Mercedes předvádí nástupce mistrovského vozu: nový W09 + FOTO

Představení nového vozu Mercedes F1 W09 EQ Power+ pro sezónu 2018
Představení nového vozu Mercedes F1 W09 EQ Power+ pro sezónu 2018, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 22. února 2018 11:00
Sdílej:

Německý tým, který ovládl čtyři předchozí šampionáty Formule 1 po sobě, dnes konečně představil svůj monopost pro sezónu 2018. Na dráze v Silverstone si jej hned vyzkoušeli také závodní piloti Lewis Hamilton a Valtteri Bottas.

Bottas jako první s novým vozem absolvoval několik kol, jeho počínání sledoval z boxové zídky týmový kolega Hamilton. V aráži nechyběli šéfové týmu ani mladý Brit Billy Monger, který při nehodě v nižší formulové sérii přišel o nohy.

Během tohoto natáčecí dne mohl Mercedes na speciálních nezávodních pneumatikách Pirelli ujet maximálně 100 km. Po obědě probíhá slavnostní prezentace a tiskové konference se zástupci týmu.

Sportovní ředitel Toto Wolff uvedl, že Hamilton po dalším titulu loni chuť k závodění rozhodně neztratil: "Lewis je zosobněním hladu. Po návratu ze zimní přestávky je extrémně motivovaný. Nemyslím si, že by u něj byl nedostatek hladu problémem. Je v dobré náladě. A pokud jde o podpis naší smlouvy, vedeme velmi plodné rozhovory, dolaďujeme detaily a očekáváme, že brzy přijdeme s nějakou zprávou."

Nová ochrana kokpitu, která je letos už povinná, se mu ale moc nezamlouvá: "Celá ta věc na mě nezapůsobila. Kdybyste mi dali pilu, tak bych ji uřezal. O bezpečnost jezdce je třeba se starat, ale to, co jsme nasadili, není esteticky  přitažlivé. Musíme se s tím vyrovnat a přijít s něčím, co vypadá lépe."

👊 YES!! @ValtteriBottas takes the W09 EQ Power+ out for its first laps!#DrivenByEachOther @F1 pic.twitter.com/hiXOT56rLQ

— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 22, 2018

Auto si zachovalo "stejný rozvor" jako loni, ale "lehce se zvýšil" jeho sklon. Konstruktéři Mercedesu doufají, že tím rozšíří jeho provozní okno, při kterém dobře funguje, a minimalizují slabiny. "Minulý rok se s autem nikdy snadno nepracovalo, ani na okruzích, kde jsme byli silní," připouští technický ředitel James Allison.

🔥🔥🔥 @LewisHamilton pumping in his first lap of 2018!! Straight on it, it’s like he’s never been away... 😂#DrivenByEachOther @F1 pic.twitter.com/mHe924raSm

— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) February 22, 2018

"Doufáme, že jsme to napravili a letos s námi inženýry a piloty bude hovořit jasněji, takže bude zřejmé, co musíme udělat pro jeho vyladění. Letos jsme si o něco jistější směrem, kterým míříme, plněji jsme se odhodlali jít do určitých konceptů. Uspořádání je mnohem užší a šli jsme do větších extrémů," říká Allison.

There she goes: the @MercedesAMGF1 W09 with @ValtteriBottas at the wheel pic.twitter.com/tFAkbEJ5PA

— Anthony Rowlinson (@Rowlinson_F1) February 22, 2018

Videa z prvního výjezdu na trať

Pohonnou jednotku před sezónou 2018 hodně upravili: "Množství změn na pohonné jednotce pro tento rok je celkem význačný, což bylo dáno několika požadavky. Největší změnou je zvýšení životnosti... o 40 % ve vzdálenosti, kterou musí hardware letos vydržet ve srovnání s minulým rokem.

Také jsme chtěli změnit uspořádání pohonné jednotky k užitku celkové výkonnosti vozu. Úzce jsme spolupracovali s našimi kolegy z Brackley ve snaze poznat tu nejlepší integraci do šasi, převodovku a aerodynamické povrchy. Rovněž jsme zapracovali na efektivitě spalování a snížení tření hardwaru ve spojení s Petronasem," prozrazuje Andy Cowell.

Fotogalerie:

#F1 A few detailed shots of new #Mercedes #W09: front wing, front & rear suspension, floor 📸: pic.twitter.com/oyVGqTiqbW

— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) February 22, 2018
Stalo se