Šarády na postech pilotů v závěru šampionátu přinášejí zajímavé kombinace. Poté, co byl ohlášen odchod Jolyona Palmera od Renaultu a jeho nahrazení Carlosem Sainzem jr., dostává se Toro Rosso do zvláštní situace.
Pierre Gasly odjel na Toro Rosso dva závody, ale po japonské Grand Prix čelí zajímavé výzvě. Má totiž závazky v japonské Super Formuli, kterých by se ale podle vlastních slov milerád vzdal ve prospěch závodu v americkém Austinu. Rozhodující slovo ale podle poradce Red Bullu dr. Helmuta Marka padne až po japonském závodě. Své k tomu bude moci říci i Honda, která požaduje, aby Gasly splnil své závazky ve zmíněném seriálu.
Jedenadvacetiletý rodák z Rouenu, jemuž Grand Prix na okruhu v Suzuce nevyšla docela podle jeho představ, vyhrál v Super Formuli dva závody a momentálně je o pouhého půl bodu za vedoucím pilotem Hiroakim Išiurou. Honda má na Gaslyho účasti zájem i proto, že pokud by Gasly v roce 2018 pokračoval v Toro Rosso, byl by pro japonskou automobilku jako případný šampion Super Formule v týmu, který bude Honda zásobovat motory, velmi dobrou reklamou.
"Gasly nemůže startovat na obou podnicích. Rozhodneme se po Suzuce. Pro Austin existuje i plán B, to je jisté, ale zatím vám ho nemohu sdělit," odpověděl na dotazy novinářů ohledně sestavy Toro Rosso pro Grand Prix USA dr. Helmut Marko. Je jisté, že po odchodu Sainze jr. k Renaultu se do kokpitu týmu z Faenzy vrátí Daniil Kvjat.
Kdo by se tedy v případě Gaslyho absence mohl objevit po boku ruského pilota? Určitou šanci by mohl mít japonský veterán a vítěz 500 mil INDY Takuma Sato. Dalším adeptem je Alexander Rossi - americký pilot už má za sebou zkušenosti v podobě pěti startů v týmu Manor Marussia v sezóně 2015. Média uvádějí i jméno Josef Newgarden, což je šampion IndyCar, ale v tomto případě jde spíš o marketingový tah, než vážně míněné rozhodnutí. Pravděpodobnější je, že Toro Rosso angažuje pilota, který má s F1 jisté zkušenosti - v tomto směru se tedy do osudí dostávají jako možná varianta i piloti, kteří letos něco odjeli: Antonio Giovinazzi, Paul di Resta a nakonec i "odložený" Jolyon Palmer. A v neposlední řadě by mohl šanci dostat i čerstvý vítěz Formule 2 Charles Leclerc, který už má za sebou značný počet testovacích kilometrů.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.