Hlavní konstruktér závodního týmu Ferrari Simone Resta na konci měsíce Maranello opustí, aby se přidal k Sauberu jako jeho technický ředitel.
U Ferrari, němuž se přidal již v roce 2001, měl na starosti vývoj vozu a v hierarchii týmu byl na druhém místě po technickém řediteli Mattiovi Binottovi. Dnes ale oznámil, že na konci května odejde.
"Scuderia informuje, že 31. května Simone Resta opustí svou pozici šéfa koordinace projektu vozu Scuderie Ferrari, aby nastoupil k odlišné roli u jiného F1 týmu," překvapil Maurizio Arrivabene.
Nyní zamíří k Sauberu, kde je volné místo technického ředitele poté, co se s týmem již dříve rozloučil Jörg Zander. Jeho šéf Frederic Vasseur tehdy předeslal, že se k týmu přidají velká jména.
"Simone Resta má ten nejlepší profil na to, aby zaujal místo technického ředitele. Jeho příchod k F1 týmu Alfa Romeo Sauber je významným krokem v dlouhodobém projektu, který míří k posílení týmy, abychom mohli dosáhnout ambiciózních výsledků," dodává Vasseur na adresu Resty, jenž pro něj začne pracovat 1. července.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.