Šéf Haasu Günther Steiner vysvětluje palčivé otázky, proč v úvodu Velké ceny Číny musel naštvaný Romain Grosjean pustit svého týmového kolegu před sebe a proč nevyužili výjezdu safety caru k nasazení nových pneumatik.
Zatímco piloti Red Bullu, Renaultu, Force Indie i Toro Rosso po nasazení safety caru ihned zajeli do boxů, tak Haas zpomalovací fáze nevyužil a s oběma vozy zůstal kroužit na dráze.
Grosjeana výměna pneumatik navíc stejně neminula - u mechaniků se objevil 10 kol před cílem, kvůli tomu se pak propadl až na 17. místo. A to ještě v polovině velké ceny vypadalo, že se svým týmovým kolegou dojede na bodech.
"Neměli jsme žádné pneumatiky, na kterých bychom to odjeli až do konce, to byl náš problém," vysvětluje Steiner, proč nevyužili zpomalovací vozidlo vyslaná na dráhu v 31. kole. "Měli jsme strategii a safety car zkrátka vyjel ve špatnou dobu."
V úvodu Velké ceny Číny jsme si také mohli všimnout jako Grosjean ke své nelibosti musel před sebe pustit Magnussena na pomalejších pneumatikách. A zdálo se, že svého francouzského kolegu spíše brzdí, než aby mu ujížděl.
"Před závodem jsme si sedli a řekli si, že tady potřebujeme hrát strategicky a že v určitý okamžik musíme dostat [dopředu] toho, kdo bude rychlejší, protože startovat z 11. místa na měkkých pneumatikách bylo očividně rychlejší než začínat z desátého na [ultra-]měkkých. V tu chvíli jsme byli hodně rychlí, tak jsme jej nechali jet," popisuje šéf týmu.
"Jenže ono to je těžké, když jezdíte za jiným vozem - potřebujete několik kol, abyste pneumatiky znovu zahřáli a abyste mohli ujíždět. Trvalo mu to tři nebo čtyři kola, než se začal Romainovi vzdalovat, protože to [teplota] tak rychle poklesne. Jakmile ji dosáhl, tak začal ujíždět a zaslouženě předjel Sainze. Byla to pro nás celkem dobrá situace," hodnotí Steiner.
Další vývoj závodu ale Haasu nepřál, proto z Číny odjel pouze s jedním bodem díky 10. místu svého dánského jezdce. V šampionátu zůstává na sedmé pozici za McLarenem, Renaultem a Toro Rosso, které má jen o bod více.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.