Letošní sezóna má své evergreeny - jedním z nich je bezesporu stále bublající debata a dohady, zda McLaren a Honda zůstanou ruku v ruce i nadále, protože postup vpřed je stále klopotný a prozatím bez výsledků. Ovšem stačí si poslechnout Zaka Browna a věc má náhle docela jinou barvu.
Mercedes a Ferrari jsou "rádi, že jsme tam, kde se momentálně nalézáme". To je také podle Zaka Browna důvod, proč odmítají uvažovat o poskytnutí pohonné jednotky McLarenu pro rok 2018. Vzápětí však výkonný ředitel týmu uvedl věci na pravou míru, když prohlásil, že "nakonec jsme dospěli k přesvědčení, že Honda svou práci uspokojivě zvládne," uvedl v rozhovoru pro stanici SkySport.
Faktem zůstává, že McLaren se zatím krčí se dvěma body na chvostě hodnocení Poháru konstruktérů, dokonce ztrácí i na Sauber, který rozhodně nelze označit za konkurenta na stejné úrovni. Alonso je v této chvíli králem odpadlíků, když nedokončil nadpoloviční většinu Grand Prix, do nichž odstartoval. A právě taková situace podle Browna náramně vyhovuje dvěma největším sokům o letošní korunu mistra F1.
"Jsme velký tým, který ví, jak vyhrávat závody a šampionáty, takže přestože je škoda vidět nás v současné pozici, většina týmů je v podstatě ráda, že se nacházíme tam, kde právě jsme. Nechtějí, abychom se k nim dostali příliš blízko," postěžoval si.
Není málo těch, kteří vidí v současných problémech McLarenu paralelu s Red Bullem, který po nepovedené sezóně 2015 (poprvé od roku 2009 v ní nevyhrál ani jeden závod) zvažoval přechod od Renaultu k Mercedesu. Podle Christiana Hornera mu nedávno Brown řekl, že se ve své podstatě dívá na stejný film, jaký prožil Red Bull. Mercedes tehdy také údajně nejevil velké nadšení, že by měl konkurenci znovu probudit k životu.
"Hovořili jsme s Hondou o různých scénářích. V konečném důsledku se ale domníváme, že Honda celou situaci zvládne, stejně jako tomu bylo v minulosti. Potřebujeme se ujistit, že vývoj bude co nejrychlejší. Začínáme pracovat na voze pro rok 2018 a můžeme zajít jen tak daleko, jak nám dovolí možnosti.
Takže v letní přestávce, která už není tak daleko, potřebujeme dotáhnout nový pokrok Hondy. Nemůžeme si dovolit nebýt nadále konkurenceschopní. Kvůli tomu McLaren nezávodí. Trvá to už tři roky, takže musí přijít nějaké výrazné změny výkonu nebo jiné způsoby, jak se na tuto úroveň dostat. My, stejně jako Fernando Alonso, chceme v závodech stanout nejen na stupních vítězů, ale i vyhrávat - takže je nutné určité věci změnit," prohlásil Brown.
Jak bylo uvedeno v nedávné minulosti, Alonso rovněž nabádá, aby byla co nejdříve vyjasněna situace s Hondou. Ke klidu mu nepřispělo ani poslední odstoupení, mimochodem letos viděl cíl jen dvakrát. Podle Španěla může jakékoli váhání mít vliv i na následující sezónu.
"Je to na týmu, ale čím dříve se rozhodnou, tím lepší to bude v přípravě pro následující rok. Proto si myslím, že se pokusí o brzké rozhodnutí. Samozřejmě podpořím jakékoliv jejich rozhodnutí," popisuje Alonso, ačkoliv mu na konci roku 2017 vyprší tříletý kontrakt s McLarenem.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.