Dva poslední závody ze strany Ferrari není třeba zvlášť připomínat. Nezdařený vstup na asijskou půdu znamená, že Vettel ztrácí na Hamiltona 34 bodů a italská automobilka čelí odstupu od Mercedesu v podobě 118 bodů.
Dalo se očekávat, že především problémy v Malajsii, kde se oba vozy Scuderie Ferrari potýkaly s problémy pohonných jednotek, budou znamenat určité změny ve struktuře týmu. To ostatně avizoval i prezident značky Sergio Marchionne jako možnou variantu, ale pilot stáje a doposud adept na mistrovský titul pro Maranello Sebastian Vettel se domnívá, že věc nebude tak žhavá.
"Už jsem to také slyšel, ale nikoli od Marchionneho, nýbrž od zástupců tisku, takže si nejsem jistý, jestli to bylo pojato ve správném kontextu. Co se odehrálo na trati, to se stalo. Podle mého názoru v tom, co se přihodilo v Singapuru, šlo těžko udělat něco víc. V Malajsii jsme měli problém, který zastavil jak mě, tak Kimiho. Je proto pochopitelné, že se snažíte přijít té věci na kloub a je normální, že u některých lidí dojde k přesunu. Ale vnitřně nenastala žádná panika, v reakci na danou situaci nejsou na pořadu dne žádné velké plány. Možná někdo z Marchionneho rozhovoru vycítil něco velkého, ale pokud vím, k ničemu se neschyluje," vysvětluje Vettel.
Problémy musíme dobře pochopitFerrari si kladlo jako hlavní cíl zjistit, co se v Malajsii stalo. Prvotní dojem byl ten, že potíže byly u obou vozů identické. Jakmile se přišlo na způsob, jak odstranit poruchu pro Japonsko, zaměřil se tým na vyčerpávajících chápání důvodu vzniku zmíněných potíží.
"Samotné potíže chápeme dobře, ale pořád je nutné celou záležitost pochopit do detailů. Nicméně jsem si jistý, že už by žádný problém neměl nastat. Od závodu uteklo jenom pár dní, součásti pohonné jednotky se vrátily, máme už tedy kompletní obrázek," hodnotí situaci Vettel. Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen dodává: "Je jasné, kde vznikla chyba a samozřejmě byla odstraněna. Nikdo nemůže zaručit, že se něco podobného znovu nestane, ale jsem přesvědčen, že k tomu nedojde. Navzdory tomu, nikdy nevíte..."
Jistota v SuzuceFinský pilot navzdory prožitému martyriu v Singapuru a Malajsii věří, že Ferrari bude nadále bojovat na samotné špici - připouští však, že tým musí hodně zapracovat na spolehlivosti a vše dát do pořádku. Po stránce aktuální formy se bude Ferrari ve zbývajících závodech nadále řadit mezi tři nejlepší týmy, ale varuje, že detaily budou hrát významnou roli.
"Zlepšili jsme vůz jako takový, rychlost, ale to dělají i ostatní, takže je nutné přidat něco navíc, než soupeři. Ze zbývajících okruhů může některý někomu vyhovovat víc než ostatním. Jsme si téměř jistí, že vůz bude stejně dobrý jako v poslední době. Je to dost na to, aby byl první, druhý nebo čtvrtý? Je třeba dát všechno do naprostého pořádku, abychom mohli bojovat na předních pozicích. Může nás těšit, že dorazíme na okruh a budeme závodit, protože pokud vše stoprocentně zvládneme, budeme mít dobrou šanci bojovat proti špičkovým soupeřům. Uvidíme, kde skončíme, ale naše auta jsou dost silná," věří Räikkönen.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.