Tým Sauber se dostal v posledních dnech do mediálního zájmu, bohužel v jednom směru šlo o "zaručené zprávy", které se později ukázaly být jako liché. Ale i s tím se musí v tak prestižním prostředí počítat.
Sotva se Frédéric Vasseur chopil své funkce, musel se vyrovnat se zprávami, které pluly éterem a dokonce hovořily o zrušení kontraktu mezi švýcarským týmem a japonským dodavatelem motorů. Spojení Hondy a Sauberu bylo oznámeno 30. dubna letošního roku s působností od ročníku 2018, ale záhy se začaly nořit na denní světlo rozporuplné informace.
Především se spekuluje o tom, zda je kontrakt vůbec uzavřena podepsán. Důvod je prý prostý: u Sauberů se údajně ještě rozhodují, zda nakonec nepůjdou do svazku s Mercedesem nebo prodlouží stávající spojení s Ferrari. Sám Vasseur poskytl sdělení periodiku L'Equipe vyjádření velmi opatrné, ze kterého čiší poznatek, jak to s Hondou v posledních letech po motorické stránce vypadá.
"Otázka Hondy leží na stole - je to první věc, absolutní priorita, na které budu pracovat. Je nutné se o tuto záležitost postarat co nejdříve. Jenže ve světle toho, jaké zprávy přicházejí z McLarenu, to může být děsivé," vysvětluje nový šéf Sauberu.
Přitom Vasseur dostal od majitele týmu se základnou v Hinwilu jasný příkaz: vytáhnout Sauber na konkurenceschopnou úroveň, aby nevlál za startovním polem jak otrhaný ocas papírového draka. Důležité je, že podpora ze strany majitele, společnosti Longbow Finance, je významná.
"Mám k dispozici dost prostředků, abych tým znovu poskládal a pravidelně se s vozy umisťoval na bodovaných pozicích. Lonqbow Finance se postarali v tomto projektu o velkorysý rozpočet. Ohledně několika budoucích let mají jasné plány. Mám volnost, abych tento projekt rozjel. Tým má dobrou motivaci a v minulosti o svých kvalitách přesvědčil," pokračuje Vasseur.
Podle devětačtyřicetiletého šéfa Sauberu bylo rovněž jednou ze špatných voleb týmu dominantní spojení s Marcusem Ericssonem, přestože se za ním stojící investoři významně podíleli na podpoře týmu.
"Týmový projekt nelze svazovat s jedním pilotem. To nedělá dobrotu. Pokud chce Markus rozvíjet svou kariéru, což předpokládám, a chce jednou vyhrávat závody a pokud možno v dohledné době, bude mít pravděpodobně jiné ambice, než se o to pokoušet u Sauberu. Tým by se mohl zajímat i o jiné piloty. Prozatím existují dva doprovodné projekty, které mají svůj smysl a dovolí nám na nich společně pracovat. Nikdo se necítí událostmi unaven. Konečné rozhodnutí o pilotech udělám. Naším cílem je Sauber a jeho cíl je sázet na mladé piloty," dodává Vasseur.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.