Avizovaná změna týkající se Carlose Sainze jr. začíná přinášet předpokládané ovoce, i když zatím stále na bázi dohadů. Jenže v F1 se v některých oblastech může situace změnit opravdu během několika dní. A znáte to: štěstí přeje připraveným!
Kdo je tedy v hledáčku týmu z Faenzy, který se v rámci širších změn rozhodl pod patronací Red Bullu uvolnit španělského pilota a umožnit mu cestu do francouzského týmu? Jedním z nejžhavějších kandidátů je shodou okolností Francouz Pierre Gasly. Jedenadvacetiletý rodák z Rouenu v letošním roce tráví čas v Teamu Mugen v sérii Super Formule a předtím si vyzkoušel také Formuli E.
Gasly potvrdil, že ho Toro Rosso má v "obraze" a pokud by došlo k rychlému řešení situace, mohl by dokonce nastoupit za odcházejícího Sainze jr. už v Grand Prix Malajsie. Nezbývá než doufat, že nepůjde o podobnou záležitost jako na sklonku loňské sezóny, kdy si Gasly svými výroky hodně naběhl a způsobil nemalé rozladění u dr. Helmuta Marka. Nyní Gasly tvrdí, že navzdory absenci konečného rozhodnutí o týmové skladbě předpokládá, že by definitivní řešení mohlo přijít v následujících dnech ještě před začátkem závodního víkendu v Singapuru.
"Ano, jsem si vědom, že se momentálně odehrává pár věcí. V několika příštích dnech uvidíme, jak to všechno dopadne. Pro mě by to bylo úžasné, splněný sen, pořád tvrdě pracuji na tom, aby se mi vyplnil. Bylo by to pro mě neuvěřitelné. Tento víkend jsem se maximálně soustředit na svou práci a zvládl ho co nejlépe, jak jsem mohl. Do dalšího závodu máme pár dní, Malajsie bude brzy následovat. Uvidíme, doufám, že budu u toho," okomentoval situaci Gasly, který o víkendu vyhrál v japonské Super Formuli na trati Autopolis v Sugo druhý závod v řadě. V předchozích třech závodech se nedostal ani na stupně vítězů.
"Je to úžasné. Druhé vítězství za sebou při pátém podniku. Hodně tvrdě jsem s týmem pracoval na svém zlepšení, teď se ta náročná práce začíná vyplácet. Jsem opravdu šťastný a Super Formule se mi líbí stále víc a víc. Je to nádherné, když jste schopni bojovat o nejvyšší příčky. Pak milujete závodění ještě víc. Pořád jsou před námi věci, které lze udělat lépe, ale vyhrát podruhé za sebou, to je pocit k nezaplacení," hodnotí svůj výsledek Gasly, který se v hodnocení Super Formule prosadil na průběžné druhé místo.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.