V posledních dvou závodech si u Ferrari musejí připadat jako ve zlém snu. Poškozené vozy po Singapuru, problémy s motory v Sepangu a to pořád ještě není všechno. Nad týmem visela ještě možnost penalizace, pokud by se vše nepodařilo dát dohromady.
V případě Vettela hrozila penalizace především za jeho extempore po dojezdu závodu a kolizi s Lance Strollem. Nešlo o samotný střet, ten komisaři nadále trestat nehodlali, ale v přeneseném slova smyslu o Sebastianův odjezd do depa na voze Pascala Wehrleina. Nakonec mu to ale prošlo (viz odkaz níže).
The gearbox #Seb5 used in #MalaysiaGP is still available ??#JapaneseGP pic.twitter.com/TgaqDunXkl
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 4, 2017Závažnější byla otázka, nakolik byla po tomto incidentu poškozena Němcova převodovka. Komponent putoval ke kontrole do Maranella, odkud zasvítilo pro Vettela zelené světlo. Podle vyjádření techniků přišel náraz v rychlosti asi 50 km/h, takže převodovka bude do Vettelova vozu nasazena v tréninku a její činnost se tak prověří přímo v Suzuce.
Dalším na řadě byl Kimi Räikkönen. Nic mu nebylo platné druhé místo na startu s odstupem 0,045 na Hamiltona. Do závodu vůbec nenastoupil a tým horečně zkoumá, co se vlastně s pohonnou jednotkou finského pilota stalo. Iceman si nejdřív stěžoval na vybitou baterii, Ferrari se domnívalo, že by mohlo jít o stejnou závadu jako v případě Vettela v kvalifikaci.
Analýza nakonec byla pro Kimiho příznivá, motor žádný zásah nepotřebuje. Räikkönen už má vyčerpané maximální počty turba a MGU-H, ale v případě motoru s vnitřním spalováním, MGU-K, baterie a řídící elektroniky ještě disponuje jednou rezervou.
Sedmatřicetiletý rodák z Espoo se tedy penalizace v Suzuce neobává a zvlášť ho netíží ani fakt, že v posledních dvou závodech získal Mercedes 68 bodů a Ferrari pouhých dvanáct. Fin se dle vlastních slov zaměřuje na vlastní výkon vozu.
"Máme dobrý balíček, ale musíme ho umět využít. Byly to opravdu hodně těžké dva víkendy, ale ten další je naší novou šancí. V posledních závodech bylo auto hodně dobré, takže se od této skutečnosti musíme odrazit. Suzuka je sice jiný okruh, ale jedeme tam jako na každý jiný závodní víkend a uvidíme, jak na tom budeme," dodal Räikkönen o vyhlídkách na Grand Prix Japonska.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.