Williams potvrdil, že s Robertem Kubicou v úterý absolvoval další test. Moc podrobností o něm ale uvést nechtěl.
Polák se včera proháněl s Williamsem FW36 z roku 2014 po Hungaroringu, šlo tedy o jeho druhý test s touto britskou stájí poté, co si přesně před týdnem užil jízdu v kokpitu stejného monopostu v Silverstone.
Mluvčí Williamsu tuto informaci potvrdila a řekla, že "s týmem dokončil další produktivní den." Časy, počet kol či jakékoliv detaily však nechtěla sdělit. Minulou středu po testu Kubici jen řekla, že šlo o "úspěšný den."
Dnes do vozu usedá rezervní pilot stáje z Grove, Paul di Resta. Jeho technický ředitel Paddy Lowe ale zdůraznil, že mezi těmito dvěma piloty nejde žádný rozstřel o závodní sedačku Felipeho Massy a že jsou ve hře navíc další jména.
Di Resta nicméně v Maďarsku místo nemocného Brazilce závodil, může poskytnout dobré měřítko pro vyhodnocení výkonnosti Kubici, s kterým se Renault rozhodl po testech dále nepokračovat kvůli přetrvávajícím "nezodpovězeným otázkám" o jeho schopnosti naplno závodit, byť v srpnu s jeho monopostem zvládl za jeden den 142 kol. Polák se po své těžké nehodě v rallye v roce 2011 nikdy plně nezotavil.
Nyní mu v návratu do F1 pomáhá úřadující mistr světa Nico Rosberg, jenž svou závodní kariéru zahájil v roce 2006 právě u Williamsu. Ten o Kubicovi na začátku října prohlásil: "Při testu s Renaultem předvedl, že je připravený a že o tom nejsou žádné pochyby. Fyzicky je ve voze 100%."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.