Není pochyb o tom, že mladíci dobývají F1. Ale Lance Stroll na rozdíl od Maxe Verstappena musí svou kvalitu stále dokazovat, jeho výsledky však občas připomínají jízdu na horské dráze. V Itálii měl na dosah další výborný výkon, ale kriticky přiznává, že se o něj připravil sám.
O dvacet dní překonal Maxe Verstappena a stal se nejmladším pilotem, který se postavil do první řady. Historie sice zaznamená, že to bylo díky rekordnímu počtu penalizací, ale fakta to nezmění. Sám Lance Stroll ale nebyl se závode příliš spokojen, protože se postupně propadl až na sedmé místo - a nechybělo mnoho, aby se z velké slávy stal průměrný výsledek.
Nejdřív nezvládl odrazit útok dalšího ambiciózního mladíka Estebana Ocona na Force Indii a v nájezdu do první zatáčky mu přepustil svou pozici. Pak celkem očekávaně neubránil třetí příčku před Valtteri Bottasem a Sebastianem Vettelem, ale odolával druhému Ferrari a vypadalo to po Baku na další slibné umístění. Přišly však dvě chyby, zvlášť ta druhá Kanaďana hodně mrzela.
"Ve druhém stintu jsem se cítil na měkkých pneumatikách velmi dobře, znovu jsem se dotáhl na Estebana. Ale pak jsem udělal devastující chybu, když jsem při nájezdu do zatáčky 1 masívně probrzdil. Na útok na Ocona jsem mohl zapomenout, naopak jsem se musel bránit útokům Massy. Byl to trochu nervózní závod až do samého konce, souboje kolo na kolo, dobře jsem se bavil," sděluje své dojmy Stroll.
Hodlal si užít své jedinečné postavení na startu, ale rovněž zmínil skutečnost, že pozdější vítěz Lewis Hamilton bezprostředně po startu velice agresivně bránil svou první příčku, což v případě Strolla vedlo ke ztrátě pozice ve prospěch Ocona.
"Měl jsem skvělý start, ale Lewis mě bránil, což mě stálo nějaký čas, protože jsem se musel zařadit zpět a musel nechat Estebana projet, což byla velká škoda. Udržoval jsem dobrou rychlost a v první fázi závodu na Ocona útočil, několikrát jsem byl opravdu blízko, ale neměl jsem šanci se přes něj dostat. S Parabolicou je to těžké, pokud nemáte přítlak, tak se nikdy nedostanete před zatáčkou 1 dost blízko," pokračuje Stroll.
Pobídka pro WilliamsKanaďan dodal, že oba vozy figurující v první desítce jsou pro tým Williams velkou pobídkou, neboť špatná série výsledků způsobila citelný propad za tým Force India, navíc se pomalu začal přibližovat i tým Toro Rosso, který však v Itálii vyšel naprázdno.
"Měli jsme velmi špatnou zastávku v boxech, ten byl velkou ostudou, jinak bych možná dokázal vyjet před Oconem. Byla to příležitost, bohužel problémy s levým zadním kolem rozhodly. Nicméně pro všechny je to dobrý výsledek, všichni se snažili a doufali, že se o tomto víkendu dokážeme znovu postavit na nohy, uspějeme v kvalifikaci a zajedeme dobrý závod. Oba vozy na bodech jsou skvělou odměnou pro celý tým," dodává Stroll.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.