Návrat války pneumatikářů do Formule 1 by podle Pirelli přispěl ke zvýšení nákladů a větším rozestupům ve startovním poli, proto si přeje, aby vedení zůstalo u jediného dodavatele.
Pirelli je výhradním dodavatelem pneumatik v F1 od roku 2011 a smlouvu má uzavřenou až do konce příštího roku. V této sérii se naposledy dva odlišní dodavatelé střetli v sezóně 2006, kdy spolu soupeřili Michelin a Bridgestone. A fanoušci by si návrat konkurence přáli, jak ukázal nedávný globální průzkum, v němž se pro vyslovilo 69,4 % dotázaných.
Podle manažera italského výrobce Maria Isoly to ale není dobrý nápad: "Situace je odlišná. Momentálně dodáváme stejný produkt všem týmům. Všechny týmy tedy stavíme na stejnou úroveň, pokud jde o pneumatiky. Když soutěž otevřete, tak tím zvýšíte náklady, protože musíte testovat."
"Měli byste špičkové týmy s lepším produktem ve srovnání se středem pole nebo níže postavenými týmy, protože byste neměli žádnou povinnost dodávat všem stejné pneumatiky. To by vedlo k vytvoření rozdílů mezi špičkovými týmy a ostatním," upozorňuje na výstavě Autosport International ve Velké Británii.
"Se dvěma či třemi dalšími výrobce pneumatik byste mohli mít pár týmů, které by spolu bojovali na špici, ale ostatní by se s výkonností trápili. U pneumatik můžete snadno najít půl sekundy nebo více, takže byste vytvořili ještě větší rozdíly než nyní," vysvětluje Isola svůj zamítavý postoj.
Podle něj jsme si loni užili jeden z nejvyrovnanějších bojů o titul a také letos máme spoustu důvodů, proč se na sezónu těšit: "Poslední šampionát nebyl špatný. Měli jste dva týmy - Mercedes a Ferrari, které spolu bojovaly. Měli jste ke konci sezóny silný Red Bull."
"Tento rok to od těch tři týmů očekávám, navíc i nějaká další překvapení. Jsem si jistý, že Renault bude konkurenceschopnější než loni, Force India zřejmě také. Snad nás čeká zajímavý šampionát," dodává Isola.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.