V posledních dvou závodech si u Ferrari musejí připadat jako ve zlém snu. Poškozené vozy po Singapuru, problémy s motory v Sepangu a to pořád ještě není všechno. Nad týmem visela ještě možnost penalizace, pokud by se vše nepodařilo dát dohromady.
V případě Vettela hrozila penalizace především za jeho extempore po dojezdu závodu a kolizi s Lance Strollem. Nešlo o samotný střet, ten komisaři nadále trestat nehodlali, ale v přeneseném slova smyslu o Sebastianův odjezd do depa na voze Pascala Wehrleina. Nakonec mu to ale prošlo (viz odkaz níže).
The gearbox #Seb5 used in #MalaysiaGP is still available ??#JapaneseGP pic.twitter.com/TgaqDunXkl
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 4, 2017Závažnější byla otázka, nakolik byla po tomto incidentu poškozena Němcova převodovka. Komponent putoval ke kontrole do Maranella, odkud zasvítilo pro Vettela zelené světlo. Podle vyjádření techniků přišel náraz v rychlosti asi 50 km/h, takže převodovka bude do Vettelova vozu nasazena v tréninku a její činnost se tak prověří přímo v Suzuce.
Dalším na řadě byl Kimi Räikkönen. Nic mu nebylo platné druhé místo na startu s odstupem 0,045 na Hamiltona. Do závodu vůbec nenastoupil a tým horečně zkoumá, co se vlastně s pohonnou jednotkou finského pilota stalo. Iceman si nejdřív stěžoval na vybitou baterii, Ferrari se domnívalo, že by mohlo jít o stejnou závadu jako v případě Vettela v kvalifikaci.
Analýza nakonec byla pro Kimiho příznivá, motor žádný zásah nepotřebuje. Räikkönen už má vyčerpané maximální počty turba a MGU-H, ale v případě motoru s vnitřním spalováním, MGU-K, baterie a řídící elektroniky ještě disponuje jednou rezervou.
Sedmatřicetiletý rodák z Espoo se tedy penalizace v Suzuce neobává a zvlášť ho netíží ani fakt, že v posledních dvou závodech získal Mercedes 68 bodů a Ferrari pouhých dvanáct. Fin se dle vlastních slov zaměřuje na vlastní výkon vozu.
"Máme dobrý balíček, ale musíme ho umět využít. Byly to opravdu hodně těžké dva víkendy, ale ten další je naší novou šancí. V posledních závodech bylo auto hodně dobré, takže se od této skutečnosti musíme odrazit. Suzuka je sice jiný okruh, ale jedeme tam jako na každý jiný závodní víkend a uvidíme, jak na tom budeme," dodal Räikkönen o vyhlídkách na Grand Prix Japonska.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.