K největším překvapením tréninků na GP Austrálie se řadí výkony Romaina Grosjeana. Francouz by považoval za fantastické, pokud by se jeho Haas nacházel v zemi nikoho - tudíž za nejlepší trojkou, ale před středem pole. Jen připomeňme, že v pátek byl Grosjean ve druhém tréninku 2 desetiny vteřiny za Ferrari Vettela a půl vteřiny před McLarenem (pokud by však nezavlály červené vlajky v rychlém pokusu Ricciarda, byl by Grosjean sedmý).
"Musíme si počkat, jestli je to reálné. Uvidíme, co se stane s ostatními týmy. Být mezi středem pole a nejrychlejší trojicí sice není úplně zajímavé, ale na druhou stranu Force India byla vloni docela šťastná. Pokud bychom na této pozici opravdu byli, pak by to bylo fantastické. Ale bojujeme s velkými týmy - McLarenem, Renaultem a Force Indii - mají velké zkušenosti a zdroje," říká Romain Grosjean.
"Bude to zajímavá bitva, snad zůstaneme před nimi." Dle Grosjeana ještě nebylo mapování motoru 100% a ze svého vozu mohou dostat další výkon, když se budou soustředit na sebe. "Jasně, vždycky chcete vidět, jak si stojíte ve srovnání s ostatními, ale občas, když je až moc pozorujete, tak je to cesta ke ztracení se," poukazuje Francouz.
Šéf týmu, Günther Steiner, byl trošku překvapen umístěním své stáje, avšak varuje, že jde jen o tréninky: "Potřebujeme vyřešit ještě několik věcí - mapy motoru, váhu a podobné otázky. Byl bych moc rád, kdybychom byli uprostřed ničeho. Je jasné, že nemůžeme dostihnout ty před námi ze zřejmých důvodů. Ale nad zbytkem máme náskok 3 desetin, pokud by to tak zůstalo, byl bych rád."
Kevin Magnussen zažil ve druhém tréninku problémy, které jej zdržely, avšak zajel 9. čas se ztrátou 6 desetin na Grosjeana. Dán se potýkal s plynovým pedálem a také s vycpávkou své helmy: "Byly to tedy zvláštní problémy. Avšak nic vážného. Zatím jsem ještě nejel na limitu auta. Vloni jsme ale také měli některé dobré závody. Nekonzistence výkonů nám všem nahání obavy."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.