Úpravy ohledně paliva proběhly v letošním roce už jednou, konkrétně před Grand Prix Ázerbajdžánu. Nyní FIA zveřejnila další informace, platné od maďarského závodu plus výhledy na rok 2018.
Automobilová federace už na počátku sezóny 2017 upozornila týmy, že není možné používat oleje jako palivo. Poté vydala další varování, že není přípustné spalovat olej místo benzínu - naposledy se tak stalo před Grand Prix Ázerbájdžánu, dle našich informací zejména kvůli Ferrari.
Počínaje tímto závodem bylo dohodnuto, že podobné triky budou označeny jako prohřešek proti pravidlům. Před zavedením přísnějších pravidel od roku 2018 existuje mezidobí, ve kterém se FIA snaží, aby zamezila případným fíglům, kterými by se kdokoli pokoušel dané nařízení obejít.
Proto ve své nejnovější technické směrnici připomíná, že limit spotřeby oleje bude u pohonných jednotek nasazených od Velké ceny Itálie činit 0,9 litru na 100 km, protože s původně zamýšleným množstvím 0,6 l/100 km by si údajně někteří výrobci zatím neporadili.
"Akceptujeme, že některé týmy mohou mít určitě problémy přijetím hranice 0,6 litru / 100 km pro tuto sezónu, nicméně tolerance se připouští u všech hnacích jednotek, které jsou v současné době v provozu.
Zdůrazňujeme, že při spotřebě oleje jakoukoliv částí spalovacího motoru nad 0,9 litrů / 100 km bude tato pohonná jednotka označena za neregulérní a bude vyšetřována pro porušení technických předpisů. Nadále budeme sledovat obsah oleje v palivu, provádět fyzické kontroly a/nebo měření v pravidelných intervalech," praví se dále v materiálu FIA.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.