Romain Grosjean způsobil krátce po startu Velké ceny Španělska kolizi, při níž vyřadil další dva vozy. Místo brzdy sešlápl plyn, vytvořil kouřovou clonu, a překřížil dráhu Nicovi Hülkenbergovi a Pierrovi Gaslymu. Jeho šéf Günther Steiner se ho i přes hloupý manévr zastává.
"Snažil se jen dostat z cesty, proto akceleroval, když byl uprostřed. Dva byli vyřazení, ale kdyby skončil uprostřed dráhy, tak by jich možná bylo vyřazeno pět," chápe Steiner reakci svého pilota, jenž za ní sklidil od soupeřů tvrdou kritiku a od komisařů dva trestné body ke své licenci a tři trestná místa na startovním roštu v Monaku.
Francouzský pilot zažívá mizerný vstup do sezóny. I když se Haasu letos podařilo postavit zřejmě čtvrté nejrychlejší auto, tak Romain s ním nezískal ještě ani bod, navázal tak na bídný závěr loňského ročníku a neskóroval již v devíti závodech v řadě za sebou. V šampionátu je za ním již pouze nováček Sergej Sirotkin z Williamsu.
"Myslím, že tohle bylo úplně jiné než to, co se přihodilo v Baku," pokračuje Steiner. Tam zase své auto zbytečně rozbil při zahřívání gum během zpomalovací fáze za safety carem. "Tohle byl jen startovní incident. Musíte trochu riskovat, on to udělal a nevyšlo to. Co s tím naděláte?"
"Musíme ho dostat nahoru. Musíme mu pomoct. Říkal jsem mu, že ho kvůli tomu neobviňuji. Je to jako pokusit se o co nejlepší start a ono to nevyjde. Jdeme dál, je to jednoduché. Soustřeď se na Monte-Carlo. Víme, že tam může být velmi silný. Dej si hlavu do pořádku a pokus se o to nejlepší," vybízí šéf Haasu svého jezdce.
"Určitě to pro něj není jednoduché. Neřekne: 'Devět závodů bez bodu, koho to zajímá!' Opravdu tím bude hodně trpět. Musí se ale dostat znovu na koně a rozjet se," dodává Steiner.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.