Konec Ferrari po několika stech metrech Grand Prix Singapuru byl v mnoha tiskových zprávách hodnocen jako zásadní, ne-li rozhodující ztráta Ferrari v šampionátu. Tým se sídlem v Maranellu se podobným názorům brání, ostatně nic jiného mu ani nezbývá.
Čekalo se, že v Singapuru, kde měla trať vyhovovat Ferrari a naopak Mercedes měl ztratit, sníží Maranellští náskok Stříbrných šípů. Opak byl ale pravdou a kolize před zatáčkou 1 zpřeházela veškeré prognózy. Místo vyrovnání náskoku má Hamilton od Vettela odstup 28 bodů, v Poháru konstruktérů už se Mercedes vzdálil Ferrari o 102 bodů.
Navíc následující závody v Malajsii a Japonsku by měly nahrávat právě Mercedesu - v Japonsku vyhráli piloti Mercedesu všechny tři poslední závody, v Malajsii už to tak jednoznačné nebylo. Kimi Räikkönen však neztrácí optimismus a o dalších šancích Maranellských má jasno.
"Vy (myšleno novináři) předpokládáte, že je situace pro nás těžká, ale my ne. Jdeme dál, čeká nás další závod, další závodní víkend, jdeme do něj bojovně naladěni a uděláme to nejlepší, co dokážeme," zvedl bojový prapor Iceman. K němu se přidává i Sebastian Vettel: "Je škoda, že jsme v Singapuru nedokázali zúročit svou rychlost, ale před sebou další závody a jsem si jist, že se nám dostane ještě několik příležitostí."
"Bylo to pro nás velké zklamání a rozhodně to v Singapuru nebyl výsledek, který bychom si přáli. Ale to neznamená, že prohraná bitva je i prohraná válka, jen se všechno o něco víc zkomplikovalo. Dokázali jsme, že máme dva skvělé piloty a výborné auto. Můžete si být jisti, že budeme bojovat až do poslední Grand Prix této sezóny," burcuje rovněž šéf týmu Maurizio Arrivabene.
Lewis Hamilton vzhlíží k následujícím závodům s pochopitelným optimismem, ale i on je opatrnější a připouští, že v Brazílii a Mexiku by mohlo Ferrari mít mírně navrch. Ovšem jak už byl řečeno, může ho prozatím hřát osmadvacetibodový polštářek.
"Čeká nás Malajsie, kde bychom měli být lepší, pak Japonsko, tam je velký přítlak, i to by měla být výhoda pro nás. Na tomto okruhu jsou velmi silné Red Bully, ale domnívám se, že bychom to měli zvládnout... určitě to pro nás bude nejsilnější okruh. Austin bude také v pořádku, naopak Brazílie, tam asi budou kluci na Red Bullech i Ferrari hodně, hodně silní. Upřímně řečeno, mám za to, že v příštích závodech to bude hodně těsné. Je těžké předpovídat, ale předpokládám, že bychom měli mít navrch než dorazíme do Mexika. Tam je sice maximální přítlak, ale jde také o okruh ve velké nadmořské výšce, není tam tak velký odpor vzduchu, takže naše vozy by tam nemusely mít tak velký náskok, spíš to bude hodně hraniční, ale to všechno uvidíme," uzavírá Hamilton.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.