Dvojnásobný mistr světa Formule 1 Fernando Alonso předvedl své umění během testovacího dne v Le Mans, kde se brzy zúčastní vytrvalostního závodu. V neděli tam zajel nejrychlejší kolo ze všech pilotů.
Španěl nastoupí 16. a 17. června v nejvyšší LMP1 kategorii s tovární Toyotou. S vozem TS050 hybrid s číslem osm včera ve Francii na 13,626km dlouhém okruhu dosáhl času 3:19,066 min, který již nikdo nepřekonal. Kompletní výsledky najdete zde (dle kategorií zde).
"První kola v Le Mans! Mega okruh! Učím se a užívám si každé kolo," napsal na Twitteru. Na konci dlouhé rovinky na začátku druhého sektoru mu byla naměřena rychlost 328,8 km/h, Mike Conway jel s druhou Toyotou dokonce 338,1 km/h.
Pilot McLaren letos kombinuje Formuli 1 s vytrvalostním šampionátem WEC, proto má dost nabito. Tento víkend ho čeká Velká cena Kanady v Montrealu, ten další zamíří zpět do Le Mans. Poté ho tam čeká Velká cena Francie F1 a další závody v Rakousku a ve Velké Británii - vše bez jediného volného víkendu.
Primeras vueltas en Le Mans! Circuito de circuitos. Aprendiendo cada vuelta y progresando ✊️First laps at Le Mans! Mega circuit! Learning and enjoying every lap ✊️@Toyota_Hybrid #toyota #Lemas24 #wec #test pic.twitter.com/xst4B0dTFU
— Fernando Alonso (@alo_oficial) June 3, 2018Testování v Le Mans je povinné pro všechny "nováčky, kteří v něm musí ujet alespoň 10 kol po absolvování jízd na simulátoru. Včera se proto Alonso na dráze setkal i se svým bývalým kolegou Jensonem Buttonem, s nímž nastupoval u McLarenu. Den byl rozdělen na dvě čtyřhodinové části. Kvalifikace na slavný vytrvalostní závod je plánována na 13. června.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.