Není pochyb o tom, že mladíci dobývají F1. Ale Lance Stroll na rozdíl od Maxe Verstappena musí svou kvalitu stále dokazovat, jeho výsledky však občas připomínají jízdu na horské dráze. V Itálii měl na dosah další výborný výkon, ale kriticky přiznává, že se o něj připravil sám.
O dvacet dní překonal Maxe Verstappena a stal se nejmladším pilotem, který se postavil do první řady. Historie sice zaznamená, že to bylo díky rekordnímu počtu penalizací, ale fakta to nezmění. Sám Lance Stroll ale nebyl se závode příliš spokojen, protože se postupně propadl až na sedmé místo - a nechybělo mnoho, aby se z velké slávy stal průměrný výsledek.
Nejdřív nezvládl odrazit útok dalšího ambiciózního mladíka Estebana Ocona na Force Indii a v nájezdu do první zatáčky mu přepustil svou pozici. Pak celkem očekávaně neubránil třetí příčku před Valtteri Bottasem a Sebastianem Vettelem, ale odolával druhému Ferrari a vypadalo to po Baku na další slibné umístění. Přišly však dvě chyby, zvlášť ta druhá Kanaďana hodně mrzela.
"Ve druhém stintu jsem se cítil na měkkých pneumatikách velmi dobře, znovu jsem se dotáhl na Estebana. Ale pak jsem udělal devastující chybu, když jsem při nájezdu do zatáčky 1 masívně probrzdil. Na útok na Ocona jsem mohl zapomenout, naopak jsem se musel bránit útokům Massy. Byl to trochu nervózní závod až do samého konce, souboje kolo na kolo, dobře jsem se bavil," sděluje své dojmy Stroll.
Hodlal si užít své jedinečné postavení na startu, ale rovněž zmínil skutečnost, že pozdější vítěz Lewis Hamilton bezprostředně po startu velice agresivně bránil svou první příčku, což v případě Strolla vedlo ke ztrátě pozice ve prospěch Ocona.
"Měl jsem skvělý start, ale Lewis mě bránil, což mě stálo nějaký čas, protože jsem se musel zařadit zpět a musel nechat Estebana projet, což byla velká škoda. Udržoval jsem dobrou rychlost a v první fázi závodu na Ocona útočil, několikrát jsem byl opravdu blízko, ale neměl jsem šanci se přes něj dostat. S Parabolicou je to těžké, pokud nemáte přítlak, tak se nikdy nedostanete před zatáčkou 1 dost blízko," pokračuje Stroll.
Pobídka pro WilliamsKanaďan dodal, že oba vozy figurující v první desítce jsou pro tým Williams velkou pobídkou, neboť špatná série výsledků způsobila citelný propad za tým Force India, navíc se pomalu začal přibližovat i tým Toro Rosso, který však v Itálii vyšel naprázdno.
"Měli jsme velmi špatnou zastávku v boxech, ten byl velkou ostudou, jinak bych možná dokázal vyjet před Oconem. Byla to příležitost, bohužel problémy s levým zadním kolem rozhodly. Nicméně pro všechny je to dobrý výsledek, všichni se snažili a doufali, že se o tomto víkendu dokážeme znovu postavit na nohy, uspějeme v kvalifikaci a zajedeme dobrý závod. Oba vozy na bodech jsou skvělou odměnou pro celý tým," dodává Stroll.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.