Několikrát se v letošní sezóně vyskytl názor, že Ferrari sází na Vettela a německý pilot je upřednostňován a těší se určitým výhodám. Jako jeden z důkazů si berou zastánci tohoto tvrzení Grand Prix Maďarska, kde Räikkönen bránil před Mercedesy Vettelovu pozici.
Na Hungaroringu měl Sebastian Vettel problémy s řízením a Kimi Räikkönen s Lewisem Hamiltonem v patách se za něj těsně dotáhl, ale přes žádosti, aby Němec pustil Fina před sebe, protože je zjevně pomalejší, zůstalo pořadí zachováno až do cíle. Vettel ale nadále tvrdí, že nadále žádné výhody nemá s týmovým kolegou mezi sebou závodí naplno.
"Jsem poněkud překvapen, jak je celá záležitost interpretována. Nemohu mluvit za jiné osoby, ale jsem toho názoru, že s Kimim zatím po celou sezónu bojujeme. Po maďarském závodě jsem někde četl, že mě ochraňuje. Myslím, že když si s ním promluvíte, tak vám to vysvětlí. Domnívám se, že by za mnou dobrovolně zůstal. Kdyby měl možnost mě předjet, určitě by to zkusil. Bylo by to férové a pokud by se naskytla opačná situace, jsem toho názoru, že by to bylo stejné. Závodíme za jeden tým a oba se snažíme odvést co nejlepší výkon. Nevím, co dělají ostatní týmy, ale u nás oba jezdíme naplno. Obvykle se s oblibou hovoří o různých scénářích, ale pak se ukáže, že to bylo trochu jinak," vrací se Vettel k událostem z Maďarska.
Průběžně vedoucí pilot celkové klasifikace, kterou vede s náskokem sedmi bodů na druhého Hamiltona, byl rovněž dotázán, zda se více než na vítězství nehodlá soustředit na získávání důležitých bodů. Vettel to popřel s tím, že ve Spa zkoušel všechno možné, aby se dostal před Hamiltona.
"Myslím, že závodíme proto, abychom vítězili, takže stojím za tím, že výhra má přednost. Musíte si být vědomi toho, co děláte, já v tu chvíli nemyslel na to, že bych se měl držet zpátky. Zkusil jsem všechno na co jsem měl čas. Pronásledoval jsem ho celý závod, bojoval s ním, jak to šlo. Možná to nebyla bitva kolo na kolo, ale místy to bylo skutečně těsné a z mého pohledu hodně intenzivní," pokračoval Vettel poznámkou o belgickém závodě.
Ačkoliv měl dvě dobré možnosti se před Brita dostat, nepodařilo se mu to. Nicméně si z neúspěšného boje o vítězství na Spa-Francorchamps odnesl alespoň některé poznatky ze svého pronásledování největšího soupeře v šampionátu.
"Existuje několik faktů, které jsem ve Spa pochytil, které jsme získali jako tým, ke kterým jsem došel jako pilot a které bych možná udělal trochu jinak. Myslím, že naše předvedená forma ve Spa byla reálná, týká se to především rychlosti v závodě. Ještě před týdnem na trati podobného typu by taková možná nebyla, takže pro nás to je pozitivní zjištění. Celkově víkend proběhl hladce, ale přesto si myslím, že jsme dosáhli zlepšení na všech frontách, takže jsem byl s naším výkonem v minulém týdnu opravdu spokojený," dodává Vettel.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.