Grand Prix Monaka byla ze strany stuttgartské automobilky brána jako podnik, ve kterém nebudou lámat rekordy a soupeře, ale zklamání, které po závodě nastalo, vede tým k nutnosti najít způsob, jak lépe pracovat s hyper-měkkými pneumatikami.
Že tato směs u Stříbrných šípů nebude nejoblíbenější, naznačila už prostřední část kvalifikace, kdy Hamilton i Bottas jako jediní vyjeli na fialově zbarvených pneumatikách. Jenže dosažené časy se pohybovaly pouze na rozhraní první desítky, což nestačilo. Následoval tedy pokorný návrat na hyper-měkkou jako u všech soupeřů.
V závodě byl Hamilton první, kdo zajel k plánované výměně už ve 12. kole, Bottas ho následoval o pět kol později. Značný kontrast třeba s Pierre Gaslym, který se na stejné směsi udržel v závodě do 38. kola. Pro Mercedes tak nastala situace, kdy se bude muset zabývat problematikou této směsi, protože bude v nabídce už v následujícím závodě v Kanadě.
"Je to výborná směs pro kvalifikaci, ale v závodě je velmi obtížné ji udržet při životě, vyhnout se velkému opotřebení a puchýřkování. Pokusíme se zanalyzovat vše, co jsme z tohoto víkendu vytěžili, protože si myslím, že ostatní týmy s ní v dlouhých stintech pracovaly lépe než my. Musíme se to pro Montreal naučit, když se nedokážeme v Q2 kvalifikovat s jinou směsí," uvedl Valtteri Bottas.
Tým také rozdělil strategii mezi oba piloty - Hamilton pokračoval na ultra-měkké směsi, Bottas dostal super-měkkou. Brit nakonec vydržel na trati až do konce, ačkoliv si několikrát stěžoval na problémy zejména s levou přední pneumatikou. Finský pilot ale rovněž naznačuje, že problém nebyl jenom v pneumatikách, ale ve voze jako takovém.
"Myslím, že na hyper-měkké směsi jsme byli v závodě slabší. Jinak si myslím, že pneumatiky zvládáme velmi dobře - na ultra-měkkých a super-měkkých jsme podávali očekáváné výkony. Jen super-měkká mě v závodě poněkud překvapila, ve čtvrtek to nevypadalo nijak zvláštně. Rozhodně to byla ta nejlepší směs. Rychlá degradace hyper-měkké pro nás byla problémem. Také se domnívám, že rychlost v kvalifikaci, kde jsme nebojovali o pole-position, nebyla pouze záležitostí pneumatik, ale týkala se víc auta. Na této trati není dost rychlé," pokračuje Bottas.
Padla tu zmínka o Pierre Gaslym, který s vozem Toro Rosso na hyper-měkké směsi absolvoval téměř polovinu závodu - do boxů zajel na konci 37. kola a nijak si přitom nepohoršil. Bottas dokázal jeho výkon náležitě ocenit: "Myslím, že je impozantní, jak dlouho dokázal na těchto pneumatikách jet, takže určitě s touto směsí lze dosáhnout daleko lepších výsledků. Největším naším problémem v tomto víkendu byla dlouhodobá výkonnost na hyper-měkkých pneumatikách a celkově nedostatečná rychlost vozu."
Mercedes bude v Paul Ricard testovat ještě před GP FrancieStříbrné šípy se chystají na testování pneumatik s Pirelli v Paul Ricard, ale podle Bottase nepoužijí stejnou konfiguraci dráhy, na níž se příští měsíc později pojede Velká cena Francie.
"Ne, nejde o tu konfiguraci. Už jsme tam testovali, ale teď má nový asfalt, takže to bude jiné. Povrch by měl být podobný Barceloně a Silverstone, uvidíme tedy, jak se tam budou pneumatiky chovat. Hodně se ale liší od mnoha ostatních tratí, má tolik dlouhých zatáček. Třetí sektor je na pneumatiky opravdu náročný a v létě bude horko. Z testování za mokra se ale můžeme naučit cokoliv, a to všechno bude důležité," dodal Bottas.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.