Několikrát se v letošní sezóně vyskytl názor, že Ferrari sází na Vettela a německý pilot je upřednostňován a těší se určitým výhodám. Jako jeden z důkazů si berou zastánci tohoto tvrzení Grand Prix Maďarska, kde Räikkönen bránil před Mercedesy Vettelovu pozici.
Na Hungaroringu měl Sebastian Vettel problémy s řízením a Kimi Räikkönen s Lewisem Hamiltonem v patách se za něj těsně dotáhl, ale přes žádosti, aby Němec pustil Fina před sebe, protože je zjevně pomalejší, zůstalo pořadí zachováno až do cíle. Vettel ale nadále tvrdí, že nadále žádné výhody nemá s týmovým kolegou mezi sebou závodí naplno.
"Jsem poněkud překvapen, jak je celá záležitost interpretována. Nemohu mluvit za jiné osoby, ale jsem toho názoru, že s Kimim zatím po celou sezónu bojujeme. Po maďarském závodě jsem někde četl, že mě ochraňuje. Myslím, že když si s ním promluvíte, tak vám to vysvětlí. Domnívám se, že by za mnou dobrovolně zůstal. Kdyby měl možnost mě předjet, určitě by to zkusil. Bylo by to férové a pokud by se naskytla opačná situace, jsem toho názoru, že by to bylo stejné. Závodíme za jeden tým a oba se snažíme odvést co nejlepší výkon. Nevím, co dělají ostatní týmy, ale u nás oba jezdíme naplno. Obvykle se s oblibou hovoří o různých scénářích, ale pak se ukáže, že to bylo trochu jinak," vrací se Vettel k událostem z Maďarska.
Průběžně vedoucí pilot celkové klasifikace, kterou vede s náskokem sedmi bodů na druhého Hamiltona, byl rovněž dotázán, zda se více než na vítězství nehodlá soustředit na získávání důležitých bodů. Vettel to popřel s tím, že ve Spa zkoušel všechno možné, aby se dostal před Hamiltona.
"Myslím, že závodíme proto, abychom vítězili, takže stojím za tím, že výhra má přednost. Musíte si být vědomi toho, co děláte, já v tu chvíli nemyslel na to, že bych se měl držet zpátky. Zkusil jsem všechno na co jsem měl čas. Pronásledoval jsem ho celý závod, bojoval s ním, jak to šlo. Možná to nebyla bitva kolo na kolo, ale místy to bylo skutečně těsné a z mého pohledu hodně intenzivní," pokračoval Vettel poznámkou o belgickém závodě.
Ačkoliv měl dvě dobré možnosti se před Brita dostat, nepodařilo se mu to. Nicméně si z neúspěšného boje o vítězství na Spa-Francorchamps odnesl alespoň některé poznatky ze svého pronásledování největšího soupeře v šampionátu.
"Existuje několik faktů, které jsem ve Spa pochytil, které jsme získali jako tým, ke kterým jsem došel jako pilot a které bych možná udělal trochu jinak. Myslím, že naše předvedená forma ve Spa byla reálná, týká se to především rychlosti v závodě. Ještě před týdnem na trati podobného typu by taková možná nebyla, takže pro nás to je pozitivní zjištění. Celkově víkend proběhl hladce, ale přesto si myslím, že jsme dosáhli zlepšení na všech frontách, takže jsem byl s naším výkonem v minulém týdnu opravdu spokojený," dodává Vettel.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.