Nejen double pro Ferrari, mimochodem třiasedmdesátileté v historii týmu, zaměstnávalo jeho čelní funkcionáře a novináře. Objevila se totiž zpráva, že o jezdecké sestavě pro rok 2018 už je rozhodnuto.
Jestliže takovou zprávu uvede italský tisk, je třeba být na pozoru, protože tamní média se ráda pohybují v oblasti spekulací. Navíc Sebastian Vettel v minulých dnech prohlásil, že s podpisem smlouvy zatím nepospíchá. Další "zaručená" zpráva tvrdí, že podmínkou Vettelova setrvání je rezignace jeho týmového kolegy, což by ovšem po maďarské Grand Prix vůbec nedávalo smysl. Nejspíš je to případ typické novinářské "kachny", snažící se vytlouci z dané situace nějakou senzaci, protože se všeobecně tvrdí přesně pravý opak - že Vettel své další setrvání u Ferrari podmiňuje přítomností Räikkönena. Prezident Ferrari Sergio Marchionne navíc v areálu Hungaroringu hodil další udičku směrem k zástupcům tisku.
"Je z více než padesáti procent pravděpodobné, že oba piloti v týmu zůstanou. Společně jsou úžasní, takže by bylo velkým rizikem tuto hru nyní ukončit. Uvidíme, jestli se nám náš záměr pro rok 2018 podaří. Myslím, že by oba rádi zůstali. Konečný verdikt bychom měli být schopni oznámit našim pilotům na Monze. Slyšel jsem, že se to Maurizio Arrivabene chystá udělat. Žádné naplánování neexistuje, vždyť je teprve jedenáctý závod z dvaceti. Nic dosud není podepsáno, ale s piloty komunikujeme a dohoda může být na dosah," oznámil v Maďarsku Marchionne.
Prezident Ferrari stejně jako šéf týmu Maurizio Arrivabene ovšem především oslavovali přínos Kimi Räikkönena ve včerejším závodě z hlediska týmu, kdy finský pilot prakticky tři čtvrtiny závodu kryl záda Vettelovi, když kvůli zdržení di Restou svého kolegu nepředstihl při zastávce v boxech.
"Byl jedním slovem skvělý. Maranello je jednotný tým, všichni pracujeme společně. Je potřeba si uvědomit, že Kimi Räikkönen je doposud posledním šampionem na Ferrari, což dnes jednoznačně prokázal. Jenom mistr jako on dokáže bránit svého týmového kolegu jako udatný Viking, bez triků a podrazů," rozplýval se většinou odměřený Marchionne.
Jenže "zvěsti" se netýkají jenom Ferrari - objevily už se první zprávy, které naznačují možnost podpisu předběžné smlouvy Vettela s Mercedesem. Když byl Marchionne na tuto eventualitu dotázán, reagoval prezident italského týmu poměrně lhostejně. "Pokud nebude chtít zůstat, budeme hledat jiné řešení. Život půjde dál, protože jde o Ferrari. Ale když se na Sebastiana podívám, pak už je v mnoha ohledech daleko více italský než mnozí z nás! Pokud bude chtít zůstat, jenom to uvítáme. V případě Kimiho jsme si ještě více jistí, že by zůstal rád... Doufáme, že se vše brzy potvrdí!"
Když už jsme u těch zvěstí, nemálo novinářů se zabývá eventualitou, že by do Maranella zamířil trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton, nebo že je minimálně v centru zájmu italského týmu. Jeho kontrakt u Mercedesu vyprší po sezóně 2018 a pokud budeme brát za bernou minci Lewisovy výroky, že by ještě nějakých pět šest let rád jezdil, nemusí se jednat o příliš velkou utopii. Nebo snad ano?
"Kdyby zakončil svou kariéru u Ferrari, bylo by to privilegium, ale v současné době tak daleko ohledně Lewise vůbec neuvažujeme. Nechci hovořit o daleké budoucnosti. Momentálně máme v týmu dva skvělé piloty a nemíním se zabývat nějakými alternativami," okomentoval další ze spekulací Marchionne.
Podobné zprávy Formuli 1 vždy doprovázely a v době obrovského rozmachu sociálních sítí a technologie jenom jejich počet naroste. To ovšem neznamená, že každá informace je tou zaručenou a pravou. Na tu konečnou pravdu si nejspíš opravdu budeme musel počkat až na začátek září do italské Monzy, kde většinou ona "burza pilotů" na příští rok probíhá.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.