Šarády na postech pilotů v závěru šampionátu přinášejí zajímavé kombinace. Poté, co byl ohlášen odchod Jolyona Palmera od Renaultu a jeho nahrazení Carlosem Sainzem jr., dostává se Toro Rosso do zvláštní situace.
Pierre Gasly odjel na Toro Rosso dva závody, ale po japonské Grand Prix čelí zajímavé výzvě. Má totiž závazky v japonské Super Formuli, kterých by se ale podle vlastních slov milerád vzdal ve prospěch závodu v americkém Austinu. Rozhodující slovo ale podle poradce Red Bullu dr. Helmuta Marka padne až po japonském závodě. Své k tomu bude moci říci i Honda, která požaduje, aby Gasly splnil své závazky ve zmíněném seriálu.
Jedenadvacetiletý rodák z Rouenu, jemuž Grand Prix na okruhu v Suzuce nevyšla docela podle jeho představ, vyhrál v Super Formuli dva závody a momentálně je o pouhého půl bodu za vedoucím pilotem Hiroakim Išiurou. Honda má na Gaslyho účasti zájem i proto, že pokud by Gasly v roce 2018 pokračoval v Toro Rosso, byl by pro japonskou automobilku jako případný šampion Super Formule v týmu, který bude Honda zásobovat motory, velmi dobrou reklamou.
"Gasly nemůže startovat na obou podnicích. Rozhodneme se po Suzuce. Pro Austin existuje i plán B, to je jisté, ale zatím vám ho nemohu sdělit," odpověděl na dotazy novinářů ohledně sestavy Toro Rosso pro Grand Prix USA dr. Helmut Marko. Je jisté, že po odchodu Sainze jr. k Renaultu se do kokpitu týmu z Faenzy vrátí Daniil Kvjat.
Kdo by se tedy v případě Gaslyho absence mohl objevit po boku ruského pilota? Určitou šanci by mohl mít japonský veterán a vítěz 500 mil INDY Takuma Sato. Dalším adeptem je Alexander Rossi - americký pilot už má za sebou zkušenosti v podobě pěti startů v týmu Manor Marussia v sezóně 2015. Média uvádějí i jméno Josef Newgarden, což je šampion IndyCar, ale v tomto případě jde spíš o marketingový tah, než vážně míněné rozhodnutí. Pravděpodobnější je, že Toro Rosso angažuje pilota, který má s F1 jisté zkušenosti - v tomto směru se tedy do osudí dostávají jako možná varianta i piloti, kteří letos něco odjeli: Antonio Giovinazzi, Paul di Resta a nakonec i "odložený" Jolyon Palmer. A v neposlední řadě by mohl šanci dostat i čerstvý vítěz Formule 2 Charles Leclerc, který už má za sebou značný počet testovacích kilometrů.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.