Tým Sauber se dostal v posledních dnech do mediálního zájmu, bohužel v jednom směru šlo o "zaručené zprávy", které se později ukázaly být jako liché. Ale i s tím se musí v tak prestižním prostředí počítat.
Sotva se Frédéric Vasseur chopil své funkce, musel se vyrovnat se zprávami, které pluly éterem a dokonce hovořily o zrušení kontraktu mezi švýcarským týmem a japonským dodavatelem motorů. Spojení Hondy a Sauberu bylo oznámeno 30. dubna letošního roku s působností od ročníku 2018, ale záhy se začaly nořit na denní světlo rozporuplné informace.
Především se spekuluje o tom, zda je kontrakt vůbec uzavřena podepsán. Důvod je prý prostý: u Sauberů se údajně ještě rozhodují, zda nakonec nepůjdou do svazku s Mercedesem nebo prodlouží stávající spojení s Ferrari. Sám Vasseur poskytl sdělení periodiku L'Equipe vyjádření velmi opatrné, ze kterého čiší poznatek, jak to s Hondou v posledních letech po motorické stránce vypadá.
"Otázka Hondy leží na stole - je to první věc, absolutní priorita, na které budu pracovat. Je nutné se o tuto záležitost postarat co nejdříve. Jenže ve světle toho, jaké zprávy přicházejí z McLarenu, to může být děsivé," vysvětluje nový šéf Sauberu.
Přitom Vasseur dostal od majitele týmu se základnou v Hinwilu jasný příkaz: vytáhnout Sauber na konkurenceschopnou úroveň, aby nevlál za startovním polem jak otrhaný ocas papírového draka. Důležité je, že podpora ze strany majitele, společnosti Longbow Finance, je významná.
"Mám k dispozici dost prostředků, abych tým znovu poskládal a pravidelně se s vozy umisťoval na bodovaných pozicích. Lonqbow Finance se postarali v tomto projektu o velkorysý rozpočet. Ohledně několika budoucích let mají jasné plány. Mám volnost, abych tento projekt rozjel. Tým má dobrou motivaci a v minulosti o svých kvalitách přesvědčil," pokračuje Vasseur.
Podle devětačtyřicetiletého šéfa Sauberu bylo rovněž jednou ze špatných voleb týmu dominantní spojení s Marcusem Ericssonem, přestože se za ním stojící investoři významně podíleli na podpoře týmu.
"Týmový projekt nelze svazovat s jedním pilotem. To nedělá dobrotu. Pokud chce Markus rozvíjet svou kariéru, což předpokládám, a chce jednou vyhrávat závody a pokud možno v dohledné době, bude mít pravděpodobně jiné ambice, než se o to pokoušet u Sauberu. Tým by se mohl zajímat i o jiné piloty. Prozatím existují dva doprovodné projekty, které mají svůj smysl a dovolí nám na nich společně pracovat. Nikdo se necítí událostmi unaven. Konečné rozhodnutí o pilotech udělám. Naším cílem je Sauber a jeho cíl je sázet na mladé piloty," dodává Vasseur.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.