Konec Ferrari po několika stech metrech Grand Prix Singapuru byl v mnoha tiskových zprávách hodnocen jako zásadní, ne-li rozhodující ztráta Ferrari v šampionátu. Tým se sídlem v Maranellu se podobným názorům brání, ostatně nic jiného mu ani nezbývá.
Čekalo se, že v Singapuru, kde měla trať vyhovovat Ferrari a naopak Mercedes měl ztratit, sníží Maranellští náskok Stříbrných šípů. Opak byl ale pravdou a kolize před zatáčkou 1 zpřeházela veškeré prognózy. Místo vyrovnání náskoku má Hamilton od Vettela odstup 28 bodů, v Poháru konstruktérů už se Mercedes vzdálil Ferrari o 102 bodů.
Navíc následující závody v Malajsii a Japonsku by měly nahrávat právě Mercedesu - v Japonsku vyhráli piloti Mercedesu všechny tři poslední závody, v Malajsii už to tak jednoznačné nebylo. Kimi Räikkönen však neztrácí optimismus a o dalších šancích Maranellských má jasno.
"Vy (myšleno novináři) předpokládáte, že je situace pro nás těžká, ale my ne. Jdeme dál, čeká nás další závod, další závodní víkend, jdeme do něj bojovně naladěni a uděláme to nejlepší, co dokážeme," zvedl bojový prapor Iceman. K němu se přidává i Sebastian Vettel: "Je škoda, že jsme v Singapuru nedokázali zúročit svou rychlost, ale před sebou další závody a jsem si jist, že se nám dostane ještě několik příležitostí."
"Bylo to pro nás velké zklamání a rozhodně to v Singapuru nebyl výsledek, který bychom si přáli. Ale to neznamená, že prohraná bitva je i prohraná válka, jen se všechno o něco víc zkomplikovalo. Dokázali jsme, že máme dva skvělé piloty a výborné auto. Můžete si být jisti, že budeme bojovat až do poslední Grand Prix této sezóny," burcuje rovněž šéf týmu Maurizio Arrivabene.
Lewis Hamilton vzhlíží k následujícím závodům s pochopitelným optimismem, ale i on je opatrnější a připouští, že v Brazílii a Mexiku by mohlo Ferrari mít mírně navrch. Ovšem jak už byl řečeno, může ho prozatím hřát osmadvacetibodový polštářek.
"Čeká nás Malajsie, kde bychom měli být lepší, pak Japonsko, tam je velký přítlak, i to by měla být výhoda pro nás. Na tomto okruhu jsou velmi silné Red Bully, ale domnívám se, že bychom to měli zvládnout... určitě to pro nás bude nejsilnější okruh. Austin bude také v pořádku, naopak Brazílie, tam asi budou kluci na Red Bullech i Ferrari hodně, hodně silní. Upřímně řečeno, mám za to, že v příštích závodech to bude hodně těsné. Je těžké předpovídat, ale předpokládám, že bychom měli mít navrch než dorazíme do Mexika. Tam je sice maximální přítlak, ale jde také o okruh ve velké nadmořské výšce, není tam tak velký odpor vzduchu, takže naše vozy by tam nemusely mít tak velký náskok, spíš to bude hodně hraniční, ale to všechno uvidíme," uzavírá Hamilton.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.