Šéf Haasu Günther Steiner je pro zjednodušení pohonných jednotek tak, jak to při posledním zasedání navrhla Mezinárodní automobilová federace (FIA).
Výrobci současných pohonných jednotek - Ferrari, Mercedes i Renault, již vyjádřili své zklamání z budoucích plánů vedení soutěže, které plánuje odstranění rekuperace tepelné energie prostřednictvím MGU-H, zjednodušení, zlevnění a vyšší míru standardizace motorů. Stáj z Maranella dokonce pohrozila svým odchodem z F1.
Vedení amerického týmu ale snižování nákladů vítá: "Pokoušejí se nastíněné věci dosáhnout vyšším hlukem, větší vyrovnaností a nižšími náklady. To je cílem. Myslím, že pro začátek nadhodili dobrý koncept. Nyní mohou technici pracovat na detailech. Koncept je venku a já si nemyslím, že se bude měnit," avizuje Steiner.
"Teď ale musí pracovat na detailech konceptu, aby dosáhli cíle, které si stanovili - vyšší hluk, větší vyrovnanost a nižší náklady pro zákaznické týmy. Snad toho dosáhnout," pokračuje pro Autosport šéf Haasu.
Podle něj ale cena motoru není nejdůležitější: "Je stejně důležitá, jako ostatní věci, protože i kdyby byl levný a lidem se nelíbil, proč bychom to dělali. Musí dojít ke kompromisu mezi tím, co chtějí fanoušci, což je hluk, a vstupem nových výrobců, což si přejí lidé."
"Náklady jsou taky důležité pro nové lidi, pro současné lidi a pro týmy, které si nestaví vlastní motory - jako jsme my. Je to součást toho, co je třeba udělat, aby se F1 změnila k lepšímu," domnívá se 52letý Ital.
"Nemyslím si, že bychom se dostali k hluku V10 či V12, protože tam máme turbo. Můžete ho zlepšit, a cílem je zvýšit otáčky o 3000 ot/min oproti současným motorům, mohou pak být hlučnější. Podle mě ale nikdy nebudou takové, jako dříve. Více hluku je fajn, protože to je pro fanoušky podle mě skvělé, když už z dálky uslyší přijíždět auto.
Myslím si, že to potrvá rok, než se pravidla dokončí. Cílem je mít finální verzí technických pravidel hotovou do konce roku 2018. Pak půjde o dvouletý vývojový proces. Výrobci podole mě začnou vyvíjet už teď, protože zpoždění si nemůžete dovolit," dodává Steiner.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.