Týmy dnes kvůli sněžení v Barceloně vysedávají v garážích a mrhají tak cenným časem i penězi. Opět se začalo hovořit o tom, zda by nebylo lepší přesunout předsezónní testy na Střední východ. Ne všichni s tím ale souhlasí.
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier uvedl, že to podle něj bude zkrátka nutnost: "V Bahrajnu máte dobré počasí v podstatě zaručeno. Před několika měsíci to bylo navrženo, ale z ekonomických důvodů to některé týmy zamítly. Podle mě však návrat do Bahrajnu musíme seriózně zvážit. Je to po cestě do Austrálie, takže z pohledu logistiky bychom všichni společně mohli využít určitého mechanismu, abychom ušetřili náklady na přepravu."
Podle šéfa Haasu Günthera Steinera by to s tou logistikou ale tak růžové nebylo: "Náklady jsou jednou stránkou, jde ale také o logistiku. Kdyby se v našem prvním roce mělo testovat v Bahrajnu nebo v Abú Zabí, tak bychom to nezvládli - nejde to, když jste noví a musíte někam letět."
"Chlapi, vy nemáte ponětí o tom, kolik věcí sem každý den pro auto dorazí. Je to brutální. Z Anglie nebo z Itálie naloží díly do dodávky a po 8 hodinách jsou tady. Máme lidi, kteří jezdí každý den tam a zpátky," vysvětluje Steiner.
"Pokud by to bylo v Bahrajnu, tak se na to musíte připravit. Platí to pro všechny. Další věcí je to, že by některé týmy nasadili každou noc do akce tryskáč a létaly by sem a tam," poukazuje šéf Haasu na odlišné zdroje špičkových stájí.
Podle technického ředitele Force Indie Andyho Greena je jasné, že by museli všichni svá auta dokončit dříve, pokud by se mělo začít testovat na Středním východě: "Celé načasování výroby auta by se muselo změnit, pokud bychom jeli do Bahrajnu.
Pro nás by šlo o velkou věc, pokusit se posunout o týden výrobu auta, obzvlášť když jste byli nuceni integrovat Halo do konstrukce vozu, pokud pominu nutnost vyrazit s nákladem do Bahrajnu o týden dříve," poznamenává Green.
Týmy se nyní nedokážou dohodnout na přeložení termínu: "Několik z nás se o něco pokoušelo, ale vždy se odněkud ozve ne. Dokážete si představit, že by se dva z nás na něčem shodli, nemluvě o desíti? Musí jít o jednomyslný souhlas, bylo by zapotřebí změnit sportovní pravidla, nemůžeme si jen tak říct, že něco změníme. Myslím, že by to měla udělat FIA, ale my o to musíme požádat. Jenže pokud se nedokážeme dohodnout my [týmy], pak to nemá cenu do toho zatahovat FIA," dodává Steiner.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.