Úpravy ohledně paliva proběhly v letošním roce už jednou, konkrétně před Grand Prix Ázerbajdžánu. Nyní FIA zveřejnila další informace, platné od maďarského závodu plus výhledy na rok 2018.
Automobilová federace už na počátku sezóny 2017 upozornila týmy, že není možné používat oleje jako palivo. Poté vydala další varování, že není přípustné spalovat olej místo benzínu - naposledy se tak stalo před Grand Prix Ázerbájdžánu, dle našich informací zejména kvůli Ferrari.
Počínaje tímto závodem bylo dohodnuto, že podobné triky budou označeny jako prohřešek proti pravidlům. Před zavedením přísnějších pravidel od roku 2018 existuje mezidobí, ve kterém se FIA snaží, aby zamezila případným fíglům, kterými by se kdokoli pokoušel dané nařízení obejít.
Proto ve své nejnovější technické směrnici připomíná, že limit spotřeby oleje bude u pohonných jednotek nasazených od Velké ceny Itálie činit 0,9 litru na 100 km, protože s původně zamýšleným množstvím 0,6 l/100 km by si údajně někteří výrobci zatím neporadili.
"Akceptujeme, že některé týmy mohou mít určitě problémy přijetím hranice 0,6 litru / 100 km pro tuto sezónu, nicméně tolerance se připouští u všech hnacích jednotek, které jsou v současné době v provozu.
Zdůrazňujeme, že při spotřebě oleje jakoukoliv částí spalovacího motoru nad 0,9 litrů / 100 km bude tato pohonná jednotka označena za neregulérní a bude vyšetřována pro porušení technických předpisů. Nadále budeme sledovat obsah oleje v palivu, provádět fyzické kontroly a/nebo měření v pravidelných intervalech," praví se dále v materiálu FIA.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.