Hned dvě kolize a ještě na stejném místě v průběhu Grand Prix Belgie, jejichž výsledkem bylo poškození "pachatelova" vozu a ztráta důležitých bodů. Vedení Force Indie sahá k dalším razantním opatřením, aby se její piloti uklidnili.
Oba incidenty se odehrály na původním startovním roštu, který leží na klesající části trati před vlásenkou Eau Rouge. Poprvé se tu střetli Esteban Ocon a Sergio Pérez už po startu, ale to jejich kontakt skončil jen lehkým nárazem kolo na kolo. Ve 28. kole už Mexičan zatlačil svého kolegu tvrdě až na zeď, ale paradoxně na situaci doplatil defektem pravého zadního kola, ale i přes pouhé zbytky pneumatiky se dokázal dovléci do depa. Úlomky levé poloviny předního spoileru Oconova vozu na trati byly příčinou výjezdu safety caru na trať.
Tým se prakticky ihned po závodě nechal slyšet, že piloti mají okamžitý zákaz vzájemných soubojů, protože je nepřípustné, aby Force India kvůli jejich řevnivosti přicházela o body. To ale nebylo zdaleka všechno. Následovaly osobní výlevy pilotů na sociálních sítích. Esteban Ocon si na svém twitterovém účtu stěžoval, že se Pérez svým chováním pokusil hned dvakrát zabít, což Pérez následně na své platformě vyvrací. Vzhledem ke zvýšenému napětí mezi oběma piloty vedení prohlásilo, že trpělivost je u konce a budou následovat tvrdé tresty, pokud ještě k nějakému incidentu dojde.
Damage limitation today, we were having a good race until Perez tried to kill me 2 times! Anyway he didn't manage to do so ending up P9?! pic.twitter.com/00kmub96B4
— Esteban Ocon (@OconEsteban) 27. srpna 2017
Part 1 #NeverGiveUp #Checo11 pic.twitter.com/KwIJ3pRj1u
— Sergio Pérez (@SChecoPerez) 27. srpna 2017
Part 2 #NeverGiveUp #Checo11 pic.twitter.com/k5NMb4TLxM
— Sergio Pérez (@SChecoPerez) 27. srpna 2017"Pokud se taková situace opakuje, musíme to řešit. Pomalu při startu myslíme na to, aby nám naše auta vydržela. Jsem z toho zklamaný, že to nejde vyřešit jinak - že si tým musí hrát na Velkého bratra. Je to zklamání, ale tým je na prvním místě a proto to musíme udělat," potvrdil své rozhodnutí výkonný ředitel Otmar Szafnauer a pro server motorsport.com připustil, že Force India půjde ve šlépějích Mercedesu, který po rakouské Grand Prix v minulém roce přijal podobná opatření.
Szafnauer je o to víc roztrpčen, že piloti dostali důvěru a možnost spolu bojovat o pozice, namísto aby hned od začátku proti nim ze strany týmu bylo postupováno tvrdě. Ostatně incidenty mezi oběma vozy jsme zaznamenali už v Kanadě, Ázerbajdžánu a Maďarsku. Szafnauer nyní připouští, že varování mělo přijít už dříve.
"Kdybychom reagovali dříve a měli jasně nastavená pravidla, možná by se nic podobného nestalo. Můžeme konstatovat, že jsme přišli o nějaké body, ale pořád to bylo v rovnováze s produkovanou show, dali jsme jim možnost na sebe útočit. Nelíbí se nám umělé řízení z boxové zídky. Všechno bylo uvedení v prohlášení po závodě, ale předtím, než provedeme nějaké rozhodnutí, musíme shromáždit informace a otevřeně o nich debatujeme. Změníme pravidla v oblasti povinností. To se stane. Pokud neexistuje žádný potenciál ke zlepšení situaci a zbývá pouze riskování, budeme muset přistoupit k sankcím," zdůraznil Szafnauer s tím, že každý další incident bude mít za následek penalizaci v podobě vynechání jednoho závodu.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.