Německý tým, který ovládl čtyři předchozí šampionáty Formule 1 po sobě, dnes konečně představil svůj monopost pro sezónu 2018. Na dráze v Silverstone si jej hned vyzkoušeli také závodní piloti Lewis Hamilton a Valtteri Bottas.
Bottas jako první s novým vozem absolvoval několik kol, jeho počínání sledoval z boxové zídky týmový kolega Hamilton. V aráži nechyběli šéfové týmu ani mladý Brit Billy Monger, který při nehodě v nižší formulové sérii přišel o nohy.
Během tohoto natáčecí dne mohl Mercedes na speciálních nezávodních pneumatikách Pirelli ujet maximálně 100 km. Po obědě probíhá slavnostní prezentace a tiskové konference se zástupci týmu.
Sportovní ředitel Toto Wolff uvedl, že Hamilton po dalším titulu loni chuť k závodění rozhodně neztratil: "Lewis je zosobněním hladu. Po návratu ze zimní přestávky je extrémně motivovaný. Nemyslím si, že by u něj byl nedostatek hladu problémem. Je v dobré náladě. A pokud jde o podpis naší smlouvy, vedeme velmi plodné rozhovory, dolaďujeme detaily a očekáváme, že brzy přijdeme s nějakou zprávou."
Nová ochrana kokpitu, která je letos už povinná, se mu ale moc nezamlouvá: "Celá ta věc na mě nezapůsobila. Kdybyste mi dali pilu, tak bych ji uřezal. O bezpečnost jezdce je třeba se starat, ale to, co jsme nasadili, není esteticky přitažlivé. Musíme se s tím vyrovnat a přijít s něčím, co vypadá lépe."
👊 YES!! @ValtteriBottas takes the W09 EQ Power+ out for its first laps!#DrivenByEachOther @F1 pic.twitter.com/hiXOT56rLQ
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 22, 2018Auto si zachovalo "stejný rozvor" jako loni, ale "lehce se zvýšil" jeho sklon. Konstruktéři Mercedesu doufají, že tím rozšíří jeho provozní okno, při kterém dobře funguje, a minimalizují slabiny. "Minulý rok se s autem nikdy snadno nepracovalo, ani na okruzích, kde jsme byli silní," připouští technický ředitel James Allison.
🔥🔥🔥 @LewisHamilton pumping in his first lap of 2018!! Straight on it, it’s like he’s never been away... 😂#DrivenByEachOther @F1 pic.twitter.com/mHe924raSm
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 22, 2018"Doufáme, že jsme to napravili a letos s námi inženýry a piloty bude hovořit jasněji, takže bude zřejmé, co musíme udělat pro jeho vyladění. Letos jsme si o něco jistější směrem, kterým míříme, plněji jsme se odhodlali jít do určitých konceptů. Uspořádání je mnohem užší a šli jsme do větších extrémů," říká Allison.
There she goes: the @MercedesAMGF1 W09 with @ValtteriBottas at the wheel pic.twitter.com/tFAkbEJ5PA
— Anthony Rowlinson (@Rowlinson_F1) February 22, 2018Videa z prvního výjezdu na trať
Pohonnou jednotku před sezónou 2018 hodně upravili: "Množství změn na pohonné jednotce pro tento rok je celkem význačný, což bylo dáno několika požadavky. Největší změnou je zvýšení životnosti... o 40 % ve vzdálenosti, kterou musí hardware letos vydržet ve srovnání s minulým rokem.
Také jsme chtěli změnit uspořádání pohonné jednotky k užitku celkové výkonnosti vozu. Úzce jsme spolupracovali s našimi kolegy z Brackley ve snaze poznat tu nejlepší integraci do šasi, převodovku a aerodynamické povrchy. Rovněž jsme zapracovali na efektivitě spalování a snížení tření hardwaru ve spojení s Petronasem," prozrazuje Andy Cowell.
Fotogalerie:#F1 A few detailed shots of new #Mercedes #W09: front wing, front & rear suspension, floor 📸: pic.twitter.com/oyVGqTiqbW
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) February 22, 2018Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.