V posledních dvou závodech si u Ferrari musejí připadat jako ve zlém snu. Poškozené vozy po Singapuru, problémy s motory v Sepangu a to pořád ještě není všechno. Nad týmem visela ještě možnost penalizace, pokud by se vše nepodařilo dát dohromady.
V případě Vettela hrozila penalizace především za jeho extempore po dojezdu závodu a kolizi s Lance Strollem. Nešlo o samotný střet, ten komisaři nadále trestat nehodlali, ale v přeneseném slova smyslu o Sebastianův odjezd do depa na voze Pascala Wehrleina. Nakonec mu to ale prošlo (viz odkaz níže).
The gearbox #Seb5 used in #MalaysiaGP is still available ??#JapaneseGP pic.twitter.com/TgaqDunXkl
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 4, 2017Závažnější byla otázka, nakolik byla po tomto incidentu poškozena Němcova převodovka. Komponent putoval ke kontrole do Maranella, odkud zasvítilo pro Vettela zelené světlo. Podle vyjádření techniků přišel náraz v rychlosti asi 50 km/h, takže převodovka bude do Vettelova vozu nasazena v tréninku a její činnost se tak prověří přímo v Suzuce.
Dalším na řadě byl Kimi Räikkönen. Nic mu nebylo platné druhé místo na startu s odstupem 0,045 na Hamiltona. Do závodu vůbec nenastoupil a tým horečně zkoumá, co se vlastně s pohonnou jednotkou finského pilota stalo. Iceman si nejdřív stěžoval na vybitou baterii, Ferrari se domnívalo, že by mohlo jít o stejnou závadu jako v případě Vettela v kvalifikaci.
Analýza nakonec byla pro Kimiho příznivá, motor žádný zásah nepotřebuje. Räikkönen už má vyčerpané maximální počty turba a MGU-H, ale v případě motoru s vnitřním spalováním, MGU-K, baterie a řídící elektroniky ještě disponuje jednou rezervou.
Sedmatřicetiletý rodák z Espoo se tedy penalizace v Suzuce neobává a zvlášť ho netíží ani fakt, že v posledních dvou závodech získal Mercedes 68 bodů a Ferrari pouhých dvanáct. Fin se dle vlastních slov zaměřuje na vlastní výkon vozu.
"Máme dobrý balíček, ale musíme ho umět využít. Byly to opravdu hodně těžké dva víkendy, ale ten další je naší novou šancí. V posledních závodech bylo auto hodně dobré, takže se od této skutečnosti musíme odrazit. Suzuka je sice jiný okruh, ale jedeme tam jako na každý jiný závodní víkend a uvidíme, jak na tom budeme," dodal Räikkönen o vyhlídkách na Grand Prix Japonska.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.