Problémů s brzdami prožili v poslední době více než dost, hlavně Romain Grosjean si stěžoval, že poslední závody s výrobky firmy Brembo nestály za nic. Nyní se tedy stáj rozhodla pro netradiční krok.
Pro testování poskytla firma Brembo týmu Haas aktualizovanou sadu, kterou se měly problémy vyřešit, nicméně Haas se rozhodl nechat si otevřená zadní vrátka a vyzkoušel si konkurenční zařízení od firmy Carbone Industrie. Nasadil je při Grand Prix Brazílie a poté v testech v Bahrajnu, ale problémy s chlazením disků nakonec vedly k závěru, že bude nadále využívat brzdy Brembo.
V Británii vyslal Haas na trať Grosjeana s brzdami Carbone Industrie, aby mohl provést další ověřovací test. Švýcarský rodák s francouzským pasem si tyto výrobky maximálně pochvaloval.
"Jsou dobré. Uprostřed dne není jednoduché vyměnit brzdy, ale udělali jsme to a výsledek byl pozitivní. Proto jsem po páteční poradě s týmem dospěl k názoru, že si nechám na svém voze Carbone Industrie jak pro kvalifikaci, tak i závod," oznámil své rozhodnutí Grosjean.
Jeho týmový kolega Kevin Magnussen v pátek nedostal tolik prostoru, aby mohl dostatečně Carbone Industrie vyzkoušet, proto se rozhodl, že ve stejných částech závodního víkendu bude mít na svém voze brzdy Brembo. Zda bylo toho rozhodnutí i v pozadí jeho neúspěchu v kvalifikaci zatím není známo - Grosjean se po penalizacích posunul na deváté místo, Magnussen odstartuje šestnáctý.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.