Dva poslední závody ze strany Ferrari není třeba zvlášť připomínat. Nezdařený vstup na asijskou půdu znamená, že Vettel ztrácí na Hamiltona 34 bodů a italská automobilka čelí odstupu od Mercedesu v podobě 118 bodů.
Dalo se očekávat, že především problémy v Malajsii, kde se oba vozy Scuderie Ferrari potýkaly s problémy pohonných jednotek, budou znamenat určité změny ve struktuře týmu. To ostatně avizoval i prezident značky Sergio Marchionne jako možnou variantu, ale pilot stáje a doposud adept na mistrovský titul pro Maranello Sebastian Vettel se domnívá, že věc nebude tak žhavá.
"Už jsem to také slyšel, ale nikoli od Marchionneho, nýbrž od zástupců tisku, takže si nejsem jistý, jestli to bylo pojato ve správném kontextu. Co se odehrálo na trati, to se stalo. Podle mého názoru v tom, co se přihodilo v Singapuru, šlo těžko udělat něco víc. V Malajsii jsme měli problém, který zastavil jak mě, tak Kimiho. Je proto pochopitelné, že se snažíte přijít té věci na kloub a je normální, že u některých lidí dojde k přesunu. Ale vnitřně nenastala žádná panika, v reakci na danou situaci nejsou na pořadu dne žádné velké plány. Možná někdo z Marchionneho rozhovoru vycítil něco velkého, ale pokud vím, k ničemu se neschyluje," vysvětluje Vettel.
Problémy musíme dobře pochopitFerrari si kladlo jako hlavní cíl zjistit, co se v Malajsii stalo. Prvotní dojem byl ten, že potíže byly u obou vozů identické. Jakmile se přišlo na způsob, jak odstranit poruchu pro Japonsko, zaměřil se tým na vyčerpávajících chápání důvodu vzniku zmíněných potíží.
"Samotné potíže chápeme dobře, ale pořád je nutné celou záležitost pochopit do detailů. Nicméně jsem si jistý, že už by žádný problém neměl nastat. Od závodu uteklo jenom pár dní, součásti pohonné jednotky se vrátily, máme už tedy kompletní obrázek," hodnotí situaci Vettel. Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen dodává: "Je jasné, kde vznikla chyba a samozřejmě byla odstraněna. Nikdo nemůže zaručit, že se něco podobného znovu nestane, ale jsem přesvědčen, že k tomu nedojde. Navzdory tomu, nikdy nevíte..."
Jistota v SuzuceFinský pilot navzdory prožitému martyriu v Singapuru a Malajsii věří, že Ferrari bude nadále bojovat na samotné špici - připouští však, že tým musí hodně zapracovat na spolehlivosti a vše dát do pořádku. Po stránce aktuální formy se bude Ferrari ve zbývajících závodech nadále řadit mezi tři nejlepší týmy, ale varuje, že detaily budou hrát významnou roli.
"Zlepšili jsme vůz jako takový, rychlost, ale to dělají i ostatní, takže je nutné přidat něco navíc, než soupeři. Ze zbývajících okruhů může některý někomu vyhovovat víc než ostatním. Jsme si téměř jistí, že vůz bude stejně dobrý jako v poslední době. Je to dost na to, aby byl první, druhý nebo čtvrtý? Je třeba dát všechno do naprostého pořádku, abychom mohli bojovat na předních pozicích. Může nás těšit, že dorazíme na okruh a budeme závodit, protože pokud vše stoprocentně zvládneme, budeme mít dobrou šanci bojovat proti špičkovým soupeřům. Uvidíme, kde skončíme, ale naše auta jsou dost silná," věří Räikkönen.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.