Čeština opravdu disponuje značným množstvím příměrů, které se hodí na spoustu událostí. Například "Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají" nebo "Nové koště dobře mete". Budou tato rčení platit i pro Formuli 1?
Nástup nového vlastníka Liberty Media provázela okázalá kampaň slibující kde co. Počínaje týmy a piloty přes promotéry až po samotné diváky. Majitel jediné americké stáje ve startovním poli Eugene Francis "Gene" Haas přiznal, že byl přístupem Liberty Media povzbuzen a jejich plány týkající se budoucnosti motoristického sportu, ale nyní by rád viděl konkrétní a rozhodné kroky.
Už při nástupu Haasova týmu se spekulovalo, zda dokáže pokořit rekord existence amerického týmu v F1. Pokud nebudeme brát ohled na poněkud kontroverzní začlenění 500 mil INDY do šampionátu, průměrná doba existence týmu Made in USA trvala tři roky. Z toho se vymyká Shadow, ovšem ten byl dle odborníků de facto víc britský než americký. Haas je se svým týmem ve spodní části výplatní listiny, takže musí do svého týmu investovat mnohem více než třeba Mercedes nebo Red Bull.
"Prvotní záměry Liberty Media působily velice pozitivně, ale teď bychom rádi viděli konkrétní plány. Co udělají? V příštím roce budeme mít dva nové závody, to je dobré. Mluvili o spoustě věcí, teď by bylo správně je začít naplňovat. Určitě by většině týmů pomohlo, kdyby přesněji věděly, co mají očekávat, než aby jenom doufali, co se stane, aby se měly lépe," konkretizuje Haas.
Je vcelku pochopitelné, že s ohledem na výdaje se Haasovi nelíbí prostor, ve kterém se pohybuje. Jako značné znevýhodnění považuje problematické přerozdělování finančních prostředků, proto se staví na stranu těch, kteří hodlají prosadit rozpočtový strop.
"Myslím, že by to nám prospělo nejvíce, protože jsme jedním z menších týmů a jakékoli omezení znamená, že velcí kluci budou utrácet méně. Je nepředstavitelné, aby jeden tým dominoval rok co rok. Musí existovat nějaké dorovnání, aby týmy momentálně v pozadí měly aspoň někdy šanci vyhrát. Omezení rozpočtu je něco, co lze prosadit před novou smlouvou, takže pokud se všichni dohodnou, může to dopadnout slibně. Jak říkám, o těch věcech se mluví, tak by bylo načase, aby se konečně vynořil nějaký konkrétní návrh třeba v písemné podobě, abychom mohli začít spřádat plány na příští rok," pokračuje Haas.
Rodák z ohijského Youngstownu už 12. listopadu oslaví 65. narozeniny. Je si vědom, že podobné řešení se nemusí líbit top týmům, protože by se tím dle jeho názoru mohla ohrozit jejich dominance. Ale s tím je nutné počítat, proto si z takového názoru velkou hlavu nedělá.
"Budou kvílet jako by je brali na rožeň, garantuji vám, že to tak bude. Takového vyrovnání se asi nedočkáme. Hledáme drobečky, takže pokud se nám jich podaří najít o něco víc, budeme spokojeni. Víme, že jsme tu relativně noví, ale chceme doufat, že se kyvadlo jednou otočí na naši stranu. Ale zatím se nic zásadního nestalo. Proto je to hodně těžké zvláště pro začínající týmy, protože nemáte peníze na položkách A nebo B, takže je nutné několik let přežít z vlastních zdrojů," dodává Haas.
Haas není jediný, kdo nabádá Liberty Media, aby od řečí přešla k činům. Například Bernie Ecclestone neváhal prohlásit, že teprve teď Chase Carey a jeho tým vidí, jaké to je stát na kapitánském můstku a čelit výzvám. Ve svém hodnocení dokonce sdělil, že noví majitelé F1 od okamžiku převzetí zůstávají za očekáváním.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.