Romain Grosjean způsobil krátce po startu Velké ceny Španělska kolizi, při níž vyřadil další dva vozy. Místo brzdy sešlápl plyn, vytvořil kouřovou clonu, a překřížil dráhu Nicovi Hülkenbergovi a Pierrovi Gaslymu. Jeho šéf Günther Steiner se ho i přes hloupý manévr zastává.
"Snažil se jen dostat z cesty, proto akceleroval, když byl uprostřed. Dva byli vyřazení, ale kdyby skončil uprostřed dráhy, tak by jich možná bylo vyřazeno pět," chápe Steiner reakci svého pilota, jenž za ní sklidil od soupeřů tvrdou kritiku a od komisařů dva trestné body ke své licenci a tři trestná místa na startovním roštu v Monaku.
Francouzský pilot zažívá mizerný vstup do sezóny. I když se Haasu letos podařilo postavit zřejmě čtvrté nejrychlejší auto, tak Romain s ním nezískal ještě ani bod, navázal tak na bídný závěr loňského ročníku a neskóroval již v devíti závodech v řadě za sebou. V šampionátu je za ním již pouze nováček Sergej Sirotkin z Williamsu.
"Myslím, že tohle bylo úplně jiné než to, co se přihodilo v Baku," pokračuje Steiner. Tam zase své auto zbytečně rozbil při zahřívání gum během zpomalovací fáze za safety carem. "Tohle byl jen startovní incident. Musíte trochu riskovat, on to udělal a nevyšlo to. Co s tím naděláte?"
"Musíme ho dostat nahoru. Musíme mu pomoct. Říkal jsem mu, že ho kvůli tomu neobviňuji. Je to jako pokusit se o co nejlepší start a ono to nevyjde. Jdeme dál, je to jednoduché. Soustřeď se na Monte-Carlo. Víme, že tam může být velmi silný. Dej si hlavu do pořádku a pokus se o to nejlepší," vybízí šéf Haasu svého jezdce.
"Určitě to pro něj není jednoduché. Neřekne: 'Devět závodů bez bodu, koho to zajímá!' Opravdu tím bude hodně trpět. Musí se ale dostat znovu na koně a rozjet se," dodává Steiner.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.