Americký Haas při testech překvapil dobrou práci s pneumatikami i časy, které na nich dosahoval. Podle jeho šéfa Günthera Steinera by měli být schopni bojovat o čtvrtou příčku v letošním poháru konstruktérů.
Nejmladší tým Formule 1 loni obhájil svou osmou příčku z roku 2016, oproti němu ale získal téměř dvojnásobek mistrovských bodů. A to ještě přiznal, že se velmi brzy začal zabývat vozem pro letošní sezónu na úkor vývoje loňského VF-17.
Jejich letošní monopost vypadá velmi konkurenceschopně a Kevin Magnussen s ním minulý týden v Barceloně na super-měkké směsi dosáhl šestého nejrychlejšího času. Na rekord Sebastiana Vettela ztratil 1,178 s, jenže pilot Ferrari k tomu využil hyper-měkkou směs, která je na kolo přibližně o 1,4 s rychlejší.
Existuje tedy nějaký důvod, proč by Haas nemohl bojovat o pozici nejlepšího týmu za nejsilnější trojicí ve složení Mercedes, Red Bull a Ferrari? "Ne. Chceme o to bojovat. Měli bychom být toho schopni, máme na to," odpovídá Steiner po testech.
"Minulý rok jsme sice skončili osmí, ale bojovali jsme o šesté místo. Šlo o osm bodů, což tedy nebylo skvělé, ale žádná katastrofa. Byli jsme tam se všemi ostatními, kteří o to usilovali, a možná nám trochu něco scházelo. Někdy prohrajete, jindy vyhrajete," uvažuje šéf Haasu.
"Tady už není žádný slabý tým. Je to momentálně celkem náročné. Jde o jednu z nejvyrovnanějších sezón v F1 po dlouhé době. Odmyslete si první tři, kteří jsou v jiné lize, ale zbytek je velmi soutěživý, velmi vyrovnaný. Jen vypadat dobře a nemít body, to vám na konci roku nepomůže," pokračuje pro Racer Steiner.
Gene Haas, majitel týmu, jenž úzce spolupracuje s Ferrari (někteří kvůli tomu škodolibě označují jejich vůz za rok starou kopii vozu z Maranella), má za cíl zaostávat maximálně půl sekundy za Scuderií. To by podle Steinera neměl být problém: "Myslím, že musíme mířit vysoko. On nám dal příležitost a musí být náročný."
"Není tady kvůli tomu, aby byl poslední. Ani já ne. Proto stanovuje vysoký cíl. Je to těžké. Neříkám: 'Ou, Gene, tohle lehce zvládneme.' Je náročný, ale on je v pozici, kdy může stanovovat cíle. A pokud je nedosáhneme, pak má právo udělat, co bude chtít.
Pracovali jsme tvrdě a dosáhli jsme pokroku. Uvidíme v Austrálii, co nám přinese. Já si však myslím, že to je dobré mít cíl. Musíme být ambiciózní. Pokud v tomto sportu ambiciózní nejste, pak nikdy nic nedosáhnete. Je to hodně těžké a zároveň nám dává skvělou příležitost," hodnotí Steiner.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.