Dva poslední závody ze strany Ferrari není třeba zvlášť připomínat. Nezdařený vstup na asijskou půdu znamená, že Vettel ztrácí na Hamiltona 34 bodů a italská automobilka čelí odstupu od Mercedesu v podobě 118 bodů.
Dalo se očekávat, že především problémy v Malajsii, kde se oba vozy Scuderie Ferrari potýkaly s problémy pohonných jednotek, budou znamenat určité změny ve struktuře týmu. To ostatně avizoval i prezident značky Sergio Marchionne jako možnou variantu, ale pilot stáje a doposud adept na mistrovský titul pro Maranello Sebastian Vettel se domnívá, že věc nebude tak žhavá.
"Už jsem to také slyšel, ale nikoli od Marchionneho, nýbrž od zástupců tisku, takže si nejsem jistý, jestli to bylo pojato ve správném kontextu. Co se odehrálo na trati, to se stalo. Podle mého názoru v tom, co se přihodilo v Singapuru, šlo těžko udělat něco víc. V Malajsii jsme měli problém, který zastavil jak mě, tak Kimiho. Je proto pochopitelné, že se snažíte přijít té věci na kloub a je normální, že u některých lidí dojde k přesunu. Ale vnitřně nenastala žádná panika, v reakci na danou situaci nejsou na pořadu dne žádné velké plány. Možná někdo z Marchionneho rozhovoru vycítil něco velkého, ale pokud vím, k ničemu se neschyluje," vysvětluje Vettel.
Problémy musíme dobře pochopitFerrari si kladlo jako hlavní cíl zjistit, co se v Malajsii stalo. Prvotní dojem byl ten, že potíže byly u obou vozů identické. Jakmile se přišlo na způsob, jak odstranit poruchu pro Japonsko, zaměřil se tým na vyčerpávajících chápání důvodu vzniku zmíněných potíží.
"Samotné potíže chápeme dobře, ale pořád je nutné celou záležitost pochopit do detailů. Nicméně jsem si jistý, že už by žádný problém neměl nastat. Od závodu uteklo jenom pár dní, součásti pohonné jednotky se vrátily, máme už tedy kompletní obrázek," hodnotí situaci Vettel. Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen dodává: "Je jasné, kde vznikla chyba a samozřejmě byla odstraněna. Nikdo nemůže zaručit, že se něco podobného znovu nestane, ale jsem přesvědčen, že k tomu nedojde. Navzdory tomu, nikdy nevíte..."
Jistota v SuzuceFinský pilot navzdory prožitému martyriu v Singapuru a Malajsii věří, že Ferrari bude nadále bojovat na samotné špici - připouští však, že tým musí hodně zapracovat na spolehlivosti a vše dát do pořádku. Po stránce aktuální formy se bude Ferrari ve zbývajících závodech nadále řadit mezi tři nejlepší týmy, ale varuje, že detaily budou hrát významnou roli.
"Zlepšili jsme vůz jako takový, rychlost, ale to dělají i ostatní, takže je nutné přidat něco navíc, než soupeři. Ze zbývajících okruhů může některý někomu vyhovovat víc než ostatním. Jsme si téměř jistí, že vůz bude stejně dobrý jako v poslední době. Je to dost na to, aby byl první, druhý nebo čtvrtý? Je třeba dát všechno do naprostého pořádku, abychom mohli bojovat na předních pozicích. Může nás těšit, že dorazíme na okruh a budeme závodit, protože pokud vše stoprocentně zvládneme, budeme mít dobrou šanci bojovat proti špičkovým soupeřům. Uvidíme, kde skončíme, ale naše auta jsou dost silná," věří Räikkönen.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.