Williams potvrdil, že s Robertem Kubicou v úterý absolvoval další test. Moc podrobností o něm ale uvést nechtěl.
Polák se včera proháněl s Williamsem FW36 z roku 2014 po Hungaroringu, šlo tedy o jeho druhý test s touto britskou stájí poté, co si přesně před týdnem užil jízdu v kokpitu stejného monopostu v Silverstone.
Mluvčí Williamsu tuto informaci potvrdila a řekla, že "s týmem dokončil další produktivní den." Časy, počet kol či jakékoliv detaily však nechtěla sdělit. Minulou středu po testu Kubici jen řekla, že šlo o "úspěšný den."
Dnes do vozu usedá rezervní pilot stáje z Grove, Paul di Resta. Jeho technický ředitel Paddy Lowe ale zdůraznil, že mezi těmito dvěma piloty nejde žádný rozstřel o závodní sedačku Felipeho Massy a že jsou ve hře navíc další jména.
Di Resta nicméně v Maďarsku místo nemocného Brazilce závodil, může poskytnout dobré měřítko pro vyhodnocení výkonnosti Kubici, s kterým se Renault rozhodl po testech dále nepokračovat kvůli přetrvávajícím "nezodpovězeným otázkám" o jeho schopnosti naplno závodit, byť v srpnu s jeho monopostem zvládl za jeden den 142 kol. Polák se po své těžké nehodě v rallye v roce 2011 nikdy plně nezotavil.
Nyní mu v návratu do F1 pomáhá úřadující mistr světa Nico Rosberg, jenž svou závodní kariéru zahájil v roce 2006 právě u Williamsu. Ten o Kubicovi na začátku října prohlásil: "Při testu s Renaultem předvedl, že je připravený a že o tom nejsou žádné pochyby. Fyzicky je ve voze 100%."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.