Avizovaná změna týkající se Carlose Sainze jr. začíná přinášet předpokládané ovoce, i když zatím stále na bázi dohadů. Jenže v F1 se v některých oblastech může situace změnit opravdu během několika dní. A znáte to: štěstí přeje připraveným!
Kdo je tedy v hledáčku týmu z Faenzy, který se v rámci širších změn rozhodl pod patronací Red Bullu uvolnit španělského pilota a umožnit mu cestu do francouzského týmu? Jedním z nejžhavějších kandidátů je shodou okolností Francouz Pierre Gasly. Jedenadvacetiletý rodák z Rouenu v letošním roce tráví čas v Teamu Mugen v sérii Super Formule a předtím si vyzkoušel také Formuli E.
Gasly potvrdil, že ho Toro Rosso má v "obraze" a pokud by došlo k rychlému řešení situace, mohl by dokonce nastoupit za odcházejícího Sainze jr. už v Grand Prix Malajsie. Nezbývá než doufat, že nepůjde o podobnou záležitost jako na sklonku loňské sezóny, kdy si Gasly svými výroky hodně naběhl a způsobil nemalé rozladění u dr. Helmuta Marka. Nyní Gasly tvrdí, že navzdory absenci konečného rozhodnutí o týmové skladbě předpokládá, že by definitivní řešení mohlo přijít v následujících dnech ještě před začátkem závodního víkendu v Singapuru.
"Ano, jsem si vědom, že se momentálně odehrává pár věcí. V několika příštích dnech uvidíme, jak to všechno dopadne. Pro mě by to bylo úžasné, splněný sen, pořád tvrdě pracuji na tom, aby se mi vyplnil. Bylo by to pro mě neuvěřitelné. Tento víkend jsem se maximálně soustředit na svou práci a zvládl ho co nejlépe, jak jsem mohl. Do dalšího závodu máme pár dní, Malajsie bude brzy následovat. Uvidíme, doufám, že budu u toho," okomentoval situaci Gasly, který o víkendu vyhrál v japonské Super Formuli na trati Autopolis v Sugo druhý závod v řadě. V předchozích třech závodech se nedostal ani na stupně vítězů.
"Je to úžasné. Druhé vítězství za sebou při pátém podniku. Hodně tvrdě jsem s týmem pracoval na svém zlepšení, teď se ta náročná práce začíná vyplácet. Jsem opravdu šťastný a Super Formule se mi líbí stále víc a víc. Je to nádherné, když jste schopni bojovat o nejvyšší příčky. Pak milujete závodění ještě víc. Pořád jsou před námi věci, které lze udělat lépe, ale vyhrát podruhé za sebou, to je pocit k nezaplacení," hodnotí svůj výsledek Gasly, který se v hodnocení Super Formule prosadil na průběžné druhé místo.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.