Konec Ferrari po několika stech metrech Grand Prix Singapuru byl v mnoha tiskových zprávách hodnocen jako zásadní, ne-li rozhodující ztráta Ferrari v šampionátu. Tým se sídlem v Maranellu se podobným názorům brání, ostatně nic jiného mu ani nezbývá.
Čekalo se, že v Singapuru, kde měla trať vyhovovat Ferrari a naopak Mercedes měl ztratit, sníží Maranellští náskok Stříbrných šípů. Opak byl ale pravdou a kolize před zatáčkou 1 zpřeházela veškeré prognózy. Místo vyrovnání náskoku má Hamilton od Vettela odstup 28 bodů, v Poháru konstruktérů už se Mercedes vzdálil Ferrari o 102 bodů.
Navíc následující závody v Malajsii a Japonsku by měly nahrávat právě Mercedesu - v Japonsku vyhráli piloti Mercedesu všechny tři poslední závody, v Malajsii už to tak jednoznačné nebylo. Kimi Räikkönen však neztrácí optimismus a o dalších šancích Maranellských má jasno.
"Vy (myšleno novináři) předpokládáte, že je situace pro nás těžká, ale my ne. Jdeme dál, čeká nás další závod, další závodní víkend, jdeme do něj bojovně naladěni a uděláme to nejlepší, co dokážeme," zvedl bojový prapor Iceman. K němu se přidává i Sebastian Vettel: "Je škoda, že jsme v Singapuru nedokázali zúročit svou rychlost, ale před sebou další závody a jsem si jist, že se nám dostane ještě několik příležitostí."
"Bylo to pro nás velké zklamání a rozhodně to v Singapuru nebyl výsledek, který bychom si přáli. Ale to neznamená, že prohraná bitva je i prohraná válka, jen se všechno o něco víc zkomplikovalo. Dokázali jsme, že máme dva skvělé piloty a výborné auto. Můžete si být jisti, že budeme bojovat až do poslední Grand Prix této sezóny," burcuje rovněž šéf týmu Maurizio Arrivabene.
Lewis Hamilton vzhlíží k následujícím závodům s pochopitelným optimismem, ale i on je opatrnější a připouští, že v Brazílii a Mexiku by mohlo Ferrari mít mírně navrch. Ovšem jak už byl řečeno, může ho prozatím hřát osmadvacetibodový polštářek.
"Čeká nás Malajsie, kde bychom měli být lepší, pak Japonsko, tam je velký přítlak, i to by měla být výhoda pro nás. Na tomto okruhu jsou velmi silné Red Bully, ale domnívám se, že bychom to měli zvládnout... určitě to pro nás bude nejsilnější okruh. Austin bude také v pořádku, naopak Brazílie, tam asi budou kluci na Red Bullech i Ferrari hodně, hodně silní. Upřímně řečeno, mám za to, že v příštích závodech to bude hodně těsné. Je těžké předpovídat, ale předpokládám, že bychom měli mít navrch než dorazíme do Mexika. Tam je sice maximální přítlak, ale jde také o okruh ve velké nadmořské výšce, není tam tak velký odpor vzduchu, takže naše vozy by tam nemusely mít tak velký náskok, spíš to bude hodně hraniční, ale to všechno uvidíme," uzavírá Hamilton.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.