Pro mnohé bylo překvapením náhlé odstoupení brazilského pilota těsně před kvalifikací v Grand Prix Maďarska, proto se vyrojily dohady, že by mohlo jít o vleklejší potíže, které nedovolí Massovi pokračovat v sezóně.
Jak se ukázalo, "zaručené zprávy" nemají dlouhého života. Šestatřicetiletý Brazilec se v trénincích Grand Prix Maďarska necítil nejlépe, jeho jízdní projev byl citelně poznamenán problémy v podobě slabosti a lehkých závratí, takže po dvojím vyšetření v lékařském centru na trati a poté v nemocnici před kvalifikací odstoupil. Místo něj do kokpitu usedl rezervní pilot Paul di Resta. Massa vynechal i následující testovací program a odletěl domů, aby se dostatečně zotavil.
Massa se ale v žádném případě necítí odepsaný, dle vlastních slov jenom nechtěl šířeji komentovat různé dohady. Zdůraznil, že závod vynechal pouze kvůli náročnému okruhu, ale dle vlastních slov se přes léto věnoval nejen odpočinku, ale i důkladné fyzické přípravě, takže mohl týmu sdělit, že je v plné síle připraven opět usednout do kokpitu pro belgickou Grand Prix. Některé názory, že ho zmáhá zdlouhavé a nepříjemné vyšetřování problémů uvnitř ucha, rozhodně vyvrátil s tím, že lékaři nenašli žádný důvod, proč by neměl být v pořádku.
Aby mohl Brazilec ve Spa-Francorchamps startovat, musel absolvovat povinnou lékařskou prohlídku jako standardní proceduru poté, co vynechal předchozí závod. Proběhla dnešního dne krátce po poledni v paddocku belgické Grand Prix. Tým však každopádně myslí na zadní kolečka, pokud by byl Massa opět stižen problémy jako v Maďarsku v pátečním tréninku, bude pro tento případ znovu připraven Paul di Resta.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.