Pokud se někdy hovořilo o pilotech, kteří spolu "nemohli bydlet ve stejném hotelu", okamžitě většinu z nás napadne spojení Prost - Senna. Ale existují i některé další případy, jako třeba dvojice Jones - Reutemann. A jak jsme na tom v současnosti?
Když se přetřásala přestupová politika, došlo i na eventualitu, že by se u Mercedesu sešli Lewis Hamilton a Sebastian Vettel. Zvláště když čtyřnásobný mistr světa neustále váhá s prodloužením kontraktu u Ferrari a Mercedes ještě nepotvrdil další smlouvu s Bottasem. Mít v týmu dva špičkové piloty a sedm titulů mistra světa, to už rozhodně není k zahození, zvláště když se právě mezi těmito dvěma rozhodne, zda vzájemný stav bude 5:3 ve prospěch Vettela nebo 4:4.
Jenže Hamilton, který strávil v týmu čtyři roky s Nico Rosbergem, s nímž neměl vysloveně napjatý, ale také nijak vřelý vztah, určitě nemá zájem na příchodu Vettela. Ostatně od událostí v Baku, třebaže se už značně uhladily, to předpokládá jen málokdo. Navíc Hamilton má ještě jeden argument.
"Je vysoce nepravděpodobné, že přijde do našeho týmu. Navíc se domnívám, že nechce být mým týmovým kolegou. Miluji závodění v jakékoli podobě na bojovat s nejlepšími piloty je vždycky nesmírně zábavné. Ale je zřejmé, že Vettel k Mercedesu nechce. Nebyl by tu v té pozici, jakou má ve svém týmu, podmínky za jakých tým pracuje, kdyby byl tady," vysvětluje svůj postoj Hamilton.
Nic není třeba měnitHamilton už podobnou situaci zažil v roce 2007, kdy byl v týmu Alonso. Napjatý vztah se tehdy pokoušel napravit i hlavní sponzor reklamou, která měla ukázat, že jak Alonso, tak Hamilton jsou sice soutěživí, ale kamarádi. Nakonec jejich řevnivost nebyla tak extrémní jako u Prosta a Senny, ale jejich cesty se po roce rozešly. V případě Bottase je Hamilton spokojen a nevidí žádný důvod, proč by jeho kontrakt neměl být prodloužen.
"Poslední závody jsou asi nejlepším příkladem, jak dobře náš tým funguje. Při vstupu do letošní sezóny jsem vlastně nemusel skoro nic měnit. Ale do týmu přišel nový element a funguje. Nevěřím, že nějaký šéf nebo jiná odpovědná osoba v týmu cítí nespokojenost se současnými výkony, takže marně hledám důvody, proč by se mělo něco měnit," pokračuje Hamilton.
"Pro mě vlastně nedošlo k žádnému rozdílu. A ani tento víkend na nic takového nebudu myslet. Dělal jsem to tak několik posledních let, není žádná jistota o dalším roce, teď se soustředím na závodní víkend, na trénink, na zítřek. Nechci tím svou mysl zatěžovat, když se budu soustředit na závod a samotnou jízdu a vše ostatní hodím za hlavu, nebudu vystaven takovému tlaku," připojuje se svým názorem Bottas.
U Vettela nic novéhoČtyřnásobný mistr světa už dříve prohlásil, že jeho rozhodnutí nesmí být uspěchané. Možná tak trochu i napíná veřejnost, aby celou událost trochu zdramatizoval. Každopádně se nechal slyšet, že o jeho rozhodnutí se veřejnost dozví nejdříve po dalším závodě na italské Monze.
"Nevím, kdy se vyjádřím ohledně své budoucnosti. Uvidíme. Novinka v určitou chvíli přijde. Ale zatím ne, žádná není na obzoru. Moje maximální soustředění nespočívá v tom se zabývat zprávami, ale závodem. A tak to bude i další víkend. Podobnou zprávu neočekávejte dříve než za dva týdny," odráží pilot Ferrari otázky ohledně jeho dalšího působení.
Padla také otázka, nakolik může jeho rozhodnutí ovlivnit skutečnost, že Kimi Räikkönen už smlouvu pro příští rok podepsal. Při otázce novináři použili příměr ke stupnici od nuly do deseti, kdy desítka představuje maximální možné ovlivnění.
"Nikdy neříkám 10. Asi bych měl říci 0, protože když se mě zeptáte, tak obvykle říkám »když bych měl pokračovat, nebudu mít s Kimim absolutně žádné problémy«. Pokud se něco o nějakém vlivu chcete dozvědět, musíte se zeptat Maurizia Arrivabeneho. Nechci tu diskutovat o Kimiho talentu nebo rychlosti. Je milé vidět, že tým umí ocenit co pro ně dělá za kulisami. Je to zcela přímá, bezproblémová práce. Každý, kdo ho zná, tak ví, že je ve svém chování otevřený. Dobře se k sobě hodíme," dodává Vettel.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.