Šarády na postech pilotů v závěru šampionátu přinášejí zajímavé kombinace. Poté, co byl ohlášen odchod Jolyona Palmera od Renaultu a jeho nahrazení Carlosem Sainzem jr., dostává se Toro Rosso do zvláštní situace.
Pierre Gasly odjel na Toro Rosso dva závody, ale po japonské Grand Prix čelí zajímavé výzvě. Má totiž závazky v japonské Super Formuli, kterých by se ale podle vlastních slov milerád vzdal ve prospěch závodu v americkém Austinu. Rozhodující slovo ale podle poradce Red Bullu dr. Helmuta Marka padne až po japonském závodě. Své k tomu bude moci říci i Honda, která požaduje, aby Gasly splnil své závazky ve zmíněném seriálu.
Jedenadvacetiletý rodák z Rouenu, jemuž Grand Prix na okruhu v Suzuce nevyšla docela podle jeho představ, vyhrál v Super Formuli dva závody a momentálně je o pouhého půl bodu za vedoucím pilotem Hiroakim Išiurou. Honda má na Gaslyho účasti zájem i proto, že pokud by Gasly v roce 2018 pokračoval v Toro Rosso, byl by pro japonskou automobilku jako případný šampion Super Formule v týmu, který bude Honda zásobovat motory, velmi dobrou reklamou.
"Gasly nemůže startovat na obou podnicích. Rozhodneme se po Suzuce. Pro Austin existuje i plán B, to je jisté, ale zatím vám ho nemohu sdělit," odpověděl na dotazy novinářů ohledně sestavy Toro Rosso pro Grand Prix USA dr. Helmut Marko. Je jisté, že po odchodu Sainze jr. k Renaultu se do kokpitu týmu z Faenzy vrátí Daniil Kvjat.
Kdo by se tedy v případě Gaslyho absence mohl objevit po boku ruského pilota? Určitou šanci by mohl mít japonský veterán a vítěz 500 mil INDY Takuma Sato. Dalším adeptem je Alexander Rossi - americký pilot už má za sebou zkušenosti v podobě pěti startů v týmu Manor Marussia v sezóně 2015. Média uvádějí i jméno Josef Newgarden, což je šampion IndyCar, ale v tomto případě jde spíš o marketingový tah, než vážně míněné rozhodnutí. Pravděpodobnější je, že Toro Rosso angažuje pilota, který má s F1 jisté zkušenosti - v tomto směru se tedy do osudí dostávají jako možná varianta i piloti, kteří letos něco odjeli: Antonio Giovinazzi, Paul di Resta a nakonec i "odložený" Jolyon Palmer. A v neposlední řadě by mohl šanci dostat i čerstvý vítěz Formule 2 Charles Leclerc, který už má za sebou značný počet testovacích kilometrů.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.