. Zažili jsme pár náročných víkendů, tak snad v Montrealu budeme moci pozorovat další pokrok a dojet si pro další body."
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.