Německý tým, který ovládl čtyři předchozí šampionáty Formule 1 po sobě, dnes konečně představil svůj monopost pro sezónu 2018. Na dráze v Silverstone si jej hned vyzkoušeli také závodní piloti Lewis Hamilton a Valtteri Bottas.
Bottas jako první s novým vozem absolvoval několik kol, jeho počínání sledoval z boxové zídky týmový kolega Hamilton. V aráži nechyběli šéfové týmu ani mladý Brit Billy Monger, který při nehodě v nižší formulové sérii přišel o nohy.
Během tohoto natáčecí dne mohl Mercedes na speciálních nezávodních pneumatikách Pirelli ujet maximálně 100 km. Po obědě probíhá slavnostní prezentace a tiskové konference se zástupci týmu.
Sportovní ředitel Toto Wolff uvedl, že Hamilton po dalším titulu loni chuť k závodění rozhodně neztratil: "Lewis je zosobněním hladu. Po návratu ze zimní přestávky je extrémně motivovaný. Nemyslím si, že by u něj byl nedostatek hladu problémem. Je v dobré náladě. A pokud jde o podpis naší smlouvy, vedeme velmi plodné rozhovory, dolaďujeme detaily a očekáváme, že brzy přijdeme s nějakou zprávou."
Nová ochrana kokpitu, která je letos už povinná, se mu ale moc nezamlouvá: "Celá ta věc na mě nezapůsobila. Kdybyste mi dali pilu, tak bych ji uřezal. O bezpečnost jezdce je třeba se starat, ale to, co jsme nasadili, není esteticky přitažlivé. Musíme se s tím vyrovnat a přijít s něčím, co vypadá lépe."
👊 YES!! @ValtteriBottas takes the W09 EQ Power+ out for its first laps!#DrivenByEachOther @F1 pic.twitter.com/hiXOT56rLQ
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 22, 2018Auto si zachovalo "stejný rozvor" jako loni, ale "lehce se zvýšil" jeho sklon. Konstruktéři Mercedesu doufají, že tím rozšíří jeho provozní okno, při kterém dobře funguje, a minimalizují slabiny. "Minulý rok se s autem nikdy snadno nepracovalo, ani na okruzích, kde jsme byli silní," připouští technický ředitel James Allison.
🔥🔥🔥 @LewisHamilton pumping in his first lap of 2018!! Straight on it, it’s like he’s never been away... 😂#DrivenByEachOther @F1 pic.twitter.com/mHe924raSm
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 22, 2018"Doufáme, že jsme to napravili a letos s námi inženýry a piloty bude hovořit jasněji, takže bude zřejmé, co musíme udělat pro jeho vyladění. Letos jsme si o něco jistější směrem, kterým míříme, plněji jsme se odhodlali jít do určitých konceptů. Uspořádání je mnohem užší a šli jsme do větších extrémů," říká Allison.
There she goes: the @MercedesAMGF1 W09 with @ValtteriBottas at the wheel pic.twitter.com/tFAkbEJ5PA
— Anthony Rowlinson (@Rowlinson_F1) February 22, 2018Videa z prvního výjezdu na trať
Pohonnou jednotku před sezónou 2018 hodně upravili: "Množství změn na pohonné jednotce pro tento rok je celkem význačný, což bylo dáno několika požadavky. Největší změnou je zvýšení životnosti... o 40 % ve vzdálenosti, kterou musí hardware letos vydržet ve srovnání s minulým rokem.
Také jsme chtěli změnit uspořádání pohonné jednotky k užitku celkové výkonnosti vozu. Úzce jsme spolupracovali s našimi kolegy z Brackley ve snaze poznat tu nejlepší integraci do šasi, převodovku a aerodynamické povrchy. Rovněž jsme zapracovali na efektivitě spalování a snížení tření hardwaru ve spojení s Petronasem," prozrazuje Andy Cowell.
Fotogalerie:#F1 A few detailed shots of new #Mercedes #W09: front wing, front & rear suspension, floor 📸: pic.twitter.com/oyVGqTiqbW
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) February 22, 2018
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.