Haas se nechal slyšet, že jeho hlavní rivalové v sezoně 2018, týmy McLaren a Renault, zatím měli v průběhu sezony štěstí. Haas přitom zažil v porovnání s předchozími lety velmi povedený vstup do sezony, i tak je ale až na 7. místě mezi konstruktéry.
Jenomže americký tým zahodil potenciální dvojité umístění v TOP5 v Austrálii po dvou zpackaných zastávkách v boxech. V Číně se naproti tomu musel spokojit pouze s 10. místem Kevina Magnussena. Nejvíc bodů zatím tým vytěžil z pátého místa Magnussena v Bahrajnu. Na pátý Renault Haasu chybí 14 bodů, na čtvrtý McLaren 17 bodů.
Günther Steiner už teď přiznává, že ztráta bodů z Autrálie je bude bolet: "Během prvních tří závodů jsme na to vždy měli. Aktuálně bojujeme s Renaultem a McLarenem o čtvrté místo. Doufám, že se nám povede pořádně zabodovat, protože zatím to bylo tak, že když jsme my měli smůlu tak soupeřící týmy měli štěstí.
Už musíme mít štěstí také my. Austrálie byla hodně smolná, jinak bychom byli tam, kde bychom být měli." Dle Steinera je GP Číny ukázkou smůly, která se Haasu zatím lepí na paty. Nebýt safety-caru by jeho jezdci dojeli na sedmém a devátém místě, věří šéf týmu. Jenomže zpomalovací vůz dovolil Renaultům a Force Indiím vyměnit pneumatiky.
Haas naproti tomu už neměl čerstvé měkčí gumy a nemohl tak zvolit stejnou strategii a poté měly Haasy problémy s rychlostí, protože nedokázaly dostatečně zahřát gumy. Steiner věří, že tyto problémy jsou řešitelné většími znalostmi a dodal, že očekává, že jeho tým udrží dobré tempo vývoje v průběhu sezony 2018 a nepropadne se v jejím průběhu, jak tomu zatím bylo ve všech sezonách.
"Musíme pokračovat v tom, co děláme. V každém závodě se toho hodně dozvídáme o pneumatikách a rozšiřujeme naši letošní základnu znalostí, plánujeme také změny na autě. Náš celý letošní plán je odlišný od toho loňského. Vloni jsme věděli, že nebudeme mít mnoho upgradů, protože jsme se zkraje sezony rozhodli, že jich mnoho nenasadíme, protože jsme se zaměřili na auto pro příští rok. Letos jsme ale zkraje sezony rozhodli, že na auto dáme více novinek. Nezáleží tedy na tom, jak dobrá jsou vaše vylepšení, ale také na tom, jak dobrá jsou vylepšení vašich konkurentů?" zakončil Steiner.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.