Nejen double pro Ferrari, mimochodem třiasedmdesátileté v historii týmu, zaměstnávalo jeho čelní funkcionáře a novináře. Objevila se totiž zpráva, že o jezdecké sestavě pro rok 2018 už je rozhodnuto.
Jestliže takovou zprávu uvede italský tisk, je třeba být na pozoru, protože tamní média se ráda pohybují v oblasti spekulací. Navíc Sebastian Vettel v minulých dnech prohlásil, že s podpisem smlouvy zatím nepospíchá. Další "zaručená" zpráva tvrdí, že podmínkou Vettelova setrvání je rezignace jeho týmového kolegy, což by ovšem po maďarské Grand Prix vůbec nedávalo smysl. Nejspíš je to případ typické novinářské "kachny", snažící se vytlouci z dané situace nějakou senzaci, protože se všeobecně tvrdí přesně pravý opak - že Vettel své další setrvání u Ferrari podmiňuje přítomností Räikkönena. Prezident Ferrari Sergio Marchionne navíc v areálu Hungaroringu hodil další udičku směrem k zástupcům tisku.
"Je z více než padesáti procent pravděpodobné, že oba piloti v týmu zůstanou. Společně jsou úžasní, takže by bylo velkým rizikem tuto hru nyní ukončit. Uvidíme, jestli se nám náš záměr pro rok 2018 podaří. Myslím, že by oba rádi zůstali. Konečný verdikt bychom měli být schopni oznámit našim pilotům na Monze. Slyšel jsem, že se to Maurizio Arrivabene chystá udělat. Žádné naplánování neexistuje, vždyť je teprve jedenáctý závod z dvaceti. Nic dosud není podepsáno, ale s piloty komunikujeme a dohoda může být na dosah," oznámil v Maďarsku Marchionne.
Prezident Ferrari stejně jako šéf týmu Maurizio Arrivabene ovšem především oslavovali přínos Kimi Räikkönena ve včerejším závodě z hlediska týmu, kdy finský pilot prakticky tři čtvrtiny závodu kryl záda Vettelovi, když kvůli zdržení di Restou svého kolegu nepředstihl při zastávce v boxech.
"Byl jedním slovem skvělý. Maranello je jednotný tým, všichni pracujeme společně. Je potřeba si uvědomit, že Kimi Räikkönen je doposud posledním šampionem na Ferrari, což dnes jednoznačně prokázal. Jenom mistr jako on dokáže bránit svého týmového kolegu jako udatný Viking, bez triků a podrazů," rozplýval se většinou odměřený Marchionne.
Jenže "zvěsti" se netýkají jenom Ferrari - objevily už se první zprávy, které naznačují možnost podpisu předběžné smlouvy Vettela s Mercedesem. Když byl Marchionne na tuto eventualitu dotázán, reagoval prezident italského týmu poměrně lhostejně. "Pokud nebude chtít zůstat, budeme hledat jiné řešení. Život půjde dál, protože jde o Ferrari. Ale když se na Sebastiana podívám, pak už je v mnoha ohledech daleko více italský než mnozí z nás! Pokud bude chtít zůstat, jenom to uvítáme. V případě Kimiho jsme si ještě více jistí, že by zůstal rád... Doufáme, že se vše brzy potvrdí!"
Když už jsme u těch zvěstí, nemálo novinářů se zabývá eventualitou, že by do Maranella zamířil trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton, nebo že je minimálně v centru zájmu italského týmu. Jeho kontrakt u Mercedesu vyprší po sezóně 2018 a pokud budeme brát za bernou minci Lewisovy výroky, že by ještě nějakých pět šest let rád jezdil, nemusí se jednat o příliš velkou utopii. Nebo snad ano?
"Kdyby zakončil svou kariéru u Ferrari, bylo by to privilegium, ale v současné době tak daleko ohledně Lewise vůbec neuvažujeme. Nechci hovořit o daleké budoucnosti. Momentálně máme v týmu dva skvělé piloty a nemíním se zabývat nějakými alternativami," okomentoval další ze spekulací Marchionne.
Podobné zprávy Formuli 1 vždy doprovázely a v době obrovského rozmachu sociálních sítí a technologie jenom jejich počet naroste. To ovšem neznamená, že každá informace je tou zaručenou a pravou. Na tu konečnou pravdu si nejspíš opravdu budeme musel počkat až na začátek září do italské Monzy, kde většinou ona "burza pilotů" na příští rok probíhá.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.