Už toho bylo dost, řekli si lidé ve vedení Force Indie. Souboje jsou pěkná věc, ale nesmí přitom trpět tým a zbytečně přicházet o body. Po Grand Prix Belgie už se sáhlo k drastičtějšímu opatření a piloti budou muset zpytovat svědomí.
Začalo to v Kanadě, pokračovalo v Ázerbajdžánu a kdykoli se pak oba růžové vozy dostaly do těsné blízkosti, vznášel se ve vzduchu nějaký karambol. Ani v Maďarsku se oba piloti nechovali vzorně a vrchol všeho nastal v Belgii, kdy si nedali říci ani po varování v prvním kole. Po dalších devětadvaceti okruzích už došlo na nejhorší - Pérez ve sjezdu k Eau Rouge zavřel útočícího Ocona, ale nakonec na to doplatil především on sám.
"V budoucnu už nebudou mít možnost se spolu utkat. Nechali jsme je až doposud závodit a já jim to i říkal, ale také jsem jim sdělil, že jestli se bude opakovat incident jako v Baku, budeme řídit další závody z boxové zídky. Jakmile se dostaneme na hranici bezpečnosti a budeme vzájemně kolidovat, musíme to vzít do svých rukou. Nějaké vzájemné schůzky mezi nimi nic nevyřeší," prohlásil Otmar Szafnauer.
"Plně chápu Otmarovo rozhořčení, tím myslím o kolik bodů jsme dnes přišli. Byli jsme ve skvělé pozici... je to jen hloupý manévr, k němuž nebyl vůbec žádný důvod. Jak si můžeme získat šéfa zpět na svou stranu? Prostě tím, že prokážeme zlepšení. Pro Sergia Péreze je to horší, je mu už osmadvacet, sedm let závodí v F1, takže myslím, že by měl o svých rozhodnutích přemýšlet," prohlásil Ocon.
Francouzský pilot ale nesouhlasí tak docela se Szafnauerovým tvrzením, že vzájemná debata o vzniklé situaci nic nevyřeší. Ocon si naopak myslí, že osobní pohovor bude přínosný pro obě strany.
"Řeknu mu to naplno, nebudu se toho bát. Promluvím si s ním, pokud to budou muset být »chlapská slova«, tak to udělám," zdůraznil Ocon. A Pérez k tomu dodal: "Belgie byl jeden z našich nejpříhodnějších okruhů a my tu ztratili plno bodů. Ostatní se nám přibližují, takže bude opravdu důležité si udělat jasno."
Part 2 #NeverGiveUp #Checo11 pic.twitter.com/k5NMb4TLxM
— Sergio Pérez (@SChecoPerez) August 27, 2017Video: reakce Sergia Péreze
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.