Několikrát se v letošní sezóně vyskytl názor, že Ferrari sází na Vettela a německý pilot je upřednostňován a těší se určitým výhodám. Jako jeden z důkazů si berou zastánci tohoto tvrzení Grand Prix Maďarska, kde Räikkönen bránil před Mercedesy Vettelovu pozici.
Na Hungaroringu měl Sebastian Vettel problémy s řízením a Kimi Räikkönen s Lewisem Hamiltonem v patách se za něj těsně dotáhl, ale přes žádosti, aby Němec pustil Fina před sebe, protože je zjevně pomalejší, zůstalo pořadí zachováno až do cíle. Vettel ale nadále tvrdí, že nadále žádné výhody nemá s týmovým kolegou mezi sebou závodí naplno.
"Jsem poněkud překvapen, jak je celá záležitost interpretována. Nemohu mluvit za jiné osoby, ale jsem toho názoru, že s Kimim zatím po celou sezónu bojujeme. Po maďarském závodě jsem někde četl, že mě ochraňuje. Myslím, že když si s ním promluvíte, tak vám to vysvětlí. Domnívám se, že by za mnou dobrovolně zůstal. Kdyby měl možnost mě předjet, určitě by to zkusil. Bylo by to férové a pokud by se naskytla opačná situace, jsem toho názoru, že by to bylo stejné. Závodíme za jeden tým a oba se snažíme odvést co nejlepší výkon. Nevím, co dělají ostatní týmy, ale u nás oba jezdíme naplno. Obvykle se s oblibou hovoří o různých scénářích, ale pak se ukáže, že to bylo trochu jinak," vrací se Vettel k událostem z Maďarska.
Průběžně vedoucí pilot celkové klasifikace, kterou vede s náskokem sedmi bodů na druhého Hamiltona, byl rovněž dotázán, zda se více než na vítězství nehodlá soustředit na získávání důležitých bodů. Vettel to popřel s tím, že ve Spa zkoušel všechno možné, aby se dostal před Hamiltona.
"Myslím, že závodíme proto, abychom vítězili, takže stojím za tím, že výhra má přednost. Musíte si být vědomi toho, co děláte, já v tu chvíli nemyslel na to, že bych se měl držet zpátky. Zkusil jsem všechno na co jsem měl čas. Pronásledoval jsem ho celý závod, bojoval s ním, jak to šlo. Možná to nebyla bitva kolo na kolo, ale místy to bylo skutečně těsné a z mého pohledu hodně intenzivní," pokračoval Vettel poznámkou o belgickém závodě.
Ačkoliv měl dvě dobré možnosti se před Brita dostat, nepodařilo se mu to. Nicméně si z neúspěšného boje o vítězství na Spa-Francorchamps odnesl alespoň některé poznatky ze svého pronásledování největšího soupeře v šampionátu.
"Existuje několik faktů, které jsem ve Spa pochytil, které jsme získali jako tým, ke kterým jsem došel jako pilot a které bych možná udělal trochu jinak. Myslím, že naše předvedená forma ve Spa byla reálná, týká se to především rychlosti v závodě. Ještě před týdnem na trati podobného typu by taková možná nebyla, takže pro nás to je pozitivní zjištění. Celkově víkend proběhl hladce, ale přesto si myslím, že jsme dosáhli zlepšení na všech frontách, takže jsem byl s naším výkonem v minulém týdnu opravdu spokojený," dodává Vettel.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.