Nejen double pro Ferrari, mimochodem třiasedmdesátileté v historii týmu, zaměstnávalo jeho čelní funkcionáře a novináře. Objevila se totiž zpráva, že o jezdecké sestavě pro rok 2018 už je rozhodnuto.
Jestliže takovou zprávu uvede italský tisk, je třeba být na pozoru, protože tamní média se ráda pohybují v oblasti spekulací. Navíc Sebastian Vettel v minulých dnech prohlásil, že s podpisem smlouvy zatím nepospíchá. Další "zaručená" zpráva tvrdí, že podmínkou Vettelova setrvání je rezignace jeho týmového kolegy, což by ovšem po maďarské Grand Prix vůbec nedávalo smysl. Nejspíš je to případ typické novinářské "kachny", snažící se vytlouci z dané situace nějakou senzaci, protože se všeobecně tvrdí přesně pravý opak - že Vettel své další setrvání u Ferrari podmiňuje přítomností Räikkönena. Prezident Ferrari Sergio Marchionne navíc v areálu Hungaroringu hodil další udičku směrem k zástupcům tisku.
"Je z více než padesáti procent pravděpodobné, že oba piloti v týmu zůstanou. Společně jsou úžasní, takže by bylo velkým rizikem tuto hru nyní ukončit. Uvidíme, jestli se nám náš záměr pro rok 2018 podaří. Myslím, že by oba rádi zůstali. Konečný verdikt bychom měli být schopni oznámit našim pilotům na Monze. Slyšel jsem, že se to Maurizio Arrivabene chystá udělat. Žádné naplánování neexistuje, vždyť je teprve jedenáctý závod z dvaceti. Nic dosud není podepsáno, ale s piloty komunikujeme a dohoda může být na dosah," oznámil v Maďarsku Marchionne.
Prezident Ferrari stejně jako šéf týmu Maurizio Arrivabene ovšem především oslavovali přínos Kimi Räikkönena ve včerejším závodě z hlediska týmu, kdy finský pilot prakticky tři čtvrtiny závodu kryl záda Vettelovi, když kvůli zdržení di Restou svého kolegu nepředstihl při zastávce v boxech.
"Byl jedním slovem skvělý. Maranello je jednotný tým, všichni pracujeme společně. Je potřeba si uvědomit, že Kimi Räikkönen je doposud posledním šampionem na Ferrari, což dnes jednoznačně prokázal. Jenom mistr jako on dokáže bránit svého týmového kolegu jako udatný Viking, bez triků a podrazů," rozplýval se většinou odměřený Marchionne.
Jenže "zvěsti" se netýkají jenom Ferrari - objevily už se první zprávy, které naznačují možnost podpisu předběžné smlouvy Vettela s Mercedesem. Když byl Marchionne na tuto eventualitu dotázán, reagoval prezident italského týmu poměrně lhostejně. "Pokud nebude chtít zůstat, budeme hledat jiné řešení. Život půjde dál, protože jde o Ferrari. Ale když se na Sebastiana podívám, pak už je v mnoha ohledech daleko více italský než mnozí z nás! Pokud bude chtít zůstat, jenom to uvítáme. V případě Kimiho jsme si ještě více jistí, že by zůstal rád... Doufáme, že se vše brzy potvrdí!"
Když už jsme u těch zvěstí, nemálo novinářů se zabývá eventualitou, že by do Maranella zamířil trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton, nebo že je minimálně v centru zájmu italského týmu. Jeho kontrakt u Mercedesu vyprší po sezóně 2018 a pokud budeme brát za bernou minci Lewisovy výroky, že by ještě nějakých pět šest let rád jezdil, nemusí se jednat o příliš velkou utopii. Nebo snad ano?
"Kdyby zakončil svou kariéru u Ferrari, bylo by to privilegium, ale v současné době tak daleko ohledně Lewise vůbec neuvažujeme. Nechci hovořit o daleké budoucnosti. Momentálně máme v týmu dva skvělé piloty a nemíním se zabývat nějakými alternativami," okomentoval další ze spekulací Marchionne.
Podobné zprávy Formuli 1 vždy doprovázely a v době obrovského rozmachu sociálních sítí a technologie jenom jejich počet naroste. To ovšem neznamená, že každá informace je tou zaručenou a pravou. Na tu konečnou pravdu si nejspíš opravdu budeme musel počkat až na začátek září do italské Monzy, kde většinou ona "burza pilotů" na příští rok probíhá.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.