Dva poslední závody ze strany Ferrari není třeba zvlášť připomínat. Nezdařený vstup na asijskou půdu znamená, že Vettel ztrácí na Hamiltona 34 bodů a italská automobilka čelí odstupu od Mercedesu v podobě 118 bodů.
Dalo se očekávat, že především problémy v Malajsii, kde se oba vozy Scuderie Ferrari potýkaly s problémy pohonných jednotek, budou znamenat určité změny ve struktuře týmu. To ostatně avizoval i prezident značky Sergio Marchionne jako možnou variantu, ale pilot stáje a doposud adept na mistrovský titul pro Maranello Sebastian Vettel se domnívá, že věc nebude tak žhavá.
"Už jsem to také slyšel, ale nikoli od Marchionneho, nýbrž od zástupců tisku, takže si nejsem jistý, jestli to bylo pojato ve správném kontextu. Co se odehrálo na trati, to se stalo. Podle mého názoru v tom, co se přihodilo v Singapuru, šlo těžko udělat něco víc. V Malajsii jsme měli problém, který zastavil jak mě, tak Kimiho. Je proto pochopitelné, že se snažíte přijít té věci na kloub a je normální, že u některých lidí dojde k přesunu. Ale vnitřně nenastala žádná panika, v reakci na danou situaci nejsou na pořadu dne žádné velké plány. Možná někdo z Marchionneho rozhovoru vycítil něco velkého, ale pokud vím, k ničemu se neschyluje," vysvětluje Vettel.
Problémy musíme dobře pochopitFerrari si kladlo jako hlavní cíl zjistit, co se v Malajsii stalo. Prvotní dojem byl ten, že potíže byly u obou vozů identické. Jakmile se přišlo na způsob, jak odstranit poruchu pro Japonsko, zaměřil se tým na vyčerpávajících chápání důvodu vzniku zmíněných potíží.
"Samotné potíže chápeme dobře, ale pořád je nutné celou záležitost pochopit do detailů. Nicméně jsem si jistý, že už by žádný problém neměl nastat. Od závodu uteklo jenom pár dní, součásti pohonné jednotky se vrátily, máme už tedy kompletní obrázek," hodnotí situaci Vettel. Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen dodává: "Je jasné, kde vznikla chyba a samozřejmě byla odstraněna. Nikdo nemůže zaručit, že se něco podobného znovu nestane, ale jsem přesvědčen, že k tomu nedojde. Navzdory tomu, nikdy nevíte..."
Jistota v SuzuceFinský pilot navzdory prožitému martyriu v Singapuru a Malajsii věří, že Ferrari bude nadále bojovat na samotné špici - připouští však, že tým musí hodně zapracovat na spolehlivosti a vše dát do pořádku. Po stránce aktuální formy se bude Ferrari ve zbývajících závodech nadále řadit mezi tři nejlepší týmy, ale varuje, že detaily budou hrát významnou roli.
"Zlepšili jsme vůz jako takový, rychlost, ale to dělají i ostatní, takže je nutné přidat něco navíc, než soupeři. Ze zbývajících okruhů může některý někomu vyhovovat víc než ostatním. Jsme si téměř jistí, že vůz bude stejně dobrý jako v poslední době. Je to dost na to, aby byl první, druhý nebo čtvrtý? Je třeba dát všechno do naprostého pořádku, abychom mohli bojovat na předních pozicích. Může nás těšit, že dorazíme na okruh a budeme závodit, protože pokud vše stoprocentně zvládneme, budeme mít dobrou šanci bojovat proti špičkovým soupeřům. Uvidíme, kde skončíme, ale naše auta jsou dost silná," věří Räikkönen.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.