Finský pilot strávil v F1 patnáct sezón, respektive letošní je jeho patnáctá. Po tříleté pauze bylo dost těch, kteří mu předpovídali nepříliš úspěšný návrat, ale Iceman dokázal vyhrát dva závody. Pro někoho je to příliš málo, Kimi Räikkönen se ale cítí silný v kramflecích.
Svůj jediný titul získal Kimi-Matias Räikkönen v roce 2007, poslední vítězství dobyl v Austrálii 2013. Existuje dost těch, kteří ho každým rokem odepisují a domnívají se, že je pro Formuli 1 starý a jeho zenit je dávno za obzorem. Jenže navzdory takovým názorům se Kimi objevil v kokpitu Ferrari i letos a dost lidí bylo asi překvapeno, když na začátku tohoto týdne italský tým potvrdil další prodloužení smlouvy s finským exmistrem.
Objevily se dotazy, proč si Ferrari nevybralo některého ze svých nadějných mladíků. Räikkönen prohlásil, že pokud by nebyl přesvědčen, že je schopen vyhrávat nejen závody, ale i bojovat o titul, nikdy by novou smlouvu nepodepsal. Je odhodlán použít veškeré znalosti a schopnosti, aby se udržel vpředu, jakmile pozná, že toho není schopen, dá Formuli 1 definitivně vale.
"Jde čistě o závodění. Zbytek je o ničem. Pořád si ho umím užívat, to bych rád zdůraznil. Když budu mít pocit, že už nejsem dostatečně rychlý a také nebudu na trati šťastný, tak tu nemusím být. Takže tu zůstávám, protože jsem schopen bojovat v závodech o vítězství a usilovat o titul mistra světa. Když tohle pomine, budu ten první, kdo půjde dělat něco jiného," vysvětluje Räikkönen.
Je tu také poznámka další značné skupiny, že pro Ferrari je Räikkönen ideálním partnerem pro Sebastiana Vettela, protože ti dva spolu dobře vycházejí a spolupracují. Kimi ale prohlašuje, že si není vědom toho, že by podpis smlouvy byl něčím podobným podmíněn, vlastně nepřipouští, že by k tomu došlo na základě nějakých specifických požadavků.
"Na to se zeptejte týmu. Upřímně, jediná věc, o kterou jsem se zajímal, bylo zůstat u Ferrari i příští rok. Nestaral jsem se o tom, co si ostatní myslí. Stáj to cítí podobně. Takže se na to zeptejte jich, jaké jsou důvody, co já vám k tomu mohu říci?" odráží dohady Räikkönen.
Pokud se vrátíme k týmové spolupráci Räikkönena s Vettelem - Fin upřímně doufá, že jeho německý kolega také potvrdí setrvání u Ferrari. Jak známo, Vettelova smlouva vyprší na konci této sezóny a Sebastian zatím s jejím prodloužením vyčkává, což pochopitelně přináší další spoustu dohadů a spekulací.
"Naše spolupráce je velice dobrá, stejně jako s celým týmem. Je to dobrý způsob, ale já tu nejsem od toho, abych tuto stránku hodnotil. Co se v této oblasti může stát, to opravdu netuším. Jenom věřím, že všechno zůstane stejné jako doposud," vyjádřil se Räikkönen.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.