Fanoušci královny motoristického sportu, dalo by se říci pamětníci, nejspíš jenom zírají, kam se F1 vydává. Pravda, četli jsme o možné expanzi za železnou oponu do tehdejšího SSSR, ale že by se rychlá kola dostala až do historií často prověřovaného Vietnamu?
Uplynulo pár desítek let a zdánlivě nemožné se stává skutkem. Vietnamští příznivci F1 by už příští měsíc mohli vidět monopost F1 na vlastní oči. Za celou akcí stojí holandská pivovarnická společnost Heineken a v její režii by měl ambasador David Coulthard zavítat do Hočiminova města a předvést tu v rámci akce Perfect experience with F1 (Dokonalá zkušenost s F1) starší model vozu Red Bull.
Heineken tímto představením sleduje ještě jeden cíl, posílení kampaně za odpovědné řízení osobních vozů nesoucí název When you Drive, Never Drink (Nikdy nepijte, když řídíte). Ta byla odstartována minulý měsíc v několika zemích a Vietnam mezi ně patřil. Součásti akce budou i hudební představení.
"Kampaň »Dokonalá zkušenost s F1« je pro nás důležitou příležitostí přispět v otázce spotřebitelského chápání k chování konzumentů alkoholu. F1 se vždy soustředila na heslo "Think before you drive" (Mysli, než vyjedeš). Na dalších akcích pořádaných ve Vietnamu hodláme klást důraz na nový slogan "When you Drive, Never Drink". Heineken se poté, co se stal v roce 2016 globálním partnerem Formule 1, zaměřuje na své odpovědné kampaně," uvedl Leo Evers, generální ředitel vietnamské pobočky Heinekenu.
Vietnamci by se však mohli v dohledné době dočkat i opravdového závodu, protože Liberty Media údajně pracuje na dohodě, podle níž by se v ulicích Hanoje měla konat Grand Prix Vietnamu. Je to vlastně původní záměr Bernie Ecclestonea, ale bývalý Boss F1 odmítl této asijské zemi udělit franšízu kvůli prakticky nulové historii motorsportu.
"Smlouva, kterou jsem mohl s Vietnamem podepsat, by činila 64 milionů dolarů. Ale jsem si jist, že Liberty Media se k tomuto kontraktu vrátí," uvedl minulý měsíc pro magazín Forbes Bernie Ecclestone. Zároveň je zřejmé, že o pořádání Grand Prix projevují eminentní zájem také Miami a do kalendáře F1 se chtějí vrátit i Argentinci.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.