Návrat války pneumatikářů do Formule 1 by podle Pirelli přispěl ke zvýšení nákladů a větším rozestupům ve startovním poli, proto si přeje, aby vedení zůstalo u jediného dodavatele.
Pirelli je výhradním dodavatelem pneumatik v F1 od roku 2011 a smlouvu má uzavřenou až do konce příštího roku. V této sérii se naposledy dva odlišní dodavatelé střetli v sezóně 2006, kdy spolu soupeřili Michelin a Bridgestone. A fanoušci by si návrat konkurence přáli, jak ukázal nedávný globální průzkum, v němž se pro vyslovilo 69,4 % dotázaných.
Podle manažera italského výrobce Maria Isoly to ale není dobrý nápad: "Situace je odlišná. Momentálně dodáváme stejný produkt všem týmům. Všechny týmy tedy stavíme na stejnou úroveň, pokud jde o pneumatiky. Když soutěž otevřete, tak tím zvýšíte náklady, protože musíte testovat."
"Měli byste špičkové týmy s lepším produktem ve srovnání se středem pole nebo níže postavenými týmy, protože byste neměli žádnou povinnost dodávat všem stejné pneumatiky. To by vedlo k vytvoření rozdílů mezi špičkovými týmy a ostatním," upozorňuje na výstavě Autosport International ve Velké Británii.
"Se dvěma či třemi dalšími výrobce pneumatik byste mohli mít pár týmů, které by spolu bojovali na špici, ale ostatní by se s výkonností trápili. U pneumatik můžete snadno najít půl sekundy nebo více, takže byste vytvořili ještě větší rozdíly než nyní," vysvětluje Isola svůj zamítavý postoj.
Podle něj jsme si loni užili jeden z nejvyrovnanějších bojů o titul a také letos máme spoustu důvodů, proč se na sezónu těšit: "Poslední šampionát nebyl špatný. Měli jste dva týmy - Mercedes a Ferrari, které spolu bojovaly. Měli jste ke konci sezóny silný Red Bull."
"Tento rok to od těch tři týmů očekávám, navíc i nějaká další překvapení. Jsem si jistý, že Renault bude konkurenceschopnější než loni, Force India zřejmě také. Snad nás čeká zajímavý šampionát," dodává Isola.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.