McLaren a potažmo Alonso s Vandoornem si letos užili penalizací až až. Právě pro Singapur se tým připravil, aby mu žádný postih nehrozil, nakonec si při závodě bez vlastní viny málem zadělal na další problém.
Kolize s Räikkönenem a následná vzdušná pirueta Alonsa vedla nemohla zůstat bez následků, i když Španěl ještě zkoušel na trati setrvat - naděje trvala pouhých osm kol a pak byl konec. Poškozený výfukový systém a selhání elektroniky byly příčinou už devátého Fernandova odstoupení v letošní sezóně, i když tentokrát se na něm nepodepsal tým ani pilot.
Honda se po závodě oprávněně obávala, že po kontaktu, následném "skoku" a další jízdě mohlo dojít k přílišnému namáhání poškozené pohonné jednotky. Japonský dodavatel motorů se obával, že bude nutné vyměnit určité komponenty a to se neobejde bez velmi nepopulárních trestu v podobě posunu na startovním roštu. Před Grand Prix Malajsie ale Jusuke Hasegawa přinesl na základě prověrky motoru pro fanoušky McLarenu dobré zprávy.
"Obávali jsme se, že některé části pohonné jednotky budou poškozeny neopravitelným způsobem, ale po důkladné prohlídce v továrním komplexu Sakura můžeme potvrdit, že agregát je v takovém stavu, že ho budeme moci znovu použít," uvedl Hasegawa.
Tým si je vědom, že nešťastná událost v Singapuru připravila přinejmenším Alonsa o velmi slušné umístění. V Malajsii už nemůže čekat, že bude mít výhodnou pozici, protože trať v Sepangu má dlouhé rovinky, což není pro McLaren správný šálek kávy.
"Konfigurace okruhu bude hrát v náš neprospěch, ale samozřejmě nesložíme ruce do klína. Zbývá ještě šest závodů a pořád vydáváme maximální energii, abychom každý závod dokončili na co nejlepší pozici. Sepang pro nás bude obtížnější v oblasti nastavení, protože rovinky vyžadují dobrou rychlost a výkon, ale tato trať je směsí různých charakteristik, takže uvidíme, co dokážeme vytěžit v pomalejších zatáčkách. Těším se už na rok 2018, kdy budou auta rychlejší, což bude určitě zábavné a doufám, že se nám budou dramata vyhýbat a dočkáme se solidních závodů," dodává Fernando Alonso.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.