McLaren a potažmo Alonso s Vandoornem si letos užili penalizací až až. Právě pro Singapur se tým připravil, aby mu žádný postih nehrozil, nakonec si při závodě bez vlastní viny málem zadělal na další problém.
Kolize s Räikkönenem a následná vzdušná pirueta Alonsa vedla nemohla zůstat bez následků, i když Španěl ještě zkoušel na trati setrvat - naděje trvala pouhých osm kol a pak byl konec. Poškozený výfukový systém a selhání elektroniky byly příčinou už devátého Fernandova odstoupení v letošní sezóně, i když tentokrát se na něm nepodepsal tým ani pilot.
Honda se po závodě oprávněně obávala, že po kontaktu, následném "skoku" a další jízdě mohlo dojít k přílišnému namáhání poškozené pohonné jednotky. Japonský dodavatel motorů se obával, že bude nutné vyměnit určité komponenty a to se neobejde bez velmi nepopulárních trestu v podobě posunu na startovním roštu. Před Grand Prix Malajsie ale Jusuke Hasegawa přinesl na základě prověrky motoru pro fanoušky McLarenu dobré zprávy.
"Obávali jsme se, že některé části pohonné jednotky budou poškozeny neopravitelným způsobem, ale po důkladné prohlídce v továrním komplexu Sakura můžeme potvrdit, že agregát je v takovém stavu, že ho budeme moci znovu použít," uvedl Hasegawa.
Tým si je vědom, že nešťastná událost v Singapuru připravila přinejmenším Alonsa o velmi slušné umístění. V Malajsii už nemůže čekat, že bude mít výhodnou pozici, protože trať v Sepangu má dlouhé rovinky, což není pro McLaren správný šálek kávy.
"Konfigurace okruhu bude hrát v náš neprospěch, ale samozřejmě nesložíme ruce do klína. Zbývá ještě šest závodů a pořád vydáváme maximální energii, abychom každý závod dokončili na co nejlepší pozici. Sepang pro nás bude obtížnější v oblasti nastavení, protože rovinky vyžadují dobrou rychlost a výkon, ale tato trať je směsí různých charakteristik, takže uvidíme, co dokážeme vytěžit v pomalejších zatáčkách. Těším se už na rok 2018, kdy budou auta rychlejší, což bude určitě zábavné a doufám, že se nám budou dramata vyhýbat a dočkáme se solidních závodů," dodává Fernando Alonso.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.