Není pochyb o tom, že mladíci dobývají F1. Ale Lance Stroll na rozdíl od Maxe Verstappena musí svou kvalitu stále dokazovat, jeho výsledky však občas připomínají jízdu na horské dráze. V Itálii měl na dosah další výborný výkon, ale kriticky přiznává, že se o něj připravil sám.
O dvacet dní překonal Maxe Verstappena a stal se nejmladším pilotem, který se postavil do první řady. Historie sice zaznamená, že to bylo díky rekordnímu počtu penalizací, ale fakta to nezmění. Sám Lance Stroll ale nebyl se závode příliš spokojen, protože se postupně propadl až na sedmé místo - a nechybělo mnoho, aby se z velké slávy stal průměrný výsledek.
Nejdřív nezvládl odrazit útok dalšího ambiciózního mladíka Estebana Ocona na Force Indii a v nájezdu do první zatáčky mu přepustil svou pozici. Pak celkem očekávaně neubránil třetí příčku před Valtteri Bottasem a Sebastianem Vettelem, ale odolával druhému Ferrari a vypadalo to po Baku na další slibné umístění. Přišly však dvě chyby, zvlášť ta druhá Kanaďana hodně mrzela.
"Ve druhém stintu jsem se cítil na měkkých pneumatikách velmi dobře, znovu jsem se dotáhl na Estebana. Ale pak jsem udělal devastující chybu, když jsem při nájezdu do zatáčky 1 masívně probrzdil. Na útok na Ocona jsem mohl zapomenout, naopak jsem se musel bránit útokům Massy. Byl to trochu nervózní závod až do samého konce, souboje kolo na kolo, dobře jsem se bavil," sděluje své dojmy Stroll.
Hodlal si užít své jedinečné postavení na startu, ale rovněž zmínil skutečnost, že pozdější vítěz Lewis Hamilton bezprostředně po startu velice agresivně bránil svou první příčku, což v případě Strolla vedlo ke ztrátě pozice ve prospěch Ocona.
"Měl jsem skvělý start, ale Lewis mě bránil, což mě stálo nějaký čas, protože jsem se musel zařadit zpět a musel nechat Estebana projet, což byla velká škoda. Udržoval jsem dobrou rychlost a v první fázi závodu na Ocona útočil, několikrát jsem byl opravdu blízko, ale neměl jsem šanci se přes něj dostat. S Parabolicou je to těžké, pokud nemáte přítlak, tak se nikdy nedostanete před zatáčkou 1 dost blízko," pokračuje Stroll.
Pobídka pro WilliamsKanaďan dodal, že oba vozy figurující v první desítce jsou pro tým Williams velkou pobídkou, neboť špatná série výsledků způsobila citelný propad za tým Force India, navíc se pomalu začal přibližovat i tým Toro Rosso, který však v Itálii vyšel naprázdno.
"Měli jsme velmi špatnou zastávku v boxech, ten byl velkou ostudou, jinak bych možná dokázal vyjet před Oconem. Byla to příležitost, bohužel problémy s levým zadním kolem rozhodly. Nicméně pro všechny je to dobrý výsledek, všichni se snažili a doufali, že se o tomto víkendu dokážeme znovu postavit na nohy, uspějeme v kvalifikaci a zajedeme dobrý závod. Oba vozy na bodech jsou skvělou odměnou pro celý tým," dodává Stroll.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.