Už toho bylo dost, řekli si lidé ve vedení Force Indie. Souboje jsou pěkná věc, ale nesmí přitom trpět tým a zbytečně přicházet o body. Po Grand Prix Belgie už se sáhlo k drastičtějšímu opatření a piloti budou muset zpytovat svědomí.
Začalo to v Kanadě, pokračovalo v Ázerbajdžánu a kdykoli se pak oba růžové vozy dostaly do těsné blízkosti, vznášel se ve vzduchu nějaký karambol. Ani v Maďarsku se oba piloti nechovali vzorně a vrchol všeho nastal v Belgii, kdy si nedali říci ani po varování v prvním kole. Po dalších devětadvaceti okruzích už došlo na nejhorší - Pérez ve sjezdu k Eau Rouge zavřel útočícího Ocona, ale nakonec na to doplatil především on sám.
"V budoucnu už nebudou mít možnost se spolu utkat. Nechali jsme je až doposud závodit a já jim to i říkal, ale také jsem jim sdělil, že jestli se bude opakovat incident jako v Baku, budeme řídit další závody z boxové zídky. Jakmile se dostaneme na hranici bezpečnosti a budeme vzájemně kolidovat, musíme to vzít do svých rukou. Nějaké vzájemné schůzky mezi nimi nic nevyřeší," prohlásil Otmar Szafnauer.
"Plně chápu Otmarovo rozhořčení, tím myslím o kolik bodů jsme dnes přišli. Byli jsme ve skvělé pozici... je to jen hloupý manévr, k němuž nebyl vůbec žádný důvod. Jak si můžeme získat šéfa zpět na svou stranu? Prostě tím, že prokážeme zlepšení. Pro Sergia Péreze je to horší, je mu už osmadvacet, sedm let závodí v F1, takže myslím, že by měl o svých rozhodnutích přemýšlet," prohlásil Ocon.
Francouzský pilot ale nesouhlasí tak docela se Szafnauerovým tvrzením, že vzájemná debata o vzniklé situaci nic nevyřeší. Ocon si naopak myslí, že osobní pohovor bude přínosný pro obě strany.
"Řeknu mu to naplno, nebudu se toho bát. Promluvím si s ním, pokud to budou muset být »chlapská slova«, tak to udělám," zdůraznil Ocon. A Pérez k tomu dodal: "Belgie byl jeden z našich nejpříhodnějších okruhů a my tu ztratili plno bodů. Ostatní se nám přibližují, takže bude opravdu důležité si udělat jasno."
Part 2 #NeverGiveUp #Checo11 pic.twitter.com/k5NMb4TLxM
— Sergio Pérez (@SChecoPerez) August 27, 2017Video: reakce Sergia Péreze
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.