Šéf Haasu Günther Steiner je pro zjednodušení pohonných jednotek tak, jak to při posledním zasedání navrhla Mezinárodní automobilová federace (FIA).
Výrobci současných pohonných jednotek - Ferrari, Mercedes i Renault, již vyjádřili své zklamání z budoucích plánů vedení soutěže, které plánuje odstranění rekuperace tepelné energie prostřednictvím MGU-H, zjednodušení, zlevnění a vyšší míru standardizace motorů. Stáj z Maranella dokonce pohrozila svým odchodem z F1.
Vedení amerického týmu ale snižování nákladů vítá: "Pokoušejí se nastíněné věci dosáhnout vyšším hlukem, větší vyrovnaností a nižšími náklady. To je cílem. Myslím, že pro začátek nadhodili dobrý koncept. Nyní mohou technici pracovat na detailech. Koncept je venku a já si nemyslím, že se bude měnit," avizuje Steiner.
"Teď ale musí pracovat na detailech konceptu, aby dosáhli cíle, které si stanovili - vyšší hluk, větší vyrovnanost a nižší náklady pro zákaznické týmy. Snad toho dosáhnout," pokračuje pro Autosport šéf Haasu.
Podle něj ale cena motoru není nejdůležitější: "Je stejně důležitá, jako ostatní věci, protože i kdyby byl levný a lidem se nelíbil, proč bychom to dělali. Musí dojít ke kompromisu mezi tím, co chtějí fanoušci, což je hluk, a vstupem nových výrobců, což si přejí lidé."
"Náklady jsou taky důležité pro nové lidi, pro současné lidi a pro týmy, které si nestaví vlastní motory - jako jsme my. Je to součást toho, co je třeba udělat, aby se F1 změnila k lepšímu," domnívá se 52letý Ital.
"Nemyslím si, že bychom se dostali k hluku V10 či V12, protože tam máme turbo. Můžete ho zlepšit, a cílem je zvýšit otáčky o 3000 ot/min oproti současným motorům, mohou pak být hlučnější. Podle mě ale nikdy nebudou takové, jako dříve. Více hluku je fajn, protože to je pro fanoušky podle mě skvělé, když už z dálky uslyší přijíždět auto.
Myslím si, že to potrvá rok, než se pravidla dokončí. Cílem je mít finální verzí technických pravidel hotovou do konce roku 2018. Pak půjde o dvouletý vývojový proces. Výrobci podole mě začnou vyvíjet už teď, protože zpoždění si nemůžete dovolit," dodává Steiner.
            Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.