Finský pilot strávil v F1 patnáct sezón, respektive letošní je jeho patnáctá. Po tříleté pauze bylo dost těch, kteří mu předpovídali nepříliš úspěšný návrat, ale Iceman dokázal vyhrát dva závody. Pro někoho je to příliš málo, Kimi Räikkönen se ale cítí silný v kramflecích.
Svůj jediný titul získal Kimi-Matias Räikkönen v roce 2007, poslední vítězství dobyl v Austrálii 2013. Existuje dost těch, kteří ho každým rokem odepisují a domnívají se, že je pro Formuli 1 starý a jeho zenit je dávno za obzorem. Jenže navzdory takovým názorům se Kimi objevil v kokpitu Ferrari i letos a dost lidí bylo asi překvapeno, když na začátku tohoto týdne italský tým potvrdil další prodloužení smlouvy s finským exmistrem.
Objevily se dotazy, proč si Ferrari nevybralo některého ze svých nadějných mladíků. Räikkönen prohlásil, že pokud by nebyl přesvědčen, že je schopen vyhrávat nejen závody, ale i bojovat o titul, nikdy by novou smlouvu nepodepsal. Je odhodlán použít veškeré znalosti a schopnosti, aby se udržel vpředu, jakmile pozná, že toho není schopen, dá Formuli 1 definitivně vale.
"Jde čistě o závodění. Zbytek je o ničem. Pořád si ho umím užívat, to bych rád zdůraznil. Když budu mít pocit, že už nejsem dostatečně rychlý a také nebudu na trati šťastný, tak tu nemusím být. Takže tu zůstávám, protože jsem schopen bojovat v závodech o vítězství a usilovat o titul mistra světa. Když tohle pomine, budu ten první, kdo půjde dělat něco jiného," vysvětluje Räikkönen.
Je tu také poznámka další značné skupiny, že pro Ferrari je Räikkönen ideálním partnerem pro Sebastiana Vettela, protože ti dva spolu dobře vycházejí a spolupracují. Kimi ale prohlašuje, že si není vědom toho, že by podpis smlouvy byl něčím podobným podmíněn, vlastně nepřipouští, že by k tomu došlo na základě nějakých specifických požadavků.
"Na to se zeptejte týmu. Upřímně, jediná věc, o kterou jsem se zajímal, bylo zůstat u Ferrari i příští rok. Nestaral jsem se o tom, co si ostatní myslí. Stáj to cítí podobně. Takže se na to zeptejte jich, jaké jsou důvody, co já vám k tomu mohu říci?" odráží dohady Räikkönen.
Pokud se vrátíme k týmové spolupráci Räikkönena s Vettelem - Fin upřímně doufá, že jeho německý kolega také potvrdí setrvání u Ferrari. Jak známo, Vettelova smlouva vyprší na konci této sezóny a Sebastian zatím s jejím prodloužením vyčkává, což pochopitelně přináší další spoustu dohadů a spekulací.
"Naše spolupráce je velice dobrá, stejně jako s celým týmem. Je to dobrý způsob, ale já tu nejsem od toho, abych tuto stránku hodnotil. Co se v této oblasti může stát, to opravdu netuším. Jenom věřím, že všechno zůstane stejné jako doposud," vyjádřil se Räikkönen.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.