McLaren a potažmo Alonso s Vandoornem si letos užili penalizací až až. Právě pro Singapur se tým připravil, aby mu žádný postih nehrozil, nakonec si při závodě bez vlastní viny málem zadělal na další problém.
Kolize s Räikkönenem a následná vzdušná pirueta Alonsa vedla nemohla zůstat bez následků, i když Španěl ještě zkoušel na trati setrvat - naděje trvala pouhých osm kol a pak byl konec. Poškozený výfukový systém a selhání elektroniky byly příčinou už devátého Fernandova odstoupení v letošní sezóně, i když tentokrát se na něm nepodepsal tým ani pilot.
Honda se po závodě oprávněně obávala, že po kontaktu, následném "skoku" a další jízdě mohlo dojít k přílišnému namáhání poškozené pohonné jednotky. Japonský dodavatel motorů se obával, že bude nutné vyměnit určité komponenty a to se neobejde bez velmi nepopulárních trestu v podobě posunu na startovním roštu. Před Grand Prix Malajsie ale Jusuke Hasegawa přinesl na základě prověrky motoru pro fanoušky McLarenu dobré zprávy.
"Obávali jsme se, že některé části pohonné jednotky budou poškozeny neopravitelným způsobem, ale po důkladné prohlídce v továrním komplexu Sakura můžeme potvrdit, že agregát je v takovém stavu, že ho budeme moci znovu použít," uvedl Hasegawa.
Tým si je vědom, že nešťastná událost v Singapuru připravila přinejmenším Alonsa o velmi slušné umístění. V Malajsii už nemůže čekat, že bude mít výhodnou pozici, protože trať v Sepangu má dlouhé rovinky, což není pro McLaren správný šálek kávy.
"Konfigurace okruhu bude hrát v náš neprospěch, ale samozřejmě nesložíme ruce do klína. Zbývá ještě šest závodů a pořád vydáváme maximální energii, abychom každý závod dokončili na co nejlepší pozici. Sepang pro nás bude obtížnější v oblasti nastavení, protože rovinky vyžadují dobrou rychlost a výkon, ale tato trať je směsí různých charakteristik, takže uvidíme, co dokážeme vytěžit v pomalejších zatáčkách. Těším se už na rok 2018, kdy budou auta rychlejší, což bude určitě zábavné a doufám, že se nám budou dramata vyhýbat a dočkáme se solidních závodů," dodává Fernando Alonso.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.