Německý tým, který ovládl čtyři předchozí šampionáty Formule 1 po sobě, dnes konečně představil svůj monopost pro sezónu 2018. Na dráze v Silverstone si jej hned vyzkoušeli také závodní piloti Lewis Hamilton a Valtteri Bottas.
Bottas jako první s novým vozem absolvoval několik kol, jeho počínání sledoval z boxové zídky týmový kolega Hamilton. V aráži nechyběli šéfové týmu ani mladý Brit Billy Monger, který při nehodě v nižší formulové sérii přišel o nohy.
Během tohoto natáčecí dne mohl Mercedes na speciálních nezávodních pneumatikách Pirelli ujet maximálně 100 km. Po obědě probíhá slavnostní prezentace a tiskové konference se zástupci týmu.
Sportovní ředitel Toto Wolff uvedl, že Hamilton po dalším titulu loni chuť k závodění rozhodně neztratil: "Lewis je zosobněním hladu. Po návratu ze zimní přestávky je extrémně motivovaný. Nemyslím si, že by u něj byl nedostatek hladu problémem. Je v dobré náladě. A pokud jde o podpis naší smlouvy, vedeme velmi plodné rozhovory, dolaďujeme detaily a očekáváme, že brzy přijdeme s nějakou zprávou."
Nová ochrana kokpitu, která je letos už povinná, se mu ale moc nezamlouvá: "Celá ta věc na mě nezapůsobila. Kdybyste mi dali pilu, tak bych ji uřezal. O bezpečnost jezdce je třeba se starat, ale to, co jsme nasadili, není esteticky přitažlivé. Musíme se s tím vyrovnat a přijít s něčím, co vypadá lépe."
👊 YES!! @ValtteriBottas takes the W09 EQ Power+ out for its first laps!#DrivenByEachOther @F1 pic.twitter.com/hiXOT56rLQ
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 22, 2018Auto si zachovalo "stejný rozvor" jako loni, ale "lehce se zvýšil" jeho sklon. Konstruktéři Mercedesu doufají, že tím rozšíří jeho provozní okno, při kterém dobře funguje, a minimalizují slabiny. "Minulý rok se s autem nikdy snadno nepracovalo, ani na okruzích, kde jsme byli silní," připouští technický ředitel James Allison.
🔥🔥🔥 @LewisHamilton pumping in his first lap of 2018!! Straight on it, it’s like he’s never been away... 😂#DrivenByEachOther @F1 pic.twitter.com/mHe924raSm
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 22, 2018"Doufáme, že jsme to napravili a letos s námi inženýry a piloty bude hovořit jasněji, takže bude zřejmé, co musíme udělat pro jeho vyladění. Letos jsme si o něco jistější směrem, kterým míříme, plněji jsme se odhodlali jít do určitých konceptů. Uspořádání je mnohem užší a šli jsme do větších extrémů," říká Allison.
There she goes: the @MercedesAMGF1 W09 with @ValtteriBottas at the wheel pic.twitter.com/tFAkbEJ5PA
— Anthony Rowlinson (@Rowlinson_F1) February 22, 2018Videa z prvního výjezdu na trať
Pohonnou jednotku před sezónou 2018 hodně upravili: "Množství změn na pohonné jednotce pro tento rok je celkem význačný, což bylo dáno několika požadavky. Největší změnou je zvýšení životnosti... o 40 % ve vzdálenosti, kterou musí hardware letos vydržet ve srovnání s minulým rokem.
Také jsme chtěli změnit uspořádání pohonné jednotky k užitku celkové výkonnosti vozu. Úzce jsme spolupracovali s našimi kolegy z Brackley ve snaze poznat tu nejlepší integraci do šasi, převodovku a aerodynamické povrchy. Rovněž jsme zapracovali na efektivitě spalování a snížení tření hardwaru ve spojení s Petronasem," prozrazuje Andy Cowell.
Fotogalerie:#F1 A few detailed shots of new #Mercedes #W09: front wing, front & rear suspension, floor 📸: pic.twitter.com/oyVGqTiqbW
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) February 22, 2018Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce