Šéf Haasu Günther Steiner věří, že příští rok dokážou dosáhnout pokroku díky tomu, že se více zaměří na vývoj aerodynamiky.
Americký tým ve své druhé sezóně v F1 dokázal nasbírat 47 bodů, tj. o 62 % více než v předchozím ročníku, kdy si na své konto připsal jen 29 bodů. I když zůstal na 8. pozici mezi konstruktéry, tak mu na sedmé Toro Rosso scházely jen 4 body. A příští rok očekává, že to bude ještě lepší.
"Ve vývoji aerodynamiky toho musíme udělat více. Letos jsme ho zastavili velmi brzy. Při zpětném pohledu si řeknete: 'Proč jsme tohle auto nevyvíjeli více?' Ale snad se nám to vrátí příští rok, až začneme," popisuje Steiner pro Racer.
"Vývoj aerodynamiky jsme zastavili velmi brzy. Podle mě jde o oblast, kde potřebujeme nalézt ty největší zisky. Pokud zlepšíme aerodynamiku, budou lépe fungovat pneumatiky, takže půjde o stoupající, nikoliv o klesající spirálu. Snad se tam tedy dokážeme dostat," přemítá šéf Haasu, který ale kvůli omezeným zdrojům musí volit konzervativnější přístup.
Kopírování ostatních funguje"Opravdu nechápu ten agresivní přístup, když se všichni snaží se navzájem kopírovat, což je rychlé. Nemyslím si, že bychom byli týmem, který chce být géniem - něco vyvinout, co by potom nefungovalo, a byli bychom na dně.
Raději do toho půjdeme jistější cestou, která nám funguje lépe - podívat se, co dělají ostatní, a pokusit z toho dostat co nejvíce a možná to ještě zlepšit. Nemáme takové zdroje, jako velké týmy. Možná mají deset lidí na hledání mimozemských technologií, což si nemůžeme dovolit - nejsme tak vybaveni a ani to dělat nechceme.
Začali jsme minulý rok nabírat lidi, a ti stále přibývají. Máme jich více než loni, když jsme startovali. Tehdy jsme jich neměli dost, protože jsme zrovna začali. Náš aerodynamický vývoj by měl být lepší a konzistentnější," dodává Steiner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.