Finský pilot strávil v F1 patnáct sezón, respektive letošní je jeho patnáctá. Po tříleté pauze bylo dost těch, kteří mu předpovídali nepříliš úspěšný návrat, ale Iceman dokázal vyhrát dva závody. Pro někoho je to příliš málo, Kimi Räikkönen se ale cítí silný v kramflecích.
Svůj jediný titul získal Kimi-Matias Räikkönen v roce 2007, poslední vítězství dobyl v Austrálii 2013. Existuje dost těch, kteří ho každým rokem odepisují a domnívají se, že je pro Formuli 1 starý a jeho zenit je dávno za obzorem. Jenže navzdory takovým názorům se Kimi objevil v kokpitu Ferrari i letos a dost lidí bylo asi překvapeno, když na začátku tohoto týdne italský tým potvrdil další prodloužení smlouvy s finským exmistrem.
Objevily se dotazy, proč si Ferrari nevybralo některého ze svých nadějných mladíků. Räikkönen prohlásil, že pokud by nebyl přesvědčen, že je schopen vyhrávat nejen závody, ale i bojovat o titul, nikdy by novou smlouvu nepodepsal. Je odhodlán použít veškeré znalosti a schopnosti, aby se udržel vpředu, jakmile pozná, že toho není schopen, dá Formuli 1 definitivně vale.
"Jde čistě o závodění. Zbytek je o ničem. Pořád si ho umím užívat, to bych rád zdůraznil. Když budu mít pocit, že už nejsem dostatečně rychlý a také nebudu na trati šťastný, tak tu nemusím být. Takže tu zůstávám, protože jsem schopen bojovat v závodech o vítězství a usilovat o titul mistra světa. Když tohle pomine, budu ten první, kdo půjde dělat něco jiného," vysvětluje Räikkönen.
Je tu také poznámka další značné skupiny, že pro Ferrari je Räikkönen ideálním partnerem pro Sebastiana Vettela, protože ti dva spolu dobře vycházejí a spolupracují. Kimi ale prohlašuje, že si není vědom toho, že by podpis smlouvy byl něčím podobným podmíněn, vlastně nepřipouští, že by k tomu došlo na základě nějakých specifických požadavků.
"Na to se zeptejte týmu. Upřímně, jediná věc, o kterou jsem se zajímal, bylo zůstat u Ferrari i příští rok. Nestaral jsem se o tom, co si ostatní myslí. Stáj to cítí podobně. Takže se na to zeptejte jich, jaké jsou důvody, co já vám k tomu mohu říci?" odráží dohady Räikkönen.
Pokud se vrátíme k týmové spolupráci Räikkönena s Vettelem - Fin upřímně doufá, že jeho německý kolega také potvrdí setrvání u Ferrari. Jak známo, Vettelova smlouva vyprší na konci této sezóny a Sebastian zatím s jejím prodloužením vyčkává, což pochopitelně přináší další spoustu dohadů a spekulací.
"Naše spolupráce je velice dobrá, stejně jako s celým týmem. Je to dobrý způsob, ale já tu nejsem od toho, abych tuto stránku hodnotil. Co se v této oblasti může stát, to opravdu netuším. Jenom věřím, že všechno zůstane stejné jako doposud," vyjádřil se Räikkönen.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.