Americký Haas při testech překvapil dobrou práci s pneumatikami i časy, které na nich dosahoval. Podle jeho šéfa Günthera Steinera by měli být schopni bojovat o čtvrtou příčku v letošním poháru konstruktérů.
Nejmladší tým Formule 1 loni obhájil svou osmou příčku z roku 2016, oproti němu ale získal téměř dvojnásobek mistrovských bodů. A to ještě přiznal, že se velmi brzy začal zabývat vozem pro letošní sezónu na úkor vývoje loňského VF-17.
Jejich letošní monopost vypadá velmi konkurenceschopně a Kevin Magnussen s ním minulý týden v Barceloně na super-měkké směsi dosáhl šestého nejrychlejšího času. Na rekord Sebastiana Vettela ztratil 1,178 s, jenže pilot Ferrari k tomu využil hyper-měkkou směs, která je na kolo přibližně o 1,4 s rychlejší.
Existuje tedy nějaký důvod, proč by Haas nemohl bojovat o pozici nejlepšího týmu za nejsilnější trojicí ve složení Mercedes, Red Bull a Ferrari? "Ne. Chceme o to bojovat. Měli bychom být toho schopni, máme na to," odpovídá Steiner po testech.
"Minulý rok jsme sice skončili osmí, ale bojovali jsme o šesté místo. Šlo o osm bodů, což tedy nebylo skvělé, ale žádná katastrofa. Byli jsme tam se všemi ostatními, kteří o to usilovali, a možná nám trochu něco scházelo. Někdy prohrajete, jindy vyhrajete," uvažuje šéf Haasu.
"Tady už není žádný slabý tým. Je to momentálně celkem náročné. Jde o jednu z nejvyrovnanějších sezón v F1 po dlouhé době. Odmyslete si první tři, kteří jsou v jiné lize, ale zbytek je velmi soutěživý, velmi vyrovnaný. Jen vypadat dobře a nemít body, to vám na konci roku nepomůže," pokračuje pro Racer Steiner.
Gene Haas, majitel týmu, jenž úzce spolupracuje s Ferrari (někteří kvůli tomu škodolibě označují jejich vůz za rok starou kopii vozu z Maranella), má za cíl zaostávat maximálně půl sekundy za Scuderií. To by podle Steinera neměl být problém: "Myslím, že musíme mířit vysoko. On nám dal příležitost a musí být náročný."
"Není tady kvůli tomu, aby byl poslední. Ani já ne. Proto stanovuje vysoký cíl. Je to těžké. Neříkám: 'Ou, Gene, tohle lehce zvládneme.' Je náročný, ale on je v pozici, kdy může stanovovat cíle. A pokud je nedosáhneme, pak má právo udělat, co bude chtít.
Pracovali jsme tvrdě a dosáhli jsme pokroku. Uvidíme v Austrálii, co nám přinese. Já si však myslím, že to je dobré mít cíl. Musíme být ambiciózní. Pokud v tomto sportu ambiciózní nejste, pak nikdy nic nedosáhnete. Je to hodně těžké a zároveň nám dává skvělou příležitost," hodnotí Steiner.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.