Není pochyb o tom, že mladíci dobývají F1. Ale Lance Stroll na rozdíl od Maxe Verstappena musí svou kvalitu stále dokazovat, jeho výsledky však občas připomínají jízdu na horské dráze. V Itálii měl na dosah další výborný výkon, ale kriticky přiznává, že se o něj připravil sám.
O dvacet dní překonal Maxe Verstappena a stal se nejmladším pilotem, který se postavil do první řady. Historie sice zaznamená, že to bylo díky rekordnímu počtu penalizací, ale fakta to nezmění. Sám Lance Stroll ale nebyl se závode příliš spokojen, protože se postupně propadl až na sedmé místo - a nechybělo mnoho, aby se z velké slávy stal průměrný výsledek.
Nejdřív nezvládl odrazit útok dalšího ambiciózního mladíka Estebana Ocona na Force Indii a v nájezdu do první zatáčky mu přepustil svou pozici. Pak celkem očekávaně neubránil třetí příčku před Valtteri Bottasem a Sebastianem Vettelem, ale odolával druhému Ferrari a vypadalo to po Baku na další slibné umístění. Přišly však dvě chyby, zvlášť ta druhá Kanaďana hodně mrzela.
"Ve druhém stintu jsem se cítil na měkkých pneumatikách velmi dobře, znovu jsem se dotáhl na Estebana. Ale pak jsem udělal devastující chybu, když jsem při nájezdu do zatáčky 1 masívně probrzdil. Na útok na Ocona jsem mohl zapomenout, naopak jsem se musel bránit útokům Massy. Byl to trochu nervózní závod až do samého konce, souboje kolo na kolo, dobře jsem se bavil," sděluje své dojmy Stroll.
Hodlal si užít své jedinečné postavení na startu, ale rovněž zmínil skutečnost, že pozdější vítěz Lewis Hamilton bezprostředně po startu velice agresivně bránil svou první příčku, což v případě Strolla vedlo ke ztrátě pozice ve prospěch Ocona.
"Měl jsem skvělý start, ale Lewis mě bránil, což mě stálo nějaký čas, protože jsem se musel zařadit zpět a musel nechat Estebana projet, což byla velká škoda. Udržoval jsem dobrou rychlost a v první fázi závodu na Ocona útočil, několikrát jsem byl opravdu blízko, ale neměl jsem šanci se přes něj dostat. S Parabolicou je to těžké, pokud nemáte přítlak, tak se nikdy nedostanete před zatáčkou 1 dost blízko," pokračuje Stroll.
Pobídka pro WilliamsKanaďan dodal, že oba vozy figurující v první desítce jsou pro tým Williams velkou pobídkou, neboť špatná série výsledků způsobila citelný propad za tým Force India, navíc se pomalu začal přibližovat i tým Toro Rosso, který však v Itálii vyšel naprázdno.
"Měli jsme velmi špatnou zastávku v boxech, ten byl velkou ostudou, jinak bych možná dokázal vyjet před Oconem. Byla to příležitost, bohužel problémy s levým zadním kolem rozhodly. Nicméně pro všechny je to dobrý výsledek, všichni se snažili a doufali, že se o tomto víkendu dokážeme znovu postavit na nohy, uspějeme v kvalifikaci a zajedeme dobrý závod. Oba vozy na bodech jsou skvělou odměnou pro celý tým," dodává Stroll.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.