Už toho bylo dost, řekli si lidé ve vedení Force Indie. Souboje jsou pěkná věc, ale nesmí přitom trpět tým a zbytečně přicházet o body. Po Grand Prix Belgie už se sáhlo k drastičtějšímu opatření a piloti budou muset zpytovat svědomí.
Začalo to v Kanadě, pokračovalo v Ázerbajdžánu a kdykoli se pak oba růžové vozy dostaly do těsné blízkosti, vznášel se ve vzduchu nějaký karambol. Ani v Maďarsku se oba piloti nechovali vzorně a vrchol všeho nastal v Belgii, kdy si nedali říci ani po varování v prvním kole. Po dalších devětadvaceti okruzích už došlo na nejhorší - Pérez ve sjezdu k Eau Rouge zavřel útočícího Ocona, ale nakonec na to doplatil především on sám.
"V budoucnu už nebudou mít možnost se spolu utkat. Nechali jsme je až doposud závodit a já jim to i říkal, ale také jsem jim sdělil, že jestli se bude opakovat incident jako v Baku, budeme řídit další závody z boxové zídky. Jakmile se dostaneme na hranici bezpečnosti a budeme vzájemně kolidovat, musíme to vzít do svých rukou. Nějaké vzájemné schůzky mezi nimi nic nevyřeší," prohlásil Otmar Szafnauer.
"Plně chápu Otmarovo rozhořčení, tím myslím o kolik bodů jsme dnes přišli. Byli jsme ve skvělé pozici... je to jen hloupý manévr, k němuž nebyl vůbec žádný důvod. Jak si můžeme získat šéfa zpět na svou stranu? Prostě tím, že prokážeme zlepšení. Pro Sergia Péreze je to horší, je mu už osmadvacet, sedm let závodí v F1, takže myslím, že by měl o svých rozhodnutích přemýšlet," prohlásil Ocon.
Francouzský pilot ale nesouhlasí tak docela se Szafnauerovým tvrzením, že vzájemná debata o vzniklé situaci nic nevyřeší. Ocon si naopak myslí, že osobní pohovor bude přínosný pro obě strany.
"Řeknu mu to naplno, nebudu se toho bát. Promluvím si s ním, pokud to budou muset být »chlapská slova«, tak to udělám," zdůraznil Ocon. A Pérez k tomu dodal: "Belgie byl jeden z našich nejpříhodnějších okruhů a my tu ztratili plno bodů. Ostatní se nám přibližují, takže bude opravdu důležité si udělat jasno."
Part 2 #NeverGiveUp #Checo11 pic.twitter.com/k5NMb4TLxM
— Sergio Pérez (@SChecoPerez) August 27, 2017Video: reakce Sergia Péreze
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.