Romain Grosjean způsobil krátce po startu Velké ceny Španělska kolizi, při níž vyřadil další dva vozy. Místo brzdy sešlápl plyn, vytvořil kouřovou clonu, a překřížil dráhu Nicovi Hülkenbergovi a Pierrovi Gaslymu. Jeho šéf Günther Steiner se ho i přes hloupý manévr zastává.
"Snažil se jen dostat z cesty, proto akceleroval, když byl uprostřed. Dva byli vyřazení, ale kdyby skončil uprostřed dráhy, tak by jich možná bylo vyřazeno pět," chápe Steiner reakci svého pilota, jenž za ní sklidil od soupeřů tvrdou kritiku a od komisařů dva trestné body ke své licenci a tři trestná místa na startovním roštu v Monaku.
Francouzský pilot zažívá mizerný vstup do sezóny. I když se Haasu letos podařilo postavit zřejmě čtvrté nejrychlejší auto, tak Romain s ním nezískal ještě ani bod, navázal tak na bídný závěr loňského ročníku a neskóroval již v devíti závodech v řadě za sebou. V šampionátu je za ním již pouze nováček Sergej Sirotkin z Williamsu.
"Myslím, že tohle bylo úplně jiné než to, co se přihodilo v Baku," pokračuje Steiner. Tam zase své auto zbytečně rozbil při zahřívání gum během zpomalovací fáze za safety carem. "Tohle byl jen startovní incident. Musíte trochu riskovat, on to udělal a nevyšlo to. Co s tím naděláte?"
"Musíme ho dostat nahoru. Musíme mu pomoct. Říkal jsem mu, že ho kvůli tomu neobviňuji. Je to jako pokusit se o co nejlepší start a ono to nevyjde. Jdeme dál, je to jednoduché. Soustřeď se na Monte-Carlo. Víme, že tam může být velmi silný. Dej si hlavu do pořádku a pokus se o to nejlepší," vybízí šéf Haasu svého jezdce.
"Určitě to pro něj není jednoduché. Neřekne: 'Devět závodů bez bodu, koho to zajímá!' Opravdu tím bude hodně trpět. Musí se ale dostat znovu na koně a rozjet se," dodává Steiner.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.