Pokud se někdy hovořilo o pilotech, kteří spolu "nemohli bydlet ve stejném hotelu", okamžitě většinu z nás napadne spojení Prost - Senna. Ale existují i některé další případy, jako třeba dvojice Jones - Reutemann. A jak jsme na tom v současnosti?
Když se přetřásala přestupová politika, došlo i na eventualitu, že by se u Mercedesu sešli Lewis Hamilton a Sebastian Vettel. Zvláště když čtyřnásobný mistr světa neustále váhá s prodloužením kontraktu u Ferrari a Mercedes ještě nepotvrdil další smlouvu s Bottasem. Mít v týmu dva špičkové piloty a sedm titulů mistra světa, to už rozhodně není k zahození, zvláště když se právě mezi těmito dvěma rozhodne, zda vzájemný stav bude 5:3 ve prospěch Vettela nebo 4:4.
Jenže Hamilton, který strávil v týmu čtyři roky s Nico Rosbergem, s nímž neměl vysloveně napjatý, ale také nijak vřelý vztah, určitě nemá zájem na příchodu Vettela. Ostatně od událostí v Baku, třebaže se už značně uhladily, to předpokládá jen málokdo. Navíc Hamilton má ještě jeden argument.
"Je vysoce nepravděpodobné, že přijde do našeho týmu. Navíc se domnívám, že nechce být mým týmovým kolegou. Miluji závodění v jakékoli podobě na bojovat s nejlepšími piloty je vždycky nesmírně zábavné. Ale je zřejmé, že Vettel k Mercedesu nechce. Nebyl by tu v té pozici, jakou má ve svém týmu, podmínky za jakých tým pracuje, kdyby byl tady," vysvětluje svůj postoj Hamilton.
Nic není třeba měnitHamilton už podobnou situaci zažil v roce 2007, kdy byl v týmu Alonso. Napjatý vztah se tehdy pokoušel napravit i hlavní sponzor reklamou, která měla ukázat, že jak Alonso, tak Hamilton jsou sice soutěživí, ale kamarádi. Nakonec jejich řevnivost nebyla tak extrémní jako u Prosta a Senny, ale jejich cesty se po roce rozešly. V případě Bottase je Hamilton spokojen a nevidí žádný důvod, proč by jeho kontrakt neměl být prodloužen.
"Poslední závody jsou asi nejlepším příkladem, jak dobře náš tým funguje. Při vstupu do letošní sezóny jsem vlastně nemusel skoro nic měnit. Ale do týmu přišel nový element a funguje. Nevěřím, že nějaký šéf nebo jiná odpovědná osoba v týmu cítí nespokojenost se současnými výkony, takže marně hledám důvody, proč by se mělo něco měnit," pokračuje Hamilton.
"Pro mě vlastně nedošlo k žádnému rozdílu. A ani tento víkend na nic takového nebudu myslet. Dělal jsem to tak několik posledních let, není žádná jistota o dalším roce, teď se soustředím na závodní víkend, na trénink, na zítřek. Nechci tím svou mysl zatěžovat, když se budu soustředit na závod a samotnou jízdu a vše ostatní hodím za hlavu, nebudu vystaven takovému tlaku," připojuje se svým názorem Bottas.
U Vettela nic novéhoČtyřnásobný mistr světa už dříve prohlásil, že jeho rozhodnutí nesmí být uspěchané. Možná tak trochu i napíná veřejnost, aby celou událost trochu zdramatizoval. Každopádně se nechal slyšet, že o jeho rozhodnutí se veřejnost dozví nejdříve po dalším závodě na italské Monze.
"Nevím, kdy se vyjádřím ohledně své budoucnosti. Uvidíme. Novinka v určitou chvíli přijde. Ale zatím ne, žádná není na obzoru. Moje maximální soustředění nespočívá v tom se zabývat zprávami, ale závodem. A tak to bude i další víkend. Podobnou zprávu neočekávejte dříve než za dva týdny," odráží pilot Ferrari otázky ohledně jeho dalšího působení.
Padla také otázka, nakolik může jeho rozhodnutí ovlivnit skutečnost, že Kimi Räikkönen už smlouvu pro příští rok podepsal. Při otázce novináři použili příměr ke stupnici od nuly do deseti, kdy desítka představuje maximální možné ovlivnění.
"Nikdy neříkám 10. Asi bych měl říci 0, protože když se mě zeptáte, tak obvykle říkám »když bych měl pokračovat, nebudu mít s Kimim absolutně žádné problémy«. Pokud se něco o nějakém vlivu chcete dozvědět, musíte se zeptat Maurizia Arrivabeneho. Nechci tu diskutovat o Kimiho talentu nebo rychlosti. Je milé vidět, že tým umí ocenit co pro ně dělá za kulisami. Je to zcela přímá, bezproblémová práce. Každý, kdo ho zná, tak ví, že je ve svém chování otevřený. Dobře se k sobě hodíme," dodává Vettel.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.