Avizovaná změna týkající se Carlose Sainze jr. začíná přinášet předpokládané ovoce, i když zatím stále na bázi dohadů. Jenže v F1 se v některých oblastech může situace změnit opravdu během několika dní. A znáte to: štěstí přeje připraveným!
Kdo je tedy v hledáčku týmu z Faenzy, který se v rámci širších změn rozhodl pod patronací Red Bullu uvolnit španělského pilota a umožnit mu cestu do francouzského týmu? Jedním z nejžhavějších kandidátů je shodou okolností Francouz Pierre Gasly. Jedenadvacetiletý rodák z Rouenu v letošním roce tráví čas v Teamu Mugen v sérii Super Formule a předtím si vyzkoušel také Formuli E.
Gasly potvrdil, že ho Toro Rosso má v "obraze" a pokud by došlo k rychlému řešení situace, mohl by dokonce nastoupit za odcházejícího Sainze jr. už v Grand Prix Malajsie. Nezbývá než doufat, že nepůjde o podobnou záležitost jako na sklonku loňské sezóny, kdy si Gasly svými výroky hodně naběhl a způsobil nemalé rozladění u dr. Helmuta Marka. Nyní Gasly tvrdí, že navzdory absenci konečného rozhodnutí o týmové skladbě předpokládá, že by definitivní řešení mohlo přijít v následujících dnech ještě před začátkem závodního víkendu v Singapuru.
"Ano, jsem si vědom, že se momentálně odehrává pár věcí. V několika příštích dnech uvidíme, jak to všechno dopadne. Pro mě by to bylo úžasné, splněný sen, pořád tvrdě pracuji na tom, aby se mi vyplnil. Bylo by to pro mě neuvěřitelné. Tento víkend jsem se maximálně soustředit na svou práci a zvládl ho co nejlépe, jak jsem mohl. Do dalšího závodu máme pár dní, Malajsie bude brzy následovat. Uvidíme, doufám, že budu u toho," okomentoval situaci Gasly, který o víkendu vyhrál v japonské Super Formuli na trati Autopolis v Sugo druhý závod v řadě. V předchozích třech závodech se nedostal ani na stupně vítězů.
"Je to úžasné. Druhé vítězství za sebou při pátém podniku. Hodně tvrdě jsem s týmem pracoval na svém zlepšení, teď se ta náročná práce začíná vyplácet. Jsem opravdu šťastný a Super Formule se mi líbí stále víc a víc. Je to nádherné, když jste schopni bojovat o nejvyšší příčky. Pak milujete závodění ještě víc. Pořád jsou před námi věci, které lze udělat lépe, ale vyhrát podruhé za sebou, to je pocit k nezaplacení," hodnotí svůj výsledek Gasly, který se v hodnocení Super Formule prosadil na průběžné druhé místo.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.