Pokud se někdy hovořilo o pilotech, kteří spolu "nemohli bydlet ve stejném hotelu", okamžitě většinu z nás napadne spojení Prost - Senna. Ale existují i některé další případy, jako třeba dvojice Jones - Reutemann. A jak jsme na tom v současnosti?
Když se přetřásala přestupová politika, došlo i na eventualitu, že by se u Mercedesu sešli Lewis Hamilton a Sebastian Vettel. Zvláště když čtyřnásobný mistr světa neustále váhá s prodloužením kontraktu u Ferrari a Mercedes ještě nepotvrdil další smlouvu s Bottasem. Mít v týmu dva špičkové piloty a sedm titulů mistra světa, to už rozhodně není k zahození, zvláště když se právě mezi těmito dvěma rozhodne, zda vzájemný stav bude 5:3 ve prospěch Vettela nebo 4:4.
Jenže Hamilton, který strávil v týmu čtyři roky s Nico Rosbergem, s nímž neměl vysloveně napjatý, ale také nijak vřelý vztah, určitě nemá zájem na příchodu Vettela. Ostatně od událostí v Baku, třebaže se už značně uhladily, to předpokládá jen málokdo. Navíc Hamilton má ještě jeden argument.
"Je vysoce nepravděpodobné, že přijde do našeho týmu. Navíc se domnívám, že nechce být mým týmovým kolegou. Miluji závodění v jakékoli podobě na bojovat s nejlepšími piloty je vždycky nesmírně zábavné. Ale je zřejmé, že Vettel k Mercedesu nechce. Nebyl by tu v té pozici, jakou má ve svém týmu, podmínky za jakých tým pracuje, kdyby byl tady," vysvětluje svůj postoj Hamilton.
Nic není třeba měnitHamilton už podobnou situaci zažil v roce 2007, kdy byl v týmu Alonso. Napjatý vztah se tehdy pokoušel napravit i hlavní sponzor reklamou, která měla ukázat, že jak Alonso, tak Hamilton jsou sice soutěživí, ale kamarádi. Nakonec jejich řevnivost nebyla tak extrémní jako u Prosta a Senny, ale jejich cesty se po roce rozešly. V případě Bottase je Hamilton spokojen a nevidí žádný důvod, proč by jeho kontrakt neměl být prodloužen.
"Poslední závody jsou asi nejlepším příkladem, jak dobře náš tým funguje. Při vstupu do letošní sezóny jsem vlastně nemusel skoro nic měnit. Ale do týmu přišel nový element a funguje. Nevěřím, že nějaký šéf nebo jiná odpovědná osoba v týmu cítí nespokojenost se současnými výkony, takže marně hledám důvody, proč by se mělo něco měnit," pokračuje Hamilton.
"Pro mě vlastně nedošlo k žádnému rozdílu. A ani tento víkend na nic takového nebudu myslet. Dělal jsem to tak několik posledních let, není žádná jistota o dalším roce, teď se soustředím na závodní víkend, na trénink, na zítřek. Nechci tím svou mysl zatěžovat, když se budu soustředit na závod a samotnou jízdu a vše ostatní hodím za hlavu, nebudu vystaven takovému tlaku," připojuje se svým názorem Bottas.
U Vettela nic novéhoČtyřnásobný mistr světa už dříve prohlásil, že jeho rozhodnutí nesmí být uspěchané. Možná tak trochu i napíná veřejnost, aby celou událost trochu zdramatizoval. Každopádně se nechal slyšet, že o jeho rozhodnutí se veřejnost dozví nejdříve po dalším závodě na italské Monze.
"Nevím, kdy se vyjádřím ohledně své budoucnosti. Uvidíme. Novinka v určitou chvíli přijde. Ale zatím ne, žádná není na obzoru. Moje maximální soustředění nespočívá v tom se zabývat zprávami, ale závodem. A tak to bude i další víkend. Podobnou zprávu neočekávejte dříve než za dva týdny," odráží pilot Ferrari otázky ohledně jeho dalšího působení.
Padla také otázka, nakolik může jeho rozhodnutí ovlivnit skutečnost, že Kimi Räikkönen už smlouvu pro příští rok podepsal. Při otázce novináři použili příměr ke stupnici od nuly do deseti, kdy desítka představuje maximální možné ovlivnění.
"Nikdy neříkám 10. Asi bych měl říci 0, protože když se mě zeptáte, tak obvykle říkám »když bych měl pokračovat, nebudu mít s Kimim absolutně žádné problémy«. Pokud se něco o nějakém vlivu chcete dozvědět, musíte se zeptat Maurizia Arrivabeneho. Nechci tu diskutovat o Kimiho talentu nebo rychlosti. Je milé vidět, že tým umí ocenit co pro ně dělá za kulisami. Je to zcela přímá, bezproblémová práce. Každý, kdo ho zná, tak ví, že je ve svém chování otevřený. Dobře se k sobě hodíme," dodává Vettel.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.