Fanoušci královny motoristického sportu, dalo by se říci pamětníci, nejspíš jenom zírají, kam se F1 vydává. Pravda, četli jsme o možné expanzi za železnou oponu do tehdejšího SSSR, ale že by se rychlá kola dostala až do historií často prověřovaného Vietnamu?
Uplynulo pár desítek let a zdánlivě nemožné se stává skutkem. Vietnamští příznivci F1 by už příští měsíc mohli vidět monopost F1 na vlastní oči. Za celou akcí stojí holandská pivovarnická společnost Heineken a v její režii by měl ambasador David Coulthard zavítat do Hočiminova města a předvést tu v rámci akce Perfect experience with F1 (Dokonalá zkušenost s F1) starší model vozu Red Bull.
Heineken tímto představením sleduje ještě jeden cíl, posílení kampaně za odpovědné řízení osobních vozů nesoucí název When you Drive, Never Drink (Nikdy nepijte, když řídíte). Ta byla odstartována minulý měsíc v několika zemích a Vietnam mezi ně patřil. Součásti akce budou i hudební představení.
"Kampaň »Dokonalá zkušenost s F1« je pro nás důležitou příležitostí přispět v otázce spotřebitelského chápání k chování konzumentů alkoholu. F1 se vždy soustředila na heslo "Think before you drive" (Mysli, než vyjedeš). Na dalších akcích pořádaných ve Vietnamu hodláme klást důraz na nový slogan "When you Drive, Never Drink". Heineken se poté, co se stal v roce 2016 globálním partnerem Formule 1, zaměřuje na své odpovědné kampaně," uvedl Leo Evers, generální ředitel vietnamské pobočky Heinekenu.
Vietnamci by se však mohli v dohledné době dočkat i opravdového závodu, protože Liberty Media údajně pracuje na dohodě, podle níž by se v ulicích Hanoje měla konat Grand Prix Vietnamu. Je to vlastně původní záměr Bernie Ecclestonea, ale bývalý Boss F1 odmítl této asijské zemi udělit franšízu kvůli prakticky nulové historii motorsportu.
"Smlouva, kterou jsem mohl s Vietnamem podepsat, by činila 64 milionů dolarů. Ale jsem si jist, že Liberty Media se k tomuto kontraktu vrátí," uvedl minulý měsíc pro magazín Forbes Bernie Ecclestone. Zároveň je zřejmé, že o pořádání Grand Prix projevují eminentní zájem také Miami a do kalendáře F1 se chtějí vrátit i Argentinci.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.