Už toho bylo dost, řekli si lidé ve vedení Force Indie. Souboje jsou pěkná věc, ale nesmí přitom trpět tým a zbytečně přicházet o body. Po Grand Prix Belgie už se sáhlo k drastičtějšímu opatření a piloti budou muset zpytovat svědomí.
Začalo to v Kanadě, pokračovalo v Ázerbajdžánu a kdykoli se pak oba růžové vozy dostaly do těsné blízkosti, vznášel se ve vzduchu nějaký karambol. Ani v Maďarsku se oba piloti nechovali vzorně a vrchol všeho nastal v Belgii, kdy si nedali říci ani po varování v prvním kole. Po dalších devětadvaceti okruzích už došlo na nejhorší - Pérez ve sjezdu k Eau Rouge zavřel útočícího Ocona, ale nakonec na to doplatil především on sám.
"V budoucnu už nebudou mít možnost se spolu utkat. Nechali jsme je až doposud závodit a já jim to i říkal, ale také jsem jim sdělil, že jestli se bude opakovat incident jako v Baku, budeme řídit další závody z boxové zídky. Jakmile se dostaneme na hranici bezpečnosti a budeme vzájemně kolidovat, musíme to vzít do svých rukou. Nějaké vzájemné schůzky mezi nimi nic nevyřeší," prohlásil Otmar Szafnauer.
"Plně chápu Otmarovo rozhořčení, tím myslím o kolik bodů jsme dnes přišli. Byli jsme ve skvělé pozici... je to jen hloupý manévr, k němuž nebyl vůbec žádný důvod. Jak si můžeme získat šéfa zpět na svou stranu? Prostě tím, že prokážeme zlepšení. Pro Sergia Péreze je to horší, je mu už osmadvacet, sedm let závodí v F1, takže myslím, že by měl o svých rozhodnutích přemýšlet," prohlásil Ocon.
Francouzský pilot ale nesouhlasí tak docela se Szafnauerovým tvrzením, že vzájemná debata o vzniklé situaci nic nevyřeší. Ocon si naopak myslí, že osobní pohovor bude přínosný pro obě strany.
"Řeknu mu to naplno, nebudu se toho bát. Promluvím si s ním, pokud to budou muset být »chlapská slova«, tak to udělám," zdůraznil Ocon. A Pérez k tomu dodal: "Belgie byl jeden z našich nejpříhodnějších okruhů a my tu ztratili plno bodů. Ostatní se nám přibližují, takže bude opravdu důležité si udělat jasno."
Part 2 #NeverGiveUp #Checo11 pic.twitter.com/k5NMb4TLxM
— Sergio Pérez (@SChecoPerez) August 27, 2017Video: reakce Sergia Péreze
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.