Romain Grosjean způsobil krátce po startu Velké ceny Španělska kolizi, při níž vyřadil další dva vozy. Místo brzdy sešlápl plyn, vytvořil kouřovou clonu, a překřížil dráhu Nicovi Hülkenbergovi a Pierrovi Gaslymu. Jeho šéf Günther Steiner se ho i přes hloupý manévr zastává.
"Snažil se jen dostat z cesty, proto akceleroval, když byl uprostřed. Dva byli vyřazení, ale kdyby skončil uprostřed dráhy, tak by jich možná bylo vyřazeno pět," chápe Steiner reakci svého pilota, jenž za ní sklidil od soupeřů tvrdou kritiku a od komisařů dva trestné body ke své licenci a tři trestná místa na startovním roštu v Monaku.
Francouzský pilot zažívá mizerný vstup do sezóny. I když se Haasu letos podařilo postavit zřejmě čtvrté nejrychlejší auto, tak Romain s ním nezískal ještě ani bod, navázal tak na bídný závěr loňského ročníku a neskóroval již v devíti závodech v řadě za sebou. V šampionátu je za ním již pouze nováček Sergej Sirotkin z Williamsu.
"Myslím, že tohle bylo úplně jiné než to, co se přihodilo v Baku," pokračuje Steiner. Tam zase své auto zbytečně rozbil při zahřívání gum během zpomalovací fáze za safety carem. "Tohle byl jen startovní incident. Musíte trochu riskovat, on to udělal a nevyšlo to. Co s tím naděláte?"
"Musíme ho dostat nahoru. Musíme mu pomoct. Říkal jsem mu, že ho kvůli tomu neobviňuji. Je to jako pokusit se o co nejlepší start a ono to nevyjde. Jdeme dál, je to jednoduché. Soustřeď se na Monte-Carlo. Víme, že tam může být velmi silný. Dej si hlavu do pořádku a pokus se o to nejlepší," vybízí šéf Haasu svého jezdce.
"Určitě to pro něj není jednoduché. Neřekne: 'Devět závodů bez bodu, koho to zajímá!' Opravdu tím bude hodně trpět. Musí se ale dostat znovu na koně a rozjet se," dodává Steiner.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.