Letošní sezóna má své evergreeny - jedním z nich je bezesporu stále bublající debata a dohady, zda McLaren a Honda zůstanou ruku v ruce i nadále, protože postup vpřed je stále klopotný a prozatím bez výsledků. Ovšem stačí si poslechnout Zaka Browna a věc má náhle docela jinou barvu.
Mercedes a Ferrari jsou "rádi, že jsme tam, kde se momentálně nalézáme". To je také podle Zaka Browna důvod, proč odmítají uvažovat o poskytnutí pohonné jednotky McLarenu pro rok 2018. Vzápětí však výkonný ředitel týmu uvedl věci na pravou míru, když prohlásil, že "nakonec jsme dospěli k přesvědčení, že Honda svou práci uspokojivě zvládne," uvedl v rozhovoru pro stanici SkySport.
Faktem zůstává, že McLaren se zatím krčí se dvěma body na chvostě hodnocení Poháru konstruktérů, dokonce ztrácí i na Sauber, který rozhodně nelze označit za konkurenta na stejné úrovni. Alonso je v této chvíli králem odpadlíků, když nedokončil nadpoloviční většinu Grand Prix, do nichž odstartoval. A právě taková situace podle Browna náramně vyhovuje dvěma největším sokům o letošní korunu mistra F1.
"Jsme velký tým, který ví, jak vyhrávat závody a šampionáty, takže přestože je škoda vidět nás v současné pozici, většina týmů je v podstatě ráda, že se nacházíme tam, kde právě jsme. Nechtějí, abychom se k nim dostali příliš blízko," postěžoval si.
Není málo těch, kteří vidí v současných problémech McLarenu paralelu s Red Bullem, který po nepovedené sezóně 2015 (poprvé od roku 2009 v ní nevyhrál ani jeden závod) zvažoval přechod od Renaultu k Mercedesu. Podle Christiana Hornera mu nedávno Brown řekl, že se ve své podstatě dívá na stejný film, jaký prožil Red Bull. Mercedes tehdy také údajně nejevil velké nadšení, že by měl konkurenci znovu probudit k životu.
"Hovořili jsme s Hondou o různých scénářích. V konečném důsledku se ale domníváme, že Honda celou situaci zvládne, stejně jako tomu bylo v minulosti. Potřebujeme se ujistit, že vývoj bude co nejrychlejší. Začínáme pracovat na voze pro rok 2018 a můžeme zajít jen tak daleko, jak nám dovolí možnosti.
Takže v letní přestávce, která už není tak daleko, potřebujeme dotáhnout nový pokrok Hondy. Nemůžeme si dovolit nebýt nadále konkurenceschopní. Kvůli tomu McLaren nezávodí. Trvá to už tři roky, takže musí přijít nějaké výrazné změny výkonu nebo jiné způsoby, jak se na tuto úroveň dostat. My, stejně jako Fernando Alonso, chceme v závodech stanout nejen na stupních vítězů, ale i vyhrávat - takže je nutné určité věci změnit," prohlásil Brown.
Jak bylo uvedeno v nedávné minulosti, Alonso rovněž nabádá, aby byla co nejdříve vyjasněna situace s Hondou. Ke klidu mu nepřispělo ani poslední odstoupení, mimochodem letos viděl cíl jen dvakrát. Podle Španěla může jakékoli váhání mít vliv i na následující sezónu.
"Je to na týmu, ale čím dříve se rozhodnou, tím lepší to bude v přípravě pro následující rok. Proto si myslím, že se pokusí o brzké rozhodnutí. Samozřejmě podpořím jakékoliv jejich rozhodnutí," popisuje Alonso, ačkoliv mu na konci roku 2017 vyprší tříletý kontrakt s McLarenem.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.