Dvojnásobný mistr světa Formule 1 Fernando Alonso předvedl své umění během testovacího dne v Le Mans, kde se brzy zúčastní vytrvalostního závodu. V neděli tam zajel nejrychlejší kolo ze všech pilotů.
Španěl nastoupí 16. a 17. června v nejvyšší LMP1 kategorii s tovární Toyotou. S vozem TS050 hybrid s číslem osm včera ve Francii na 13,626km dlouhém okruhu dosáhl času 3:19,066 min, který již nikdo nepřekonal. Kompletní výsledky najdete zde (dle kategorií zde).
"První kola v Le Mans! Mega okruh! Učím se a užívám si každé kolo," napsal na Twitteru. Na konci dlouhé rovinky na začátku druhého sektoru mu byla naměřena rychlost 328,8 km/h, Mike Conway jel s druhou Toyotou dokonce 338,1 km/h.
Pilot McLaren letos kombinuje Formuli 1 s vytrvalostním šampionátem WEC, proto má dost nabito. Tento víkend ho čeká Velká cena Kanady v Montrealu, ten další zamíří zpět do Le Mans. Poté ho tam čeká Velká cena Francie F1 a další závody v Rakousku a ve Velké Británii - vše bez jediného volného víkendu.
Primeras vueltas en Le Mans! Circuito de circuitos. Aprendiendo cada vuelta y progresando ✊️First laps at Le Mans! Mega circuit! Learning and enjoying every lap ✊️@Toyota_Hybrid #toyota #Lemas24 #wec #test pic.twitter.com/xst4B0dTFU
— Fernando Alonso (@alo_oficial) June 3, 2018Testování v Le Mans je povinné pro všechny "nováčky, kteří v něm musí ujet alespoň 10 kol po absolvování jízd na simulátoru. Včera se proto Alonso na dráze setkal i se svým bývalým kolegou Jensonem Buttonem, s nímž nastupoval u McLarenu. Den byl rozdělen na dvě čtyřhodinové části. Kvalifikace na slavný vytrvalostní závod je plánována na 13. června.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.