Šéf Haasu Günther Steiner věří, že příští rok dokážou dosáhnout pokroku díky tomu, že se více zaměří na vývoj aerodynamiky.
Americký tým ve své druhé sezóně v F1 dokázal nasbírat 47 bodů, tj. o 62 % více než v předchozím ročníku, kdy si na své konto připsal jen 29 bodů. I když zůstal na 8. pozici mezi konstruktéry, tak mu na sedmé Toro Rosso scházely jen 4 body. A příští rok očekává, že to bude ještě lepší.
"Ve vývoji aerodynamiky toho musíme udělat více. Letos jsme ho zastavili velmi brzy. Při zpětném pohledu si řeknete: 'Proč jsme tohle auto nevyvíjeli více?' Ale snad se nám to vrátí příští rok, až začneme," popisuje Steiner pro Racer.
"Vývoj aerodynamiky jsme zastavili velmi brzy. Podle mě jde o oblast, kde potřebujeme nalézt ty největší zisky. Pokud zlepšíme aerodynamiku, budou lépe fungovat pneumatiky, takže půjde o stoupající, nikoliv o klesající spirálu. Snad se tam tedy dokážeme dostat," přemítá šéf Haasu, který ale kvůli omezeným zdrojům musí volit konzervativnější přístup.
Kopírování ostatních funguje"Opravdu nechápu ten agresivní přístup, když se všichni snaží se navzájem kopírovat, což je rychlé. Nemyslím si, že bychom byli týmem, který chce být géniem - něco vyvinout, co by potom nefungovalo, a byli bychom na dně.
Raději do toho půjdeme jistější cestou, která nám funguje lépe - podívat se, co dělají ostatní, a pokusit z toho dostat co nejvíce a možná to ještě zlepšit. Nemáme takové zdroje, jako velké týmy. Možná mají deset lidí na hledání mimozemských technologií, což si nemůžeme dovolit - nejsme tak vybaveni a ani to dělat nechceme.
Začali jsme minulý rok nabírat lidi, a ti stále přibývají. Máme jich více než loni, když jsme startovali. Tehdy jsme jich neměli dost, protože jsme zrovna začali. Náš aerodynamický vývoj by měl být lepší a konzistentnější," dodává Steiner.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.