Šéf týmu Günther Steiner je na rozpacích ze současného chladného počasí, které panuje v Barceloně, kde probíhají předsezónní testy Formule 1. Pokud se podmínky nezlepší, tak na trať zřejmě vůbec nevyjedou.
Za volant měl dnes usednout Romain Grosjean, toho ale ráno zaskočil sníh, stejně jako všechny ostatní jezdce a týmy. Proto v padoku panuje skepse a jedná se o prodloužení či přeložení testování na jindy.
Je pravděpodobné, že Haas za současných podmínek vůbec nevyjede? "Myslím, že jo. Vypadá to tak. Podle mě bude opět chladno a celý den pršet. Díval jsem se na to ráno, [včera] sněžilo do devíti či desíti hodin... Bude chladno," odpovídá Steiner.
"Myslím, že pokud prožijeme další takový den... má pršet celý den, a jestli budou jen čtyři nebo pět stupňů, pak nemá smysl vůbec vyjíždět. Nic se při tom nenaučíte, za takových podmínek nikdy nejezdíte a ať děláte cokoliv, riskujete [poškození] auta."
Morning's activities : ❄️🃏⛄🎲🎯🃏 pic.twitter.com/dgu64UgcXq
— Romain Grosjean (@RGrosjean) February 28, 2018Video: Jízda Romaina Grosjeana dnes ráno na okruh v Barceloně
"Jde o první testování sezóny, nemáme moc náhradních dílů, tohle nemůžeme riskovat. A momentálně to nevypadá o moc lépe ani s předpovědí pro čtvrtek. Má být tepleji, ale stále mokro," dodává nelibě Steiner.
For anyone wondering why we call it Winter Testing... 🌧☃️ #F1Testing #DrivenByEachOther @F1 pic.twitter.com/w6BgeuLvcK
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 28, 2018Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.