Americký Haas při testech překvapil dobrou práci s pneumatikami i časy, které na nich dosahoval. Podle jeho šéfa Günthera Steinera by měli být schopni bojovat o čtvrtou příčku v letošním poháru konstruktérů.
Nejmladší tým Formule 1 loni obhájil svou osmou příčku z roku 2016, oproti němu ale získal téměř dvojnásobek mistrovských bodů. A to ještě přiznal, že se velmi brzy začal zabývat vozem pro letošní sezónu na úkor vývoje loňského VF-17.
Jejich letošní monopost vypadá velmi konkurenceschopně a Kevin Magnussen s ním minulý týden v Barceloně na super-měkké směsi dosáhl šestého nejrychlejšího času. Na rekord Sebastiana Vettela ztratil 1,178 s, jenže pilot Ferrari k tomu využil hyper-měkkou směs, která je na kolo přibližně o 1,4 s rychlejší.
Existuje tedy nějaký důvod, proč by Haas nemohl bojovat o pozici nejlepšího týmu za nejsilnější trojicí ve složení Mercedes, Red Bull a Ferrari? "Ne. Chceme o to bojovat. Měli bychom být toho schopni, máme na to," odpovídá Steiner po testech.
"Minulý rok jsme sice skončili osmí, ale bojovali jsme o šesté místo. Šlo o osm bodů, což tedy nebylo skvělé, ale žádná katastrofa. Byli jsme tam se všemi ostatními, kteří o to usilovali, a možná nám trochu něco scházelo. Někdy prohrajete, jindy vyhrajete," uvažuje šéf Haasu.
"Tady už není žádný slabý tým. Je to momentálně celkem náročné. Jde o jednu z nejvyrovnanějších sezón v F1 po dlouhé době. Odmyslete si první tři, kteří jsou v jiné lize, ale zbytek je velmi soutěživý, velmi vyrovnaný. Jen vypadat dobře a nemít body, to vám na konci roku nepomůže," pokračuje pro Racer Steiner.
Gene Haas, majitel týmu, jenž úzce spolupracuje s Ferrari (někteří kvůli tomu škodolibě označují jejich vůz za rok starou kopii vozu z Maranella), má za cíl zaostávat maximálně půl sekundy za Scuderií. To by podle Steinera neměl být problém: "Myslím, že musíme mířit vysoko. On nám dal příležitost a musí být náročný."
"Není tady kvůli tomu, aby byl poslední. Ani já ne. Proto stanovuje vysoký cíl. Je to těžké. Neříkám: 'Ou, Gene, tohle lehce zvládneme.' Je náročný, ale on je v pozici, kdy může stanovovat cíle. A pokud je nedosáhneme, pak má právo udělat, co bude chtít.
Pracovali jsme tvrdě a dosáhli jsme pokroku. Uvidíme v Austrálii, co nám přinese. Já si však myslím, že to je dobré mít cíl. Musíme být ambiciózní. Pokud v tomto sportu ambiciózní nejste, pak nikdy nic nedosáhnete. Je to hodně těžké a zároveň nám dává skvělou příležitost," hodnotí Steiner.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.