Dle mistra světa F1 z roku 2016, Nica Rosberga, by se měl Daniel Ricciardo pro příští rok přesunout k Ferrari a opustit tak rodinu Red Bullu, se kterou je dlouhá léta spojen.
Red Bull dal jasně najevo, že by si rád podržel pro příští rok svoji jezdeckou dvojici, Daniel Ricciardo a Max Verstappen. Dle Nica Rosberga by měl ale šestinásobný vítěz závodu F1, Ricciardo, u Ferrari v příští sezoně nahradit Kimiho Räikkönena. To by dalo znovu dohromady Riccarda a Vettela, kteří spolu závodili v sezoně 2014 u Red Bullu, Australan byl tehdy úspěšnější.
"Když byste se mě zeptali na jednotlivé jezdce, kam by měli jít, tak u Ricciarda bych řekl Ferrari," odpověděl Nico Rosberg na otázku, jakého by si vybral jezdce, kdyby vedl tým. "Myslím, že by měl jít do Ferrari. Fungovalo to [partnerství Ricciardo a Vettel] jeden rok u Red Bullu, nebo ne? Nejsem si jistý, jestli by Vettel byl šťastný, že se k němu připojuje, protože Ricciardo byl u Red Bullu rychlejší než on.
Ale kromě toho si myslím, že by to pro něj byla dobrá volba," uvažuje bývalý mistr světa. Naráží přitom na sezonu 2014, kdy Ricciardo ve své první sezoně u Red Bullu vyhrál 3 závody, zatímco Vettel ani jeden. Pouze v tomto roce byl zatím Vettel poražen svým týmovým kolegou. Němec ale několikrát zdůraznil, jak je spokojen s Räikkönenem jako týmovým kolegou a podle mnohých má dokonce právo veta v otázce druhého jezdce Scuderie.
Podle čtvrtečních spekulací by ale Ricciardo mohl zamířit také k Mercedesu. Tam Rosberg několikrát tvrdě bojoval s Hamiltonem, v případě Ricciarda by to nebylo jiné. Jenomže tato spekulace je hodně nepravděpodobná, protože se obecně čeká, že si Mercedes nechá Hamiltona a Bottase. Navíc pokud by se s jedním z jezdců nedomluvil, tak má v zásobě ještě Ocona.
Pokud ale Red Bull půjde do rizika a domluví se s Hondou, mohla by být nejlepší šance pro Ricciarda na zisk titulu právě u Ferrari. Nico byl formou Ferrari v sezoně 2018 šokován - Vettel vyhrál tři kvalifikace a dva závody: "Byl jsem velmi překvapen, protože vím, jak je Mercedes neuvěřitelný.
Věřil jsem jim spíše vloni, když byla nová pravidla. Zlepšili se, ale nakonec opět Mercedes zmizel v dálce. Letos jsem ale velmi překvapen, že má Ferrari obecně lepší auto než Mercedes. Nečekal jsem to a v Maranellu odvedli fantastickou práci," zakončil Němec.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.