McLaren tuší, že okruh Gillese Villeneuva jeho vozu MCL33 moc sedět nebude. Přesto chce podat co nejlepší výsledek a pomocí dalších novinek podpořit úsilí svých pilotů. Obzvlášť, když Fernanda Alonsa čeká významné jubileum.
McLaren vyhrál v Kanadě celkem 13krát, z toho 9krát v Montrealu, v této zemi je tedy nejúspěšnějším týmem v historii F1. V Mont Tremblant v roce 1968 si dokonce Denny Hulme se zakladatelem Brucem McLarenem dojeli pro double.
Tentokrát to na vítězství ale nevypadá, protože aerodynamický balík vozu MCL33 na rovinkách generuje stále moc odporu. "Pro nás půjde rozhodně o těžký okruh, s naším balíkem ale závod po závodu dosahujeme pokrok. Nějaké to drama nebo proměnlivé podmínky počasí, které jsme v minulosti v Kanadě už tolikrát viděli, by nám mohli nabídnout nějaké příležitosti. Je na nás, abychom využili každou možnost," popisuje Alonso.
"Po zklamání v Monaku se do Kanady už těším. Jde o skvělou trať a skutečný test pro jezdce a vůz. Mnoho špičkový jezdců se podepsalo pod 'Zeď šampionů' a safety car často ovlivňuje výsledek závodu," uvědomuje si španělský pilot.
"Já jsem si závodění v Montrealu vždy užíval. Má tu nejlepší kombinaci skvělého okruhu, náročných vlastností městských okruhů a při návštěvě jde o zábavné město. V Kanadě jsem zažil několik skvělých závodů a v roce 2006 jsem v ní vyhrál. Pro mě tedy jde o zvláštní místo. Obzvlášť tento víkend, kdy budu slavit svou 300. velkou cenu," upozorňuje veterán Alonso, který pak hned zamíří k vytrvalostnímu závodu do Le Mans, kde během nedělního testování zajel nejrychlejší kolo.
Jeho týmový kolega Stoffel Vandoorne vnímá, že se s týmem po horším vstupu do sezóny pomalu zvedají: "Cítím, že se krok za krokem zlepšujeme, a doufám, že to v Kanadě dokážeme. V Monaku jsme zažili nešťastnou situaci, kdy jsme v kvalifikaci neměli jinou možnost, než vyrazit s drobným problémem v autě, což ovlivnilo naší pozici na roštu a zbytek víkendu. Kromě solidní přípravy tento víkend budeme potřebovat i trochu štěstí, já i Fernando."
Závodní ředitel Eric Boullier k očekáváním McLarenu před Kanadou říká: "Víme, že pro nás nepůjde o jednoduchý víkend. Je však důležité, abychom se soustředili na to, abychom získali ty nejreprezentativnější pozice na roštu, a mohli tak v neděli bojovat. Zažili jsme pár náročných víkendů, tak snad v Montrealu budeme moci pozorovat další pokrok a dojet si pro další body."
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.