Šéf týmu Günther Steiner je na rozpacích ze současného chladného počasí, které panuje v Barceloně, kde probíhají předsezónní testy Formule 1. Pokud se podmínky nezlepší, tak na trať zřejmě vůbec nevyjedou.
Za volant měl dnes usednout Romain Grosjean, toho ale ráno zaskočil sníh, stejně jako všechny ostatní jezdce a týmy. Proto v padoku panuje skepse a jedná se o prodloužení či přeložení testování na jindy.
Je pravděpodobné, že Haas za současných podmínek vůbec nevyjede? "Myslím, že jo. Vypadá to tak. Podle mě bude opět chladno a celý den pršet. Díval jsem se na to ráno, [včera] sněžilo do devíti či desíti hodin... Bude chladno," odpovídá Steiner.
"Myslím, že pokud prožijeme další takový den... má pršet celý den, a jestli budou jen čtyři nebo pět stupňů, pak nemá smysl vůbec vyjíždět. Nic se při tom nenaučíte, za takových podmínek nikdy nejezdíte a ať děláte cokoliv, riskujete [poškození] auta."
Morning's activities : ❄️🃏⛄🎲🎯🃏 pic.twitter.com/dgu64UgcXq
— Romain Grosjean (@RGrosjean) February 28, 2018Video: Jízda Romaina Grosjeana dnes ráno na okruh v Barceloně
"Jde o první testování sezóny, nemáme moc náhradních dílů, tohle nemůžeme riskovat. A momentálně to nevypadá o moc lépe ani s předpovědí pro čtvrtek. Má být tepleji, ale stále mokro," dodává nelibě Steiner.
For anyone wondering why we call it Winter Testing... 🌧☃️ #F1Testing #DrivenByEachOther @F1 pic.twitter.com/w6BgeuLvcK
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 28, 2018
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.